ZWICKAU. Od momentu, kedy z výrobného pásu zišiel prvý model legendárneho Trabantu, ktorý roky brázdil cesty bývalých socialistických krajín, uplynulo dnes 60 rokov.
7. novembra 1957, v deň 40. výročia Veľkej októbrovej socialistickej revolúcie, sa v bývalej Nemeckej demokratickej republike v automobilke Sachsenring v saskom meste Zwickau začala výrobe prvého modelu Trabant P50. Ten sa stal automobilovým symbolom bývalej socialistickej časti dnešnej zjednotenej Spolkovej republiky Nemecko.
Model Trabant P50 sa vyrábal do roku 1962, kedy ho nahradil Trabant 600, ktorý na rozdiel od svojho staršieho brata dostal pod kapotu silnejší, ale tiež dvojtaktný motor s objemom 0,6 litra. Ten umožňoval trabantu zrýchlenie z 0 na 100 km za 21 sekúnd.
Maximálna rýchlosť, ktorú dokázal trabant dosiahnuť, bola 112 km/h. Tento typ motora mal aj ďalší a najrozšírenejší model Trabant 601, ktorý sa začal vyrábať už v roku 1964. Trabant 601 bol pre zákazníkov k dispozícii v troch základných verziách: Štandard, S a de Luxe.

Vyrábala sa aj verzia Kombi či Tramp, ktorá mala plátennú strechu a dvere. Verziu Tramp vo veľkej miere využívala vtedajšia východonemecká polícia.
Koncom 80. rokov 20. storočia začali vývojári vyvíjať ďalší model s označením 1.1. Ten sa od svojich predchodcov neodlišoval len výraznou zmenou prednej a zadnej časti karosérie, ale predovšetkým motorom. Ten už nebol dvojtaktný, ale štvortaktný.
Prvý Trabant 1.1 so štvortaktným motorom zišiel z výrobnej linky v roku 1988. Posledné trabanty, symboly nemeckého socialistického automobilového priemyslu, opustili fabriku vo Zwickau 30. apríla 1991.