SME

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

(Zdroj: Youtube / Shmee150)

DUBAJ, BRATISLAVA. V roku 2013 ambiciózny arabský projekt šokoval najmä neuveriteľnými číslami. Videli sme ale iba nepojazdný prototyp, ktorý pôsobil ako kartónový model z nízkorozpočtovéj adaptácie Batmana.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tohtoročnom autosalóne v Dubaji sa ukázal v takmer produkčnej podobe, a to hneď v dvoch exemplároch. Dizajn sa v priebehu štyroch rokov radikálne zmenil, a nutno povedať, že k lepšiemu.

S pôvodným prototypom nemá na prvý pohľad spoločné takmer nič, ostali iba značne prepracované nadrozmerné koncovky výfukov. Tie majú pripomínať stíhačku, ktorá má byť inšpiráciou aj pre zvyšok exteriéru.

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri je zatiaľ stále zrejmé, že sa jedná o prototyp. V minimalistickej kabíne sa nachádzajú iba jednoduché škrupinové sedadlá z uhlíkových vlákien a volant, ktorý vyzerá ako hračka. Na hyperšport je tu prekvapivo veľa miesta.

Na tomto športiaku nie je zdaľeka najpodstatnejší dizajn, ale pohonná jednotka umiestnená za kabínou. Jedno video z testovania tohto agregátu sme už mohli vidieť, no nedávno sa objavilo nové video.

Zverejnil ho opäť dodávateľ motorov pre Devel, americká firma Steve Morris Engines. Konečne môžeme vidieť plný potenciál motora, ktorý dosiahol výkon 5 007 koní, čím svoj už tak vysoký cieľ ešte prekročil.

Motor V16 vznikol spojením dvoch osemvalcových blokov, k neuveriteľným hodnotám ho tlačia štyri obrovské turbá, ktoré motoru dodávajú zvuk podobný štartujúcemu lietadlu.

SkryťVypnúť reklamu

Tento motor si síce cestu do vozidla nájde, nie však vo verzii určenej do bežnej premávky. Podľa tvorcu Rashida Al-Attariho ide skôr o dragster, zákruty teda nebudú jeho silnou stránkou.

Chystajú sa tiež dva varianty, s ktorými na ulicu vyjsť môžete, dostanú však oveľa nižší výkon. Cena základnej verzie začne na úrovni 1,35 milióna eur, za tieto peniaze dostanete motor V8 s výkonom približne 1 500 koní.

Silnejšia cestná verzia dostane šestnásťvalcový motor vyladený na 3 000 koní. Za tú zaplatíte o niečo viac, približne 1,52 milióna eur. Táto verzia by už mala zvládnuť hravo prekročiť rýchlosť 500 km/h, problémom budú hlavne pneumatiky.

Počet kusov obmedzený nebude, napriek tomu prevdepodobne nehrozí, že by ich boli plné cesty. Dátum začatia výroby zatiaľ jasný nie je, no Al-Attari predpokladá, že auto bude dokončené v priebehu 12 - 18 mesiacov, a to vrátane testovania.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pôvodného prototypu a dvoch nových sa v stánku Devel objavil ešte jeden zaujímavý koncept, luxusný šesťkolesový teréniak Devel Sixty. Je určený do púšte, karoséria je zhotovená z uhlíkových vlákien, a o pohon sa stará 6,7-litrový turbodiesel s výkonom 720 koní. Ak sa dostane do výroby, cena sa bude pohybovať od 300 000 do 400 000 eur.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 358
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 068
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 942
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 138
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 897
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 133
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 973
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 210
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 175
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu