SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Peugeot zverejnil, čo v najbližších rokoch čaká Opel

Predpokladá sa, že automobilka bude v strate dokopy 20 rokov.

(Zdroj: archív)

RÜSSELSHEIM, PARÍŽ. Francúzska automobilová skupina PSA prisľúbila, že vozidlá značky Opel, ktorú prevzala, prejdú na jej technológie skôr, než sa pôvodne plánovalo. Je totiž potrebné znížiť ich emisie a zabezpečiť úspory.

Presne sto dní po prevzatí automobilky francúzskou skupinou PSA predložil nový šéf automobilky Opel/Vauxhall Michael Lohscheller očakávaný plán prestavby automobilky.

Ozdravný plán počíta, že Opel, ktorému sa pod vedením General Motors nepodarilo od roku 1999 dostať do zisku, sa doň opäť vráti až v roku 2020. Šéf automobilky ubezpečil, že vrámci reštrukturalizácie neplánuje zatvárať továrne, ani veľké prepúšťanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dobrou správou je tiež prísľub zachovať nemecké gény Oplu a ponechať pri živote aj britský Vauxhall. New York Times je k pozitívnym správam zatiaľ skeptický, pretože reštrukturalizácia akou si Opel musí prejsť, nemôže byť podľa denníka bezbolestná.

Technika Oplu potichu končí

Spolupráca s PSA sa rozbehla ešte pred odkúpením automobilky a jej výsledkom sú už modely Crossland X na podvozku Citroenu C3 Aircross a aktuálne aj stredne veľké SUV Grandland X postavené na základe druhej generácie Peugeotu 3008. Okrem podvozku a komponentov autá využívajú aj motory zo skupiny PSA.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  2. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 247
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 842
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 719
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 699
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 379
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 197
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 172
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu