Toyota chystá pneumatiky, ktoré už nikdy nevyfučia

Pomôžu znížiť hmotnosť elektrických a vodíkových áut.

(Zdroj: Toyota)

TOKIO. Japonská automobilka Toyota pracuje na vývoji plných pneumatík, ktorú už nebude potrebné plniť vzduchom. Cieľom je znížiť hmotnosť automobilov a zlepšiť ich výkon. Poslúžia najmä vodíkovým a elektrickým modelom, ktorým pomôžu znížiť hmotnosť.

Prvýkrát sa plné pneumatiky bez vzduchu objavili na tohtoročnom koncepte Toyota Fine-Comfort Ride, ktorý bol koncom októbra vystavený na autosalóne v Tokiu. Inovatívne kolesá sa skladajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Koncept na vodíkový pohon má navyše štvoricu elektromotorov umiestnených v každom kolese. Elektrický prúd na ich pohon vzniká priebežne vo vodíkových palivových článkoch.

Podobná technológia je zatiaľ stále náročná na hmotnosť. Fine-Comfort Ride neprodukuje žiadne emisie CO2 a vďaka plným pneumatikám má aj nižšiu spotrebu energie, informuje v tlačovej správe Toyota.

Prečítajte si tiež: Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

V súčasnosti síce váži plná pneumatika rovnako ako bežná, plnená vzduchom. Hlavný inžinier Toyoty Takao Sato však predpokladá, že vrámci technologického pokroku sa do roku 2025 podarí váhu plnej pneumatiky znížiť o 30 percent, teda približne o 5 kilogramov.

Plné pneumatiky pre Toyotu vyrába spoločnosť Sumitomo Rubber Industries. Podobný typ gúm sa v súčasnosti využíva pri malých úžitkových vozidlách, kosačkách na trávu, či pri golfových vozíkoch.

Projektový manažér spoločnosti Sumitomo Wako Iwamura potvrdil, že o plné pneumatiky prejavili záujem aj iné automobilky. Vo výrobe by sa nový typ pneumatík mal objaviť už o dva roky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 444
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 706
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 398
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 278
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 682
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 898
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 572
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 272
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 500

Téma: Technológie


Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočner je v putách, zrazu ho nikto nepozná

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Pred Maltou sme o Kočnera popredu

Rok od vraždy novinárky Galiziovej sú v cele len vykonávatelia.

Neprehliadnite tiež

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.

Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?

Úroveň bezpečnej jazdy určujú pneumatiky.