SME

Citroen sa s modernizovaným Cactusom vracia k hydraulickému pruženiu

Zo štýlového crossoveru sa zrazu stal hatchback.

Načítavam video...

PARÍŽ. Citroen C4 Cactus, ktorý je na trhu tretí rok, sa podrobil dôležitej modernizácii. Ako sa ukazuje, nejde pritom len o tradičný facelift v polovici životného cyklu.

Zatiaľ čo imidžový Cactus prišiel s ochranou dverí v podobe gumených vankúšov Air Bumper a plnil rolu crossoveru, teraz je všetko inak. Vankúše aj strešné nosiče sú preč a Citoren zrazu o Cactuse už nehovorí ako o crossoveri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rolu crossoveru po novom prevzal podobne veľký model C3 Aircross a z C4 Cactus sa stáva klasický hatchback. Podľa informácií auto.cz bude omladená novinka náhradou za dožívajúci Citroen C4, ktorý bol zástupcom kompaktných áut C segmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Cactus ostáva dizajnovej stránke kontroverzný a ďalej rozvíja netradične členenú prednú masku. Už sa menej hrá na drsniaka a viac vsádza na mestskú eleganciu. Okrem nárazníkov sú nové aj zadné svetlá, ktoré viac zasahujú do dverí kufru.

Návrat k pohodliu

Citroen sa rozhodol, že bude viac ťažiť zo svojej minulosti a opäť sa zmeria na pohodlie posádky. Omladený Cactus preto ako prvý dostal nové tlmiče s progresívnym hydraulickými dorazmi Progressive Hydraulic Cushions (PHC).

Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme Citroeny C3 a Cactus so slovenskými motormi (test) Čítajte 

Mechanický doraz tlmiča je nahradený dvoma hydraulickými, čo má posádke pri prekonávaní cestných nerovností priniesť efekt "lietajúceho koberca".

Citroen novú technológiu odpruženia zatiaľ vo videu demonštruje pokojnou hladinou kávy, reálne si systém vyskúšame v priebehu budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

K zlepšeniu komfortu majú prispieť aj sedadlá Advanced Comfort s novou penovou výplňou vysokej hustoty. Veľkoryso riešené sedenie pripomína staré luxusné Citroeny.

Lepšia výbava a silnejšie motory

O bezpečnosť na palube sa postará 12 jazdných asistentov. Medzi nimi je napríklad sledovanie dopravnej situácie pred autom, sledovanie mŕtveho uhlu, čítanie dopravných značiek či parkovací asistent.

Ponuku motorov doplnia dve vrcholné motorizácie v podobe benzínového turba PureTech s výkonom 130 koní a 120-koňového dieselu BlueHDi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 843
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 187
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 913
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 878
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 335
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 209
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 973
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 721
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  2. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  3. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  4. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  6. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  7. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  8. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 990
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 547
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 115
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 573
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 826
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 488
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 257
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 019
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu