SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Toyota chystá pneumatiky, ktoré už nikdy nevyfučia

Pomôžu znížiť hmotnosť elektrických a vodíkových áut.

(Zdroj: Toyota)

TOKIO. Japonská automobilka Toyota pracuje na vývoji plných pneumatík, ktorú už nebude potrebné plniť vzduchom. Cieľom je znížiť hmotnosť automobilov a zlepšiť ich výkon. Poslúžia najmä vodíkovým a elektrickým modelom, ktorým pomôžu znížiť hmotnosť.

Prvýkrát sa plné pneumatiky bez vzduchu objavili na tohtoročnom koncepte Toyota Fine-Comfort Ride, ktorý bol koncom októbra vystavený na autosalóne v Tokiu. Inovatívne kolesá sa skladajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Koncept na vodíkový pohon má navyše štvoricu elektromotorov umiestnených v každom kolese. Elektrický prúd na ich pohon vzniká priebežne vo vodíkových palivových článkoch.

Podobná technológia je zatiaľ stále náročná na hmotnosť. Fine-Comfort Ride neprodukuje žiadne emisie CO2 a vďaka plným pneumatikám má aj nižšiu spotrebu energie, informuje v tlačovej správe Toyota.

Prečítajte si tiež: Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso Čítajte 

V súčasnosti síce váži plná pneumatika rovnako ako bežná, plnená vzduchom. Hlavný inžinier Toyoty Takao Sato však predpokladá, že vrámci technologického pokroku sa do roku 2025 podarí váhu plnej pneumatiky znížiť o 30 percent, teda približne o 5 kilogramov.

Plné pneumatiky pre Toyotu vyrába spoločnosť Sumitomo Rubber Industries. Podobný typ gúm sa v súčasnosti využíva pri malých úžitkových vozidlách, kosačkách na trávu, či pri golfových vozíkoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Projektový manažér spoločnosti Sumitomo Wako Iwamura potvrdil, že o plné pneumatiky prejavili záujem aj iné automobilky. Vo výrobe by sa nový typ pneumatík mal objaviť už o dva roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 897
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 571
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 978
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 012
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 822
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 521
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 476
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 437
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 364
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 236
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Technológie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.