SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Toyota Yaris sa za 15 rokov poriadne zmenila (test)

Na súčasnú verziu s hybridom si treba zvyknúť.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Technológie v autách stále napredujú, ale pri každodennom tempe sa nám nemusí zdať ich vývoj taký závratný. Pokrok si uvedomíme až po presadnutí do staršieho auta.

Pri testovaní novej Toyoty Yaris sme narazili na jej zachovalého predka z roku 2002. Vekový rozdiel pätnásť rokov sa na prvý pohľad nezdal byť veľký, ale po sadnutí za volant sa ukázal ako priepastný. Čo všetko sa vlastne odvtedy zmenilo?

Úspešný príbeh Toyoty Yaris sa začal písať ešte v roku 1995, keď grécky dizajnér Sotiris Kovos dostal od japonskej automobilky za úlohu navrhnúť malé auto, ktoré by malo úspech aj v Európe. Predchodcovi menom Starlet sa totiž príliš nedarilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kovos pri návrhu použil vajíčkový tvar karosérie s oblými líniami. Oproti vtedajšej konkurencii bolo auto kratšie, ale zároveň vyššie a širšie, čím sa v interiéri docielil veľkorysý priestor pre posádku.

Vzniklo tak ideálne auto do mesta. Po pozitívnych ohlasoch na koncept Funtime už nasledovala sériová výroba. Názov Yaris vznikol ako asociácia slova "charis", čo bol v gréckej mytológii výraz pre krásu a šarm.

Od začiatku drahšia, ale spoľahlivá

Na Slovensku sa začala prvá generácia Yarisu predávať v roku 1999 a v porovnaní so Škodou Felicia nebola malá Toyota vôbec lacná.

Často sa preto u nás kupovala v základnej výbave a zo začiatku iba s litrovým benzínovým motorom VVT-i. S odstupom času treba dodať, že Yaris má dlhšiu životnosť ako Felicie, ktoré napriek svojmu množstvu už rýchlo miznú z našich ciest.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54XB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54XB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2