SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

V Mercedese S sme skúšali hračky, ktoré budú o päť rokov v obyčajných autách (test)

Konkurencia začala veľký Mercedes dobiehať.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Mercedez-Benz triedy S nie je dôležité auto len pre samotnú automobilku (je to vlajková loď, ktorej DNA nesú aj ostatné modely značky), ale aj pre celý automobilový priemysel. Práve v triede S sa v minulosti predstavili dôležité bezpečnostné a asistenčné systémy, ako napríklad ABS, ESP, airbagy s predpínačmi pásov či vzdialenosť udržujúci tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nie nadarmo sa hovorí, že ak chceme zistiť, aké technológie budú v obyčajných autách o povedzme päť rokov, máme sa pozrieť na dnešný Mercedes S.

Po technologickej stránke začala konkurencia triedu S v posledných rokoch v mnohom predbiehať. Nové BMW radu 7 je prvým sériovým autom, ktoré na karosérii využíva časti z karbónových vlákien a Audi o úplne novej A8 tvrdí, že je schopná autonómnej jazdy na takzvanej úrovni 3 - za určitých podmienok sa dokáže šoférovať celkom sama.

Trieda S tento rok absolvovala medzigeneračný facelift, ktorý ju mal opäť vrátiť na technologickú špičku. To sa, žiaľ, nestalo, no napriek tomu ostáva Mercedes S našou obľúbenou limuzínou.

V súčasnej generácii pritom trieda S nie je len sedanom s krátkym alebo predĺženým rázvorom. V ponuke je tiež ako kupé, kabriolet aj superluxusná verzia Maybach.

Bestsellerom bude pravdepodobne nami testovaná dlhá limuzína s naftovým šesťvalcom. Tá je v prvom rade o absolútnom komforte posádky za každých okolností.

Zvonka sa facelift obmedzil na detaily, ako sú uhladenejšie nárazníky a redizajn svetiel. Predné svetlá majú zložitejšie, chcelo by sa povedať - gýčovejšie tvary, tie zadné majú grafiku, ktorú Mercedes bez štipky irónie nazýva "hviezdnym prachom".

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54S9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

12 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

7 h

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

11 h
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

19 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan