Seat Arona jazdí najlepšie s malým litrovým turbom (prvá jazda)

Najmenší z rodiny španielskych SUV zostane bez pohonu 4x4.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Seat je momentálne na polceste vo svojej SUV ofenzíve. Vlani predstavil Atecu, budúci rok príde so sedemmiestnym príbuzným Škody Kodiaq a teraz rozbieha predaj najmenšieho SUV člena rodiny s názvom Arona. Ako sa jazdí s novým Seatom, ktorý má s Ibizou veľa spoločného, sme zisťovali v okolí Barcelony.

Arona, Karoq, Ateca, Kodiaq, T-Roc a Tiguan Allspace... to sú všetko aktuálne SUV od koncernu Volkswagen, ktoré v posledných rokoch svedčia o veľkom rozmachu áut so zvýšeným podvozkom. Zatiaľ čo väčší súrodenci sa vyrábajú v českých Kvasinách, výroba Arony ostáva na domácej pôde v španielskom meste Martorell.

Článok pokračuje pod video reklamou

Iba zvýšená Ibiza?

Seat sa netají, že Arona má veľa spoločného s Ibizou. Používa rovnakú technológiu s modulárnou podvozkovou platformou MQBA0 a prístrojovú dosku má prakticky identickú. Dizajnom a rozmermi sa už obe autá od seba líšia.

Arona má o 2 milimetre dlhší rázvor, celková dĺžka auta narástla o 79 milimetrov a výška o 99 milimetrov. Kufor má objem rovných 400 litrov, čo je o 45 viac než v Ibize. Hlavnou prednosťou je zvýšené sedenie a pohodlnejšie nastupovanie. Napriek tomu sa nesedí príliš vzpriamene, čo v nás vyvolalo pocit, že jednoducho sedíme vo väčšej Ibize.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54NZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.