SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

V Mercedese S sme skúšali hračky, ktoré budú o päť rokov v obyčajných autách (test)

Konkurencia začala veľký Mercedes dobiehať.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Mercedez-Benz triedy S nie je dôležité auto len pre samotnú automobilku (je to vlajková loď, ktorej DNA nesú aj ostatné modely značky), ale aj pre celý automobilový priemysel. Práve v triede S sa v minulosti predstavili dôležité bezpečnostné a asistenčné systémy, ako napríklad ABS, ESP, airbagy s predpínačmi pásov či vzdialenosť udržujúci tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nie nadarmo sa hovorí, že ak chceme zistiť, aké technológie budú v obyčajných autách o povedzme päť rokov, máme sa pozrieť na dnešný Mercedes S.

Po technologickej stránke začala konkurencia triedu S v posledných rokoch v mnohom predbiehať. Nové BMW radu 7 je prvým sériovým autom, ktoré na karosérii využíva časti z karbónových vlákien a Audi o úplne novej A8 tvrdí, že je schopná autonómnej jazdy na takzvanej úrovni 3 - za určitých podmienok sa dokáže šoférovať celkom sama.

Trieda S tento rok absolvovala medzigeneračný facelift, ktorý ju mal opäť vrátiť na technologickú špičku. To sa, žiaľ, nestalo, no napriek tomu ostáva Mercedes S našou obľúbenou limuzínou.

V súčasnej generácii pritom trieda S nie je len sedanom s krátkym alebo predĺženým rázvorom. V ponuke je tiež ako kupé, kabriolet aj superluxusná verzia Maybach.

Bestsellerom bude pravdepodobne nami testovaná dlhá limuzína s naftovým šesťvalcom. Tá je v prvom rade o absolútnom komforte posádky za každých okolností.

Zvonka sa facelift obmedzil na detaily, ako sú uhladenejšie nárazníky a redizajn svetiel. Predné svetlá majú zložitejšie, chcelo by sa povedať - gýčovejšie tvary, tie zadné majú grafiku, ktorú Mercedes bez štipky irónie nazýva "hviezdnym prachom".

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54S9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54S9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson