INZERCIA

5 vecí, na ktoré by mala myslieť mladá rodina pred kúpou auta

Výber auta je dôležitý krok. Najmä ak má uspokojiť potreby všetkých jej členov.

Auto si zvykneme kupovať kvôli prestíži, silnému motoru, adrenalínu, aby sme sa vytiahli pred okolím, alebo jednoducho preto, že ho potrebujeme. Pre mladé rodiny s deťmi je auto poväčšine nutnosť. Nákupy, návštevy starých rodičov, cestovanie na výlety, neskôr vozenie do škôlky, či na krúžky. Nie všetko sa dá pohodlne stíhať mestskou dopravou. Ako teda vybrať model, ktorý plne uspokojí nároky veľkých aj malých členov rodiny?

1. Dostatočný úložný priestor pre kočík aj kufre

Na víkendový wellness pobyt v Tatrách sa dá zbaliť aj do malého kufra. Ani letná dovolenka v Chorvátsku si nevyžaduje extra veľa priestoru a čo sa nevojde do kufra, obsadí zadné sedadlá. To si mysleli aj Mirka a Andrej z Bratislavy pri kúpe ich prvého auta. S radostnou správou, že čakajú prírastok do rodiny však okamžite vytriezveli z predstavy, že im maličké auto postačí.

„Prvý problém nastal s kočíkom. Mali sme auto s objemom kufra pod 200 litrov. Ani som neriešila, či mi tam vojde kočík, kým som ho nechcela po kúpe vložiť do auta. Bolo to tesné aj pri zložených sedadlách,“ hovorí Mirka.

Auto, ktoré postačovalo na behanie po meste, nákupy aj dovolenku bolo príliš malé, aby odviezlo kočiar, detskú sedačku, výbavu plienok, prenosný prebaľovací pultík, cestovnú sadu pre batoľa.

„Auto sme sa rozhodli vymeniť. Batožinový priestor bol zrazu priorita. Dokonca sme priamo do predajne prišli s kočíkom a zistili, či sa do auta pohodlne vojde. To odporúčam každej mladej dvojici. Pretože nie je dôležitý len objem, ale aj šírka kufra, ako je vysoká nakladacia hrana, kočík niečo váži. Nie je to hračka a naťahovať sa s ním budete často,“ upozorňuje Mirka. Tak isto je vhodné zvážiť, že ak kočík vojde len na šírku, zaberie mnoho miesta zbytočne.

2. Zvýšená bezpečnosť v krízových situáciách

Muži sa po narodení dieťaťa stávajú opatrnejšími. Adrenalín a bezstarostnosť vymieňajú za zodpovednosť. Zatiaľ čo Mirka dbala na dostatok priestoru, Andrej už s predajcom konzultoval bezpečie. „Viac ako maximálka a zrýchlenie z nula na stovku ma zrazu zaujímalo, ako je auto bezpečné pre moju rodinu. Otvoril sa mi úplne nový kľúč výberu automobilu a ja som chcel funkcie, ktoré pomôžu udržať vozidlo bezpečne pod kontrolou aj v krízových situáciách,“ vysvetľuje Andrej.

S dieťaťom v detskej sedačke môžu rodičia na pár sekúnd ľahko stratiť ostražitosť pri šoférovaní. Dieťa zaplače, vyžaduje pozornosť, popravíte mu tričko, ale nedávate pozor na cestu. Vtedy je vhodným pomocníkom napríklad systém výstrahy pred kolíziou s rozpoznávaním chodcov, systém varovania pred zrážkou s vozidlami v mŕtvom uhle, či systém, ktorý zareaguje na vybočenie z jazdného pruhu. „Dôležité pre mňa je, aby som sa na auto mohol spoľahnúť,“ dodáva mladý otec.

3. Najužitočnejšie technológie, keď ich najviac treba

Auto je dnes možné doslova prešpikovať technológiami. No tie niečo stoja a nie je potrebné mať v aute všetko. Poďme sa však pozrieť na to, čo mladá rodina ocení najviac. Začína sa to maličkosťami. „Inteligentný kľúč bol absolútne najlepšia vychytávka, ktorá mohla byť k autu a to som ani netušila, ako je to dobrá vec, kým som neskúsila. Často idem na nákup sama s dieťaťom, nesiem tašku, dieťa, dávam pozor na peniaze a kľúče mám kdesi na dne kabelky. Ani neviem, ako by som ich vylovila,“ pochvaľuje si Mirka.

Inteligentný kľúč totiž umožní iba prísť k autu, potiahnuť za kľučku a auto sa otvorí. Toto ocenia všetci rodičia, ktorí dobre vedia, že pri deťoch sú dve ruky akosi vždy málo.

Pri samotnej jazde zbaví stresu asistent rozjazdu do kopca. Zabráni tomu, aby vozidlo cúvlo dozadu. Potom je tu množstvo vecí, ktoré za vás auto urobí samé a netreba na ne myslieť. Napríklad automatický tempomat, stierače čelného skla s dažďovým senzorom a automatické svetlomety s asistentom diaľkových svetiel. Určite je veľkým pomocníkom aj integrovaná navigácia, ktorú je možné prepojiť so smartfónom. Stavili na ňu aj Mirka s Andrejom. Považujú ju za neoceniteľnú pomôcku pri prvých spoločných jazdách na rodinné výlety.

4. Pozor na airbagy pri detských sedačkách

Niekedy neplatí, že čim viac, tým lepšie. Dokonca ani ak ide o bezpečnostné prvky. Príkladom sú airbagy pri malých deťoch. Obzvlášť, ak sa prevážajú na prednom sedadle. Deti do deväť mesiacov by mali sedieť len v reboard autosedačkách, ktoré sú montované v protismere jazdy. To platí na predných aj zadných sedadlách.

Malé dieťa by malo sedieť na mieste spolujazdca len vtedy, ak je to nevyhnutné. Keďže Mirka niekedy chodí na nákupy sama, je nutnosť, aby dieťa brala so sebou a sedí vpredu. Nikdy pritom nezabudne deaktivovať airbag. Ak sa airbag v aute nedá deaktivovať, dieťa vpredu nikdy neprevážajte. Aj menšia nehoda by v takom prípade mohla skončiť smrťou dieťaťa. Na zákaz voziť deti v autosedačkách vpredu pri zapnutom airbagu upozorňujú nálepky v autách a na certifikovaných detských autosedačkách.

5. Najvhodnejší typ auta pre mladú rodinu

Bezpečnosť, dostatok priestoru, vhodné na jazdu po meste, ale hodilo by sa aj na výlety do prírody. Nepotrebujete na tachometri 300, väčšiu pridanú hodnotu prináša účelne rozvrhnutý priestor auta.

Všetko nasvedčuje tomu, že výber auta pre mladú rodinu s deťmi by mohol pokračovať príbehom o SUV. Navyše obľuba tohto typu vozidiel neustále rastie. V triede malých SUV sa aktuálne v Európe každoročne predá 1,1 milióna kusov, čo predstavuje asi 7 % trhu. Dokonca sa očakáva, že do roku 2020 sa predaj zvýši na viac ako dva milióny ročne a bude najväčší v Európe.

Problémom SUV je však niekedy zložitejšia manipulácia kvôli ich robusnosti. V úzkych uličkách obchodných centier strácajú náskok a treba počítať s vyššou obstarávacou aj prevádzkovou cenou.

Ideálnym riešením môže byť preto crossover. Tento typ kombinuje jazdné aj konštrukčné prvky SUV s vlastnosťami minivanu a hatchbacku. Je určený do mesta, ale zvládne pohodlne aj ľahší terén. Typický reprezentantom takéhoto auta je napríklad Kia Stonic. S kratším previsom, výbornou stabilitou a skvelým pružením. Ľahko manévrovateľná v obchodných centrách, v uliciach aj vo voľnom teréne. Najúspornejší motor 1,6-litrový vznetový motor CRDi s výkonom 89 kW (110 k) má pritom uvádzanú spotrebu len 4,2 l/100 km. Zistite viac o novej Kia Stonic na tejto stránke.

Tento článok vám prináša Kia Stonic.
Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 483
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 139
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 088
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 323
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 687
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 048
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 260
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 377
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 230
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 101

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Keď Sagan musel stiahnuť nohavice, zastal pri karavane

Keď si cyklisti potrebujú uľaviť, majú to komplikované.

Píše Ľubomír Svoboda

Slovensko potrebuje 14 stíhacích lietadiel a nie silné reči

Ad: Viac stíhačiek ako my kúpili z okolitých krajín len Poliaci.

Neprehliadnite tiež

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.