Keď BMW prevzalo koncern Rover, z niekdajšieho malého auta pre masy vyrobilo štýlovú značku MINI. MINI - a jeho zákazníci - si vždy zakladali na imidži a keďže je teraz v kurze ekológia a "čisté svedomie", ponúka sa ideálna príležitosť z toho niečo vyťažiť.
Elektrický pohon pre MINI nie je úplne novinkou. BMW si v minulosti na ňom už odskúšalo technológiu pre svoj najmenší elektromobil i3. Čoskoro sa elektrina do MINI vráti a zrejme sa bude na čo tešiť.
Kým sa masovo rozšíria elektromobily, na trh prichádza plug-in hybrid, ktorý to nebude mať jednoduché. Ako návnada zatiaľ slúži Countryman S E ALL4 - športový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies.
Doteraz sme sa s vlnou ekologických áut stretli najmä s imidžom, aký začala udávať Toyota Prius. Cieli na uvedomelých ľudí, ktorým ekológia nie je ľahostajná a radi skúšajú nové technológie. Často aj za cenu, že jazdia v aute so zvláštnym dizajnom. Tento trend väčšinou sprevádza modrá a biela farba ako symbol čistoty.
Lenže MINI sa vydalo inou cestou, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Elektrinu vníma ako príležitosť ponúknuť ekologické, ale stále skôr športové auto. Zámer prezrádza aj písmenko S v názve, ktoré sa namiesto červenej tentokrát sfarbilo dožlta.
Countryman v druhej generácii zmenil aj svoje rodisko. Už sa nevyrába v rakúskom Grazi, ale schádza z linky továrne Nedcar v holandskom Borne, spolu s príbuzným BMW X1.
Interiér konečne pôsobí prémiovo
Oproti predošlej generácii je interiér nového Countrymanu už lepšie spracovaný a pri niektorých detailoch nemáte pocit, že pochádzajú z lacného auta. Dizajnéri však viackrát uprednostnili formu pred funkciou, čo nie je pri návrhu auta celkom ideálna stratégia.