SME
Streda, 4. august, 2021 | Meniny má Dominik, DominikaKrížovkyKrížovky

Seat Arona jazdí najlepšie s malým litrovým turbom (prvá jazda)

Najmenší z rodiny španielskych SUV zostane bez pohonu 4x4.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Seat je momentálne na polceste vo svojej SUV ofenzíve. Vlani predstavil Atecu, budúci rok príde so sedemmiestnym príbuzným Škody Kodiaq a teraz rozbieha predaj najmenšieho SUV člena rodiny s názvom Arona. Ako sa jazdí s novým Seatom, ktorý má s Ibizou veľa spoločného, sme zisťovali v okolí Barcelony.

Arona, Karoq, Ateca, Kodiaq, T-Roc a Tiguan Allspace... to sú všetko aktuálne SUV od koncernu Volkswagen, ktoré v posledných rokoch svedčia o veľkom rozmachu áut so zvýšeným podvozkom. Zatiaľ čo väčší súrodenci sa vyrábajú v českých Kvasinách, výroba Arony ostáva na domácej pôde v španielskom meste Martorell.

Iba zvýšená Ibiza?

Seat sa netají, že Arona má veľa spoločného s Ibizou. Používa rovnakú technológiu s modulárnou podvozkovou platformou MQBA0 a prístrojovú dosku má prakticky identickú. Dizajnom a rozmermi sa už obe autá od seba líšia.

Arona má o 2 milimetre dlhší rázvor, celková dĺžka auta narástla o 79 milimetrov a výška o 99 milimetrov. Kufor má objem rovných 400 litrov, čo je o 45 viac než v Ibize. Hlavnou prednosťou je zvýšené sedenie a pohodlnejšie nastupovanie. Napriek tomu sa nesedí príliš vzpriamene, čo v nás vyvolalo pocit, že jednoducho sedíme vo väčšej Ibize.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54NZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koncept Alfa Romeo Tonale príde v sériovej podobe v roku 2022.

Niektoré značky dostali čas preukázať svoju hodnotu.


10m
Hyundai Tucson

Výkonu je dostatok, ale problém je inde.


3. aug
Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


2. aug
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug