KALIFORNIA. Honda Accord Coupé z polovice 90. rokov nie je v Spojených štátoch ničím výnimočným. Jednoducho pekné staršie auto, ktoré už má najlepšie za sebou.
Jeden tmavozelený kus, ktorý sa objavil na predaj v Kalifornii je však dôkazom, že aj staré auto s vysokým nájazdom a bez slávnej histórie sa dá podľa adweeku predať za 150-tisíc dolárov. Stačí natočiť podarenú reklamu.
Max Lanman sa rozhodol pomôcť svojej priateľke Carrie (dnes už snúbenici) s predajom jej starého Accordu Coupé z roku 1996. Namiesto bežného inzerátu Lanman natočil príťažlivú reklamu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani automobilky propagujúce svoje nové modely.
Reklama spĺňa všetky kritéria, aby u divákov uspela. Má myšlienku, ponúka zábery na krásne kalifornské pobrežie a diváka chytí za srdce. Typická reklama na auto končí sloganom "Luxus je iba stav mysle".
Dvojica ponúkla starú Hondu na eBay s vyvolávacou cenou 499 dolárov. V priebehu troch dní si reklamu na Youtube pozrelo cez 3 milióny ľudí a ponuka za obyčajné auto navyše v nie najlepšom stave vyskočila na 150-tisíc dolárov, teda takmer 130-tisíc eur.
Autor videa netušil akú popularitu jeho video vyvolá. "Napadlo mi, že by bolo celkom vtipné natočiť reklamu na mizerné staré auto a dať tomu úžasné pozadie. Je neskutočné, že niečo, čo som natočil so svojimi kamarátmi bolo ešte pred pár dňami iba u mňa v počítači a teraz to vidia ľudia po celom svete. Vďaka bohu za internet," povedal pre BBC Max Lanman.