Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď BMW prevzalo koncern Rover, z niekdajšieho malého auta pre masy vyrobilo štýlovú značku MINI. MINI - a jeho zákazníci - si vždy zakladali na imidži a keďže je teraz v kurze ekológia a "čisté svedomie", ponúka sa ideálna príležitosť z toho niečo vyťažiť.

Elektrický pohon pre MINI nie je úplne novinkou. BMW si v minulosti na ňom už odskúšalo technológiu pre svoj najmenší elektromobil i3. Čoskoro sa elektrina do MINI vráti a zrejme sa bude na čo tešiť.

Kým sa masovo rozšíria elektromobily, na trh prichádza plug-in hybrid, ktorý to nebude mať jednoduché. Ako návnada zatiaľ slúži Countryman S E ALL4 - športový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies.

Doteraz sme sa s vlnou ekologických áut stretli najmä s imidžom, aký začala udávať Toyota Prius. Cieli na uvedomelých ľudí, ktorým ekológia nie je ľahostajná a radi skúšajú nové technológie. Často aj za cenu, že jazdia v aute so zvláštnym dizajnom. Tento trend väčšinou sprevádza modrá a biela farba ako symbol čistoty.

Lenže MINI sa vydalo inou cestou, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Elektrinu vníma ako príležitosť ponúknuť ekologické, ale stále skôr športové auto. Zámer prezrádza aj písmenko S v názve, ktoré sa namiesto červenej tentokrát sfarbilo dožlta.

Countryman v druhej generácii zmenil aj svoje rodisko. Už sa nevyrába v rakúskom Grazi, ale schádza z linky továrne Nedcar v holandskom Borne, spolu s príbuzným BMW X1.

Interiér konečne pôsobí prémiovo

Oproti predošlej generácii je interiér nového Countrymanu už lepšie spracovaný a pri niektorých detailoch nemáte pocit, že pochádzajú z lacného auta. Dizajnéri však viackrát uprednostnili formu pred funkciou, čo nie je pri návrhu auta celkom ideálna stratégia.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.