PLZEŇ. Škoda Electric na veľtrhu Czechbus 2017 v Prahe ukázala nový elektrobus Škoda E'City. Vznikol spoluprácou s firmou Iveco, ktorá dodala karosériu, informoval obchodný riaditeľ Škody Radek Svoboda. Plzenská Škoda získala za posledný rok niekoľko kontraktov na dodávku týchto vozidiel pre české a slovenské mestá.
"Záujem o elektrobusy rastie. Prínos elektromobility je pre mestá jednoznačne pozitívny," povedal Svoboda. Spoločnosť na konci septembra podpísala zmluvu na dodanie 11 elektrobusov do Českých Budějovíc. Od marca už desať elektrobusov rovnakého typu slúži v Třinci u dopravcu Arriva Morava. Jeden pilotný elektrobus už majú aj Nové Zámky, ďalšie by mali čoskoro jazdiť v Žiline.
"V posledných rokoch sa trh rýchlo mení. Elektrobusy sa stávajú veľkým trendom. Sú tiché, bez emisií a infraštruktúra k dobíjaniu nie je komplikovaná. Iba v posledných rokoch sme predstavili hneď niekoľko nových typov," hovorí Svoboda.

Škoda Electric už v minulosti v spolupráci s Ivecom postavila celý rad trolejbusov s karosériou Citelis. Teraz sa portfólio rozšírilo o spoločné elektrobusy.
Nový model E'City je podľa Svobodu zaujímavý najmä modulárnou koncepciou výzbroje, ktorá umožňuje prispôsobiť vozidlo podľa požiadaviek zákazníka.
"To sa týka najmä rôznych variant premávky s ohľadom na možnosti nabíjania alebo dĺžky trate. K dvanásťmetrovej variante čoskoro pribudne aj kratšia desaťmetrová a kĺbová osemnásťmetrová." dodal Svoboda.
Predstavený model E'City využíva starší typ karosérie GX od francúzskeho výrobcu Heuliez, ktorý patrí do koncernu Iveco. V dizajne starom 12 rokov nevidí Svoboda problém. Tvrdí, že sa s ním nedá príliš experimentovať a karoséria od Heuliezu má dobrú pevnosť a plní svoj účel, povedal obchodný riaditeľ plzenskej Škody pre portál zdopravy.cz.
Premiéru má na veľtrhu aj batériový trolejbus s karosériou Iveco Crealis. Vďaka priebežnému nabíjaniu In-Motion Charge dokáže trolejbus ukladať energiu z trolejov do batérií a jazdiť tak aj mimo zatrolejovaných úsekov trate.