SME
Streda, 24. apríl , 2019

V Mercedese S sme skúšali hračky, ktoré budú o päť rokov v obyčajných autách (test)

Konkurencia začala veľký Mercedes dobiehať.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Mercedez-Benz triedy S nie je dôležité auto len pre samotnú automobilku (je to vlajková loď, ktorej DNA nesú aj ostatné modely značky), ale aj pre celý automobilový priemysel. Práve v triede S sa v minulosti predstavili dôležité bezpečnostné a asistenčné systémy, ako napríklad ABS, ESP, airbagy s predpínačmi pásov či vzdialenosť udržujúci tempomat.

Nie nadarmo sa hovorí, že ak chceme zistiť, aké technológie budú v obyčajných autách o povedzme päť rokov, máme sa pozrieť na dnešný Mercedes S.

Po technologickej stránke začala konkurencia triedu S v posledných rokoch v mnohom predbiehať. Nové BMW radu 7 je prvým sériovým autom, ktoré na karosérii využíva časti z karbónových vlákien a Audi o úplne novej A8 tvrdí, že je schopná autonómnej jazdy na takzvanej úrovni 3 - za určitých podmienok sa dokáže šoférovať celkom sama.

Článok pokračuje pod video reklamou

Trieda S tento rok absolvovala medzigeneračný facelift, ktorý ju mal opäť vrátiť na technologickú špičku. To sa, žiaľ, nestalo, no napriek tomu ostáva Mercedes S našou obľúbenou limuzínou.

V súčasnej generácii pritom trieda S nie je len sedanom s krátkym alebo predĺženým rázvorom. V ponuke je tiež ako kupé, kabriolet aj superluxusná verzia Maybach.

Bestsellerom bude pravdepodobne nami testovaná dlhá limuzína s naftovým šesťvalcom. Tá je v prvom rade o absolútnom komforte posádky za každých okolností.

Zvonka sa facelift obmedzil na detaily, ako sú uhladenejšie nárazníky a redizajn svetiel. Predné svetlá majú zložitejšie, chcelo by sa povedať - gýčovejšie tvary, tie zadné majú grafiku, ktorú Mercedes bez štipky irónie nazýva "hviezdnym prachom".

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Fotografie boli detailné. Novinári hovoria o tom, ako ich sledovali

Možno skúšali odsledovať, kto by bol najľahšia obeť, hovorí Zuzana Petková.

Zuzana Petková
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto