Väčšina vodičov pri rozsvietení kontrolky paliva ostražito zľakne a zamieri na čerpaciu stanicu - a tak to má správne byť. Ak autu celkom dôjde palivo, môže to znamenať veľmi drahú opravu, hlavne pri naftových motoroch.

Na čerpaciu stanicu by ste mali zamieriť už vtedy, keď ručička palivomeru klesne k spodnej štvrtine. Vo všeobecnosti tiež nie je ideálne jazdiť s úplne prázdnou nádržou preto, že počas života auta sa na dne nádrže zbierajú usadeniny, ktoré by mohli upchať palivový filter.
Aj keď sa ručička palivomera blíži k nule, v nádrži stále ostáva niekoľko "rezervných" litrov paliva, na ktoré ešte kúsok prejdete. Väčšinou sa hovorí o tridsiatich až päťdesiatich kilometroch.
Austrálski rozhlasoví moderátori Andy Lee a Hamish Blake vyskúšali, ako ďaleko zájde naftové Audi SQ5 (3,0 V6 biturbo, 313 koní) od momentu, kedy palubný počítač ukáže dojazd 0 kilometrov. Mierne trhanie, prvý príznak dochádzajúceho paliva, sa dostavil až po prejdení 111,9 kilometra.