Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď BMW prevzalo koncern Rover, z niekdajšieho malého auta pre masy vyrobilo štýlovú značku MINI. MINI - a jeho zákazníci - si vždy zakladali na imidži a keďže je teraz v kurze ekológia a "čisté svedomie", ponúka sa ideálna príležitosť z toho niečo vyťažiť.

Elektrický pohon pre MINI nie je úplne novinkou. BMW si v minulosti na ňom už odskúšalo technológiu pre svoj najmenší elektromobil i3. Čoskoro sa elektrina do MINI vráti a zrejme sa bude na čo tešiť.

Kým sa masovo rozšíria elektromobily, na trh prichádza plug-in hybrid, ktorý to nebude mať jednoduché. Ako návnada zatiaľ slúži Countryman S E ALL4 - športový plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies.

Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz sme sa s vlnou ekologických áut stretli najmä s imidžom, aký začala udávať Toyota Prius. Cieli na uvedomelých ľudí, ktorým ekológia nie je ľahostajná a radi skúšajú nové technológie. Často aj za cenu, že jazdia v aute so zvláštnym dizajnom. Tento trend väčšinou sprevádza modrá a biela farba ako symbol čistoty.

Lenže MINI sa vydalo inou cestou, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Elektrinu vníma ako príležitosť ponúknuť ekologické, ale stále skôr športové auto. Zámer prezrádza aj písmenko S v názve, ktoré sa namiesto červenej tentokrát sfarbilo dožlta.

Countryman v druhej generácii zmenil aj svoje rodisko. Už sa nevyrába v rakúskom Grazi, ale schádza z linky továrne Nedcar v holandskom Borne, spolu s príbuzným BMW X1.

Interiér konečne pôsobí prémiovo

Oproti predošlej generácii je interiér nového Countrymanu už lepšie spracovaný a pri niektorých detailoch nemáte pocit, že pochádzajú z lacného auta. Dizajnéri však viackrát uprednostnili formu pred funkciou, čo nie je pri návrhu auta celkom ideálna stratégia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55NJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mini


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Patrik Dubovský - Fórum

Ako Harabinov senát poslal do väzenia ťažko chorého františkána

Bystrík Janík zomrel následkom perzekúcií komunistického režimu a jeho justície.

PLUS

Kde sa vzali nožík-rybička, verzatilka aj známe zápalky

Príbehy drobností českého dizajnu, ktoré prežili.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan 6.1
Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.