SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Seat Arona jazdí najlepšie s malým litrovým turbom (prvá jazda)

Najmenší z rodiny španielskych SUV zostane bez pohonu 4x4.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Seat je momentálne na polceste vo svojej SUV ofenzíve. Vlani predstavil Atecu, budúci rok príde so sedemmiestnym príbuzným Škody Kodiaq a teraz rozbieha predaj najmenšieho SUV člena rodiny s názvom Arona. Ako sa jazdí s novým Seatom, ktorý má s Ibizou veľa spoločného, sme zisťovali v okolí Barcelony.

Arona, Karoq, Ateca, Kodiaq, T-Roc a Tiguan Allspace... to sú všetko aktuálne SUV od koncernu Volkswagen, ktoré v posledných rokoch svedčia o veľkom rozmachu áut so zvýšeným podvozkom. Zatiaľ čo väčší súrodenci sa vyrábajú v českých Kvasinách, výroba Arony ostáva na domácej pôde v španielskom meste Martorell.

Iba zvýšená Ibiza?

Seat sa netají, že Arona má veľa spoločného s Ibizou. Používa rovnakú technológiu s modulárnou podvozkovou platformou MQBA0 a prístrojovú dosku má prakticky identickú. Dizajnom a rozmermi sa už obe autá od seba líšia.

Arona má o 2 milimetre dlhší rázvor, celková dĺžka auta narástla o 79 milimetrov a výška o 99 milimetrov. Kufor má objem rovných 400 litrov, čo je o 45 viac než v Ibize. Hlavnou prednosťou je zvýšené sedenie a pohodlnejšie nastupovanie. Napriek tomu sa nesedí príliš vzpriamene, čo v nás vyvolalo pocit, že jednoducho sedíme vo väčšej Ibize.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54NZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Seat
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.