TEST: Renault Zoe je najlepší elektromobil, aký si teraz môžete u nás kúpiť

S väčšou batériou sa dá reálne prejsť vyše 330 kilometrov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Ak si dnes chcete kúpiť elektromobil či dokonca plug-in hybrid s vidinou úspory peňazí, pred definitívnym rozhodnutím si kúpu ešte raz poriadne prepočítajte. Ak nenajazdíte desaťtisíce kilometrov, nemáte pohodlný prístup k bezplatnej nabíjacej stanici a vystačíte si s predsa len obmedzeným dojazdom, naftové auto vás môže vo výsledku vyjsť výhodnejšie.

Elektromobily by nemali mať len priame ekonomické výhody - už dlhšie tvrdíme, že okrem úspory sa na elektrinu má jazdiť pohodlnejšie či dokonca zábavnejšie než na fosílne palivá. Či už ide o ticho, okamžitú odozvu na plyn alebo prípadnú možnosť nastaviť si predhrev kabíny.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Pre nás je dôležité aj to, aby elektromobil nebol samoúčelne výstredný svojím dizajnom, či už vnútri alebo zvonku. Má skrátka fungovať a vyzerať ako obyčajné auto, len trochu lepšie.

Presne taký podľa nás Renault Zoe je. Preto sa nebojíme ho označiť za najlepší elektromobil, aký si teraz môže bežný človek na Slovensku kúpiť - aj keď je to označenie trochu šalamúnske.

Príliš na seba neupozorňuje

Ak ignorujeme výrazný polep testovaného kusu, vyzerá Zoe celkom normálne. Veci neznalým môže pripadať ako ďalší z modelov Renaultu, veľkostne situovaný niekde medzi Cliom a Capturom.

Od Capturu preberá Zoe mierne vyššiu stavbu karosérie s vyšším, "stoličkovým" posedom. Od Clia napríklad zadné kľučky schované do línie bočných okien, ktoré sú ergonomickou nočnou morou a neznalí často nevedeli, ako sa zadné dvere ovládajú. Elektrickú náturu auta čiastočne prezrádzajú modré ozdoby v predných aj zadných svetlách.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55DF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55DF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Patrik Dubovský - Fórum

Ako Harabinov senát poslal do väzenia ťažko chorého františkána

Bystrík Janík zomrel následkom perzekúcií komunistického režimu a jeho justície.

PLUS

Kde sa vzali nožík-rybička, verzatilka aj známe zápalky

Príbehy drobností českého dizajnu, ktoré prežili.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan 6.1
Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.