SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keď BMW prevzalo koncern Rover, z niekdajšieho malého auta pre masy vyrobilo štýlovú značku MINI. MINI - a jeho zákazníci - si vždy zakladali na imidži a keďže je teraz v kurze ekológia a "čisté svedomie", ponúka sa ideálna príležitosť z toho niečo vyťažiť.

Elektrický pohon pre MINI nie je úplne novinkou. BMW si v minulosti na ňom už odskúšalo technológiu pre svoj najmenší elektromobil i3. Čoskoro sa elektrina do MINI vráti a zrejme sa bude na čo tešiť.

Kým sa masovo rozšíria elektromobily, na trh prichádza plug-in hybrid, ktorý to nebude mať jednoduché. Ako návnada zatiaľ slúži Countryman S E ALL4 - športový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies.

Doteraz sme sa s vlnou ekologických áut stretli najmä s imidžom, aký začala udávať Toyota Prius. Cieli na uvedomelých ľudí, ktorým ekológia nie je ľahostajná a radi skúšajú nové technológie. Často aj za cenu, že jazdia v aute so zvláštnym dizajnom. Tento trend väčšinou sprevádza modrá a biela farba ako symbol čistoty.

Lenže MINI sa vydalo inou cestou, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Elektrinu vníma ako príležitosť ponúknuť ekologické, ale stále skôr športové auto. Zámer prezrádza aj písmenko S v názve, ktoré sa namiesto červenej tentokrát sfarbilo dožlta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Countryman v druhej generácii zmenil aj svoje rodisko. Už sa nevyrába v rakúskom Grazi, ale schádza z linky továrne Nedcar v holandskom Borne, spolu s príbuzným BMW X1.

Interiér konečne pôsobí prémiovo

Oproti predošlej generácii je interiér nového Countrymanu už lepšie spracovaný a pri niektorých detailoch nemáte pocit, že pochádzajú z lacného auta. Dizajnéri však viackrát uprednostnili formu pred funkciou, čo nie je pri návrhu auta celkom ideálna stratégia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M55NJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Mini
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

12 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

8 h

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

11 h
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

19 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan