Toyota chystá pneumatiky, ktoré už nikdy nevyfučia

Pomôžu znížiť hmotnosť elektrických a vodíkových áut.

(Zdroj: Toyota)

TOKIO. Japonská automobilka Toyota pracuje na vývoji plných pneumatík, ktorú už nebude potrebné plniť vzduchom. Cieľom je znížiť hmotnosť automobilov a zlepšiť ich výkon. Poslúžia najmä vodíkovým a elektrickým modelom, ktorým pomôžu znížiť hmotnosť.

Prvýkrát sa plné pneumatiky bez vzduchu objavili na tohtoročnom koncepte Toyota Fine-Comfort Ride, ktorý bol koncom októbra vystavený na autosalóne v Tokiu. Inovatívne kolesá sa skladajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Koncept na vodíkový pohon má navyše štvoricu elektromotorov umiestnených v každom kolese. Elektrický prúd na ich pohon vzniká priebežne vo vodíkových palivových článkoch.

Podobná technológia je zatiaľ stále náročná na hmotnosť. Fine-Comfort Ride neprodukuje žiadne emisie CO2 a vďaka plným pneumatikám má aj nižšiu spotrebu energie, informuje v tlačovej správe Toyota.

Prečítajte si tiež: Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

V súčasnosti síce váži plná pneumatika rovnako ako bežná, plnená vzduchom. Hlavný inžinier Toyoty Takao Sato však predpokladá, že vrámci technologického pokroku sa do roku 2025 podarí váhu plnej pneumatiky znížiť o 30 percent, teda približne o 5 kilogramov.

Plné pneumatiky pre Toyotu vyrába spoločnosť Sumitomo Rubber Industries. Podobný typ gúm sa v súčasnosti využíva pri malých úžitkových vozidlách, kosačkách na trávu, či pri golfových vozíkoch.

Projektový manažér spoločnosti Sumitomo Wako Iwamura potvrdil, že o plné pneumatiky prejavili záujem aj iné automobilky. Vo výrobe by sa nový typ pneumatík mal objaviť už o dva roky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Technológie


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.