BRATISLAVA. V auguste tohto roka Volvo vyhlásilo, že skoncuje s neporiadkom v aute. Každá vec, ktorú bežne vozíme v aute, má mať svoje miesto, a všetky vodičove veci majú byť na dosah vodičovej ruky.
Minulý týždeň spustilo Volvo na Slovensku predaj svojho najnovšieho a najpraktickejšieho SUV, pričom zároveň ide o najmenšie SUV v ponuke. Volvo XC40 je zamerané skôr na mladších zákazníkov, ktorí sa s terénnym autom prepletajú ulicami mesta.
Konkurent Mercedesu-Benz GLA, BMW X1 či Audi Q3 prichádza na trh so silnejšími motormi vo vyšších výbavách, ponuka sa neskôr rozšíri.
Interiér navrhovali pre mladé mestské ženy
Volvo spustilo veľkú obmenu svojho portfólia pred dvomi rokmi s modelom XC90 a ďalšími autami série 90, XC40 je však prvým malým SUV značky. Automobilka však aj do tohto modelu namontovala prakticky všetku výbavu, ktorú poznáme z väčších áut, ako napríklad veľký dotykový displej či balík asistenčných systémov Pilot Assist.
V prípade Volva XC40 je známa technika zabalená tak, aby oslovila mladšiu a nežnejšiu časť publika. Dizajn exteriéru je o niečo hravejší, než sme pri švédskej značke zvyknutí, pomáha aj široká ponuka farieb od červenej a oranžovej až po pastelovú modrozelenú na vystavenom kuse.
Po prvý raz v histórii Volva si môžete na auto objednať aj strechu nalakovanú v kontrastnej farbe či disky v bielej farbe.

Mladistvý dizajn by sa mal odrážať aj na interiéri, kde nájdeme odvážnejšie farby, než na aké sme pri Volve zvyknutí - zákazníci si môžu napríklad objednať červený koberec na podlahe namiesto klasického čierneho.
Najdôležitejšou novinkou v kabíne sú však odkladacie priestory navrhnuté s ohľadom na využiteľnosť. Vo dverách sú dosť veľké a mäkko članúnené schránky na laptop aj slnečné okuliare, v stredovej konzole nájdeme miesto na smartfón, krabicu s papierovými vreckovkami, smetný kôš či menšie odkladacie schránky na drobnosti.
Nechýba dokonca ani výklopný háčik na zavesenie kabelky.
Začínajú s najsilnejšími
Pri spustení predaja sú k dispozícii dva motory - naftový a benzínový štvorvalec s objemom dva litre. Benzínový motor T5 má 247 koní a 350 Newtonmetrov, naftový D4 190 koní a 400 Newtonmetrov. Oba motory sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Ide o najsilnejšie motory, aké bude automobilka do Volva XC40 montovať, slabšie verzie prídu v priebehu budúceho roku.
Aktuálna základná cena je 42 200 eur za T5 a o tisíc eur viac za D4. So slabším motorom v nižšej výbave bude malé švédske SUV začínať na rovných 30 000 eurách.