Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď BMW prevzalo koncern Rover, z niekdajšieho malého auta pre masy vyrobilo štýlovú značku MINI. MINI - a jeho zákazníci - si vždy zakladali na imidži a keďže je teraz v kurze ekológia a "čisté svedomie", ponúka sa ideálna príležitosť z toho niečo vyťažiť.

Elektrický pohon pre MINI nie je úplne novinkou. BMW si v minulosti na ňom už odskúšalo technológiu pre svoj najmenší elektromobil i3. Čoskoro sa elektrina do MINI vráti a zrejme sa bude na čo tešiť.

Kým sa masovo rozšíria elektromobily, na trh prichádza plug-in hybrid, ktorý to nebude mať jednoduché. Ako návnada zatiaľ slúži Countryman S E ALL4 - športový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies.

Doteraz sme sa s vlnou ekologických áut stretli najmä s imidžom, aký začala udávať Toyota Prius. Cieli na uvedomelých ľudí, ktorým ekológia nie je ľahostajná a radi skúšajú nové technológie. Často aj za cenu, že jazdia v aute so zvláštnym dizajnom. Tento trend väčšinou sprevádza modrá a biela farba ako symbol čistoty.

Lenže MINI sa vydalo inou cestou, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Elektrinu vníma ako príležitosť ponúknuť ekologické, ale stále skôr športové auto. Zámer prezrádza aj písmenko S v názve, ktoré sa namiesto červenej tentokrát sfarbilo dožlta.

Countryman v druhej generácii zmenil aj svoje rodisko. Už sa nevyrába v rakúskom Grazi, ale schádza z linky továrne Nedcar v holandskom Borne, spolu s príbuzným BMW X1.

Interiér konečne pôsobí prémiovo

Oproti predošlej generácii je interiér nového Countrymanu už lepšie spracovaný a pri niektorých detailoch nemáte pocit, že pochádzajú z lacného auta. Dizajnéri však viackrát uprednostnili formu pred funkciou, čo nie je pri návrhu auta celkom ideálna stratégia.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Slováci prehrali s USA aj druhýkrát a na olympiáde končia

Slovenskí hokejisti dostali päť gólov.

DOMOV

Poradenská firma u Maďariča mohla zneužívať dôverné informácie

Poradenská spoločnosť Centire mala o eurofondovej výzve pre kreatívny priemysel na ministerstve kultúry informácie vždy ako prvá.

DOMOV

Dobré ráno: Česká ČSSD? Fico im rozprával o bordeli a prostitútkach

Českí sociálni demokrati zmenili šéfa.

KOMENTÁRE

Prepáčte, ploty ani zverochody nebudú, počkať musia aj výtlky

Málo sa sťažujú zdravotníci a hasiči, ktorí ten bodrel musia chodiť odpratávať?

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Opel si chce s novým Combom získať rodiny. Ponúkne veľa priestoru aj bohatú výbavu

Premiéru bude mať v marci na ženevskom autosalóne, do predaja pôjde až v druhej polovici roka.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.