Citroen sa s modernizovaným Cactusom vracia k hydraulickému pruženiu

Zo štýlového crossoveru sa zrazu stal hatchback.

PARÍŽ. Citroen C4 Cactus, ktorý je na trhu tretí rok, sa podrobil dôležitej modernizácii. Ako sa ukazuje, nejde pritom len o tradičný facelift v polovici životného cyklu.

Zatiaľ čo imidžový Cactus prišiel s ochranou dverí v podobe gumených vankúšov Air Bumper a plnil rolu crossoveru, teraz je všetko inak. Vankúše aj strešné nosiče sú preč a Citoren zrazu o Cactuse už nehovorí ako o crossoveri.

Rolu crossoveru po novom prevzal podobne veľký model C3 Aircross a z C4 Cactus sa stáva klasický hatchback. Podľa informácií auto.cz bude omladená novinka náhradou za dožívajúci Citroen C4, ktorý bol zástupcom kompaktných áut C segmentu.

Cactus ostáva dizajnovej stránke kontroverzný a ďalej rozvíja netradične členenú prednú masku. Už sa menej hrá na drsniaka a viac vsádza na mestskú eleganciu. Okrem nárazníkov sú nové aj zadné svetlá, ktoré viac zasahujú do dverí kufru.

Návrat k pohodliu

Citroen sa rozhodol, že bude viac ťažiť zo svojej minulosti a opäť sa zmeria na pohodlie posádky. Omladený Cactus preto ako prvý dostal nové tlmiče s progresívnym hydraulickými dorazmi Progressive Hydraulic Cushions (PHC).

Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme Citroeny C3 a Cactus so slovenskými motormi (test)

Mechanický doraz tlmiča je nahradený dvoma hydraulickými, čo má posádke pri prekonávaní cestných nerovností priniesť efekt "lietajúceho koberca".

Citroen novú technológiu odpruženia zatiaľ vo videu demonštruje pokojnou hladinou kávy, reálne si systém vyskúšame v priebehu budúceho roka.

K zlepšeniu komfortu majú prispieť aj sedadlá Advanced Comfort s novou penovou výplňou vysokej hustoty. Veľkoryso riešené sedenie pripomína staré luxusné Citroeny.

Lepšia výbava a silnejšie motory

O bezpečnosť na palube sa postará 12 jazdných asistentov. Medzi nimi je napríklad sledovanie dopravnej situácie pred autom, sledovanie mŕtveho uhlu, čítanie dopravných značiek či parkovací asistent.

Ponuku motorov doplnia dve vrcholné motorizácie v podobe benzínového turba PureTech s výkonom 130 koní a 120-koňového dieselu BlueHDi

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.