V Mercedese S sme skúšali hračky, ktoré budú o päť rokov v obyčajných autách (test)

Konkurencia začala veľký Mercedes dobiehať.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Mercedez-Benz triedy S nie je dôležité auto len pre samotnú automobilku (je to vlajková loď, ktorej DNA nesú aj ostatné modely značky), ale aj pre celý automobilový priemysel. Práve v triede S sa v minulosti predstavili dôležité bezpečnostné a asistenčné systémy, ako napríklad ABS, ESP, airbagy s predpínačmi pásov či vzdialenosť udržujúci tempomat.

Nie nadarmo sa hovorí, že ak chceme zistiť, aké technológie budú v obyčajných autách o povedzme päť rokov, máme sa pozrieť na dnešný Mercedes S.

Po technologickej stránke začala konkurencia triedu S v posledných rokoch v mnohom predbiehať. Nové BMW radu 7 je prvým sériovým autom, ktoré na karosérii využíva časti z karbónových vlákien a Audi o úplne novej A8 tvrdí, že je schopná autonómnej jazdy na takzvanej úrovni 3 - za určitých podmienok sa dokáže šoférovať celkom sama.

Trieda S tento rok absolvovala medzigeneračný facelift, ktorý ju mal opäť vrátiť na technologickú špičku. To sa, žiaľ, nestalo, no napriek tomu ostáva Mercedes S našou obľúbenou limuzínou.

V súčasnej generácii pritom trieda S nie je len sedanom s krátkym alebo predĺženým rázvorom. V ponuke je tiež ako kupé, kabriolet aj superluxusná verzia Maybach.

Bestsellerom bude pravdepodobne nami testovaná dlhá limuzína s naftovým šesťvalcom. Tá je v prvom rade o absolútnom komforte posádky za každých okolností.

Zvonka sa facelift obmedzil na detaily, ako sú uhladenejšie nárazníky a redizajn svetiel. Predné svetlá majú zložitejšie, chcelo by sa povedať - gýčovejšie tvary, tie zadné majú grafiku, ktorú Mercedes bez štipky irónie nazýva "hviezdnym prachom".

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

KOMENTÁRE

Precenili Slováci v roku 1993 nadchádzajúcu zmenu?

Ako si spoluzakladateľ Slovak Spectator spomína na rozdelenie.

KULTÚRA

O smrti speváčky The Cranberries špekulujú

Záhadným spôsobom zrušila aj koncert v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.