Toyota Yaris sa za 15 rokov poriadne zmenila (test)

Na súčasnú verziu s hybridom si treba zvyknúť.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Technológie v autách stále napredujú, ale pri každodennom tempe sa nám nemusí zdať ich vývoj taký závratný. Pokrok si uvedomíme až po presadnutí do staršieho auta.

Pri testovaní novej Toyoty Yaris sme narazili na jej zachovalého predka z roku 2002. Vekový rozdiel pätnásť rokov sa na prvý pohľad nezdal byť veľký, ale po sadnutí za volant sa ukázal ako priepastný. Čo všetko sa vlastne odvtedy zmenilo?

Úspešný príbeh Toyoty Yaris sa začal písať ešte v roku 1995, keď grécky dizajnér Sotiris Kovos dostal od japonskej automobilky za úlohu navrhnúť malé auto, ktoré by malo úspech aj v Európe. Predchodcovi menom Starlet sa totiž príliš nedarilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kovos pri návrhu použil vajíčkový tvar karosérie s oblými líniami. Oproti vtedajšej konkurencii bolo auto kratšie, ale zároveň vyššie a širšie, čím sa v interiéri docielil veľkorysý priestor pre posádku.

Vzniklo tak ideálne auto do mesta. Po pozitívnych ohlasoch na koncept Funtime už nasledovala sériová výroba. Názov Yaris vznikol ako asociácia slova "charis", čo bol v gréckej mytológii výraz pre krásu a šarm.

Od začiatku drahšia, ale spoľahlivá

Na Slovensku sa začala prvá generácia Yarisu predávať v roku 1999 a v porovnaní so Škodou Felicia nebola malá Toyota vôbec lacná.

Často sa preto u nás kupovala v základnej výbave a zo začiatku iba s litrovým benzínovým motorom VVT-i. S odstupom času treba dodať, že Yaris má dlhšiu životnosť ako Felicie, ktoré napriek svojmu množstvu už rýchlo miznú z našich ciest.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54XB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54XB na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela Zlatý kľúčik z eurofondov. Dôvod nepovedali.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.