TEST: Renault Zoe je najlepší elektromobil, aký si teraz môžete u nás kúpiť

S väčšou batériou sa dá reálne prejsť vyše 330 kilometrov.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Ak si dnes chcete kúpiť elektromobil či dokonca plug-in hybrid s vidinou úspory peňazí, pred definitívnym rozhodnutím si kúpu ešte raz poriadne prepočítajte. Ak nenajazdíte desaťtisíce kilometrov, nemáte pohodlný prístup k bezplatnej nabíjacej stanici a vystačíte si s predsa len obmedzeným dojazdom, naftové auto vás môže vo výsledku vyjsť výhodnejšie.

Elektromobily by nemali mať len priame ekonomické výhody - už dlhšie tvrdíme, že okrem úspory sa na elektrinu má jazdiť pohodlnejšie či dokonca zábavnejšie než na fosílne palivá. Či už ide o ticho, okamžitú odozvu na plyn alebo prípadnú možnosť nastaviť si predhrev kabíny.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Pre nás je dôležité aj to, aby elektromobil nebol samoúčelne výstredný svojím dizajnom, či už vnútri alebo zvonku. Má skrátka fungovať a vyzerať ako obyčajné auto, len trochu lepšie.

Presne taký podľa nás Renault Zoe je. Preto sa nebojíme ho označiť za najlepší elektromobil, aký si teraz môže bežný človek na Slovensku kúpiť - aj keď je to označenie trochu šalamúnske.

Príliš na seba neupozorňuje

Ak ignorujeme výrazný polep testovaného kusu, vyzerá Zoe celkom normálne. Veci neznalým môže pripadať ako ďalší z modelov Renaultu, veľkostne situovaný niekde medzi Cliom a Capturom.

Od Capturu preberá Zoe mierne vyššiu stavbu karosérie s vyšším, "stoličkovým" posedom. Od Clia napríklad zadné kľučky schované do línie bočných okien, ktoré sú ergonomickou nočnou morou a neznalí často nevedeli, ako sa zadné dvere ovládajú. Elektrickú náturu auta čiastočne prezrádzajú modré ozdoby v predných aj zadných svetlách.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55DF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55DF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Renault


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.