Seat Arona jazdí najlepšie s malým litrovým turbom (prvá jazda)

Najmenší z rodiny španielskych SUV zostane bez pohonu 4x4.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Seat je momentálne na polceste vo svojej SUV ofenzíve. Vlani predstavil Atecu, budúci rok príde so sedemmiestnym príbuzným Škody Kodiaq a teraz rozbieha predaj najmenšieho SUV člena rodiny s názvom Arona. Ako sa jazdí s novým Seatom, ktorý má s Ibizou veľa spoločného, sme zisťovali v okolí Barcelony.

Arona, Karoq, Ateca, Kodiaq, T-Roc a Tiguan Allspace... to sú všetko aktuálne SUV od koncernu Volkswagen, ktoré v posledných rokoch svedčia o veľkom rozmachu áut so zvýšeným podvozkom. Zatiaľ čo väčší súrodenci sa vyrábajú v českých Kvasinách, výroba Arony ostáva na domácej pôde v španielskom meste Martorell.

Iba zvýšená Ibiza?

Seat sa netají, že Arona má veľa spoločného s Ibizou. Používa rovnakú technológiu s modulárnou podvozkovou platformou MQBA0 a prístrojovú dosku má prakticky identickú. Dizajnom a rozmermi sa už obe autá od seba líšia.

Arona má o 2 milimetre dlhší rázvor, celková dĺžka auta narástla o 79 milimetrov a výška o 99 milimetrov. Kufor má objem rovných 400 litrov, čo je o 45 viac než v Ibize. Hlavnou prednosťou je zvýšené sedenie a pohodlnejšie nastupovanie. Napriek tomu sa nesedí príliš vzpriamene, čo v nás vyvolalo pocit, že jednoducho sedíme vo väčšej Ibize.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

SVET

Mariňák: Ak ponorku nájdu, námorníkov aj tak nezachránia

Stratenú argentínsku ponorku by mohol nájsť sonar, hovorí Ross Hall.

ŠPORT

Prerušenie ligy? Neexistuje na to dôvod, tvrdí Lintner

Kluby si môžu vyskúšať, aké je to hrať bez kľúčových hráčov, hovorí šéf ligy.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.