Austrálske rádio skúšalo, ako ďaleko zájde auto s prázdnou nádržou

Väčšinou sa hovorí o 30 až 50 kilometroch, môže to byť aj dvojnásobok

IIustračné foto.(Zdroj: Flickr / CC Mic)

Väčšina vodičov pri rozsvietení kontrolky paliva ostražito zľakne a zamieri na čerpaciu stanicu - a tak to má správne byť. Ak autu celkom dôjde palivo, môže to znamenať veľmi drahú opravu, hlavne pri naftových motoroch.

Prečítajte si tiež: Ako ďaleko zájdete s prázdnou nádržou?

Na čerpaciu stanicu by ste mali zamieriť už vtedy, keď ručička palivomeru klesne k spodnej štvrtine. Vo všeobecnosti tiež nie je ideálne jazdiť s úplne prázdnou nádržou preto, že počas života auta sa na dne nádrže zbierajú usadeniny, ktoré by mohli upchať palivový filter.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď sa ručička palivomera blíži k nule, v nádrži stále ostáva niekoľko "rezervných" litrov paliva, na ktoré ešte kúsok prejdete. Väčšinou sa hovorí o tridsiatich až päťdesiatich kilometroch.

Austrálski rozhlasoví moderátori Andy Lee a Hamish Blake vyskúšali, ako ďaleko zájde naftové Audi SQ5 (3,0 V6 biturbo, 313 koní) od momentu, kedy palubný počítač ukáže dojazd 0 kilometrov. Mierne trhanie, prvý príznak dochádzajúceho paliva, sa dostavil až po prejdení 111,9 kilometra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 382
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 789
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 487
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 373
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 932
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 556
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 183
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 217
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 941
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.