SME

Citroen sa s modernizovaným Cactusom vracia k hydraulickému pruženiu

Zo štýlového crossoveru sa zrazu stal hatchback.

Načítavam video...

PARÍŽ. Citroen C4 Cactus, ktorý je na trhu tretí rok, sa podrobil dôležitej modernizácii. Ako sa ukazuje, nejde pritom len o tradičný facelift v polovici životného cyklu.

Zatiaľ čo imidžový Cactus prišiel s ochranou dverí v podobe gumených vankúšov Air Bumper a plnil rolu crossoveru, teraz je všetko inak. Vankúše aj strešné nosiče sú preč a Citoren zrazu o Cactuse už nehovorí ako o crossoveri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rolu crossoveru po novom prevzal podobne veľký model C3 Aircross a z C4 Cactus sa stáva klasický hatchback. Podľa informácií auto.cz bude omladená novinka náhradou za dožívajúci Citroen C4, ktorý bol zástupcom kompaktných áut C segmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Cactus ostáva dizajnovej stránke kontroverzný a ďalej rozvíja netradične členenú prednú masku. Už sa menej hrá na drsniaka a viac vsádza na mestskú eleganciu. Okrem nárazníkov sú nové aj zadné svetlá, ktoré viac zasahujú do dverí kufru.

Návrat k pohodliu

Citroen sa rozhodol, že bude viac ťažiť zo svojej minulosti a opäť sa zmeria na pohodlie posádky. Omladený Cactus preto ako prvý dostal nové tlmiče s progresívnym hydraulickými dorazmi Progressive Hydraulic Cushions (PHC).

Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme Citroeny C3 a Cactus so slovenskými motormi (test) Čítajte 

Mechanický doraz tlmiča je nahradený dvoma hydraulickými, čo má posádke pri prekonávaní cestných nerovností priniesť efekt "lietajúceho koberca".

Citroen novú technológiu odpruženia zatiaľ vo videu demonštruje pokojnou hladinou kávy, reálne si systém vyskúšame v priebehu budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

K zlepšeniu komfortu majú prispieť aj sedadlá Advanced Comfort s novou penovou výplňou vysokej hustoty. Veľkoryso riešené sedenie pripomína staré luxusné Citroeny.

Lepšia výbava a silnejšie motory

O bezpečnosť na palube sa postará 12 jazdných asistentov. Medzi nimi je napríklad sledovanie dopravnej situácie pred autom, sledovanie mŕtveho uhlu, čítanie dopravných značiek či parkovací asistent.

Ponuku motorov doplnia dve vrcholné motorizácie v podobe benzínového turba PureTech s výkonom 130 koní a 120-koňového dieselu BlueHDi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu