Ak si dnes chcete kúpiť elektromobil či dokonca plug-in hybrid s vidinou úspory peňazí, pred definitívnym rozhodnutím si kúpu ešte raz poriadne prepočítajte. Ak nenajazdíte desaťtisíce kilometrov, nemáte pohodlný prístup k bezplatnej nabíjacej stanici a vystačíte si s predsa len obmedzeným dojazdom, naftové auto vás môže vo výsledku vyjsť výhodnejšie.
Elektromobily by nemali mať len priame ekonomické výhody - už dlhšie tvrdíme, že okrem úspory sa na elektrinu má jazdiť pohodlnejšie či dokonca zábavnejšie než na fosílne palivá. Či už ide o ticho, okamžitú odozvu na plyn alebo prípadnú možnosť nastaviť si predhrev kabíny.

Pre nás je dôležité aj to, aby elektromobil nebol samoúčelne výstredný svojím dizajnom, či už vnútri alebo zvonku. Má skrátka fungovať a vyzerať ako obyčajné auto, len trochu lepšie.
Presne taký podľa nás Renault Zoe je. Preto sa nebojíme ho označiť za najlepší elektromobil, aký si teraz môže bežný človek na Slovensku kúpiť - aj keď je to označenie trochu šalamúnske.
Príliš na seba neupozorňuje
Ak ignorujeme výrazný polep testovaného kusu, vyzerá Zoe celkom normálne. Veci neznalým môže pripadať ako ďalší z modelov Renaultu, veľkostne situovaný niekde medzi Cliom a Capturom.
Od Capturu preberá Zoe mierne vyššiu stavbu karosérie s vyšším, "stoličkovým" posedom. Od Clia napríklad zadné kľučky schované do línie bočných okien, ktoré sú ergonomickou nočnou morou a neznalí často nevedeli, ako sa zadné dvere ovládajú. Elektrickú náturu auta čiastočne prezrádzajú modré ozdoby v predných aj zadných svetlách.