SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

(Zdroj: Aston Martin)

GAYDON. Aston Martin pokračuje vo svojom pláne pre druhé storočie automobilky, druhý v poradí po DB11 je najdostupnejší model značky.

Nie je to tak dávno čo bol pre laika problém rozoznať jeden model britskej automobilky od druhého. Týmto trpel aj model Vantage, ktorý vyzeral ako zmenšená verzia súrodencov s označením DB. Toho sa pri novej generácii obávať nemusíme.

Nový smer automobilka naznačila prvým zo siedmich pripravovaných automobilov, ktorým je kupé DB11. Dizajnovo vychádza z DB10, ktorý bol vyrobený špeciálne pre Agenta 007 vo filme Spectre.

Z neho si berie inšpiráciu aj nový Vantage, no od DB11 hádam nemôže byť odlišnejší. To platí dvojnásobne v netradične krikľavej farbe, v ktorej sa ho rozhodli predstaviť.

Konštrukčne síce vychádza z hliníkovej architektúry karosérie DB11, ale až 70 percent dielov bolo vyvinutých špeciálne pre tento nový model. Prioritou pri vývoji boli vysoká tuhosť a nízka hmotnosť, ktorá dosiahla iba 1 530 kilogramov.

Na túto váhu by malo viac než postačovať 510 koní a 685 Nm, ktoré ponúka štvorlitrový vidlicový osemvalec s dvoma turbami. Rovnakú pohonnú jednotku nájdeme aj pod kapotou DB11. Z pokoja na stovku vďaka nej vystrelí za 3,6 sekundy a pokračovať bude až po maximálnu rýchlosť 313 km/h.

Motor je umiestnený čo najviac vzadu, vďaka čomu má Vantage rozdelenie váhy v pomere presne 50:50. K nemu prispieva aj umiestnenie prevodovky pri zadnej náprave.

Na začiatku bude Vantage dostupný jedine s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vôbec po prvý raz sa do automobilu Aston Martin bude montovať elektronický diferenciál, ktorý nazvali E-Diff.

V exteriéri okrem výraznej farby pútajú pozornosť hlavne funkčné aerodynamické prvky. Pod nízko posadenou mriežkou sa nachádza spojler, ktorý upravuje prúdenie vzduchu pod autom až k výraznému difúzoru pod zadným nárazníkom.

Zabudnite na ovládanie väčšiny funkcií prostredníctvom dotykového displeja. Britskí inžinieri svojich zákazníkov dobre poznajú, použili preto radšej tradičnejšie ovládacie prvky, ktoré vodiča tak nerozptyľujú.

Okrem vodiča sa do nového Astonu zmestí už iba spolujazdec, no tým praktickejším záujemcom možno napraví náladu batožinový priestor s objemom 350 litrov.

Nový Aston Martin Vantage je už v predaji, v Nemecku jeho cena začína na úrovni 154 000 eur. K zákazníkom sa prvé kusy dostanú ešte pred polovicou roka 2018. V pláne je aj verzia s otvorenou strechou či verzia zameraná na okruhy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 28 280
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 271
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 326
  4. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 6 746
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 684
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 4 107
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 076
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 001
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 887
  10. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 3 268

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu (píše Michal Havran)

Posolstvo Veľkej noci sa stráca.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.

Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov

Raz do roka sa dá Liptovská Mara zažiť inak.

Aj časť Bobrovníka skončila pod vodou. Takto sa vynárajú základy.

Rebríček slobody tlače je zmanipulovaný, tvrdia politici Smeru

Novinári sa stávajú škodnou, tvrdí analytik.

Slovensko sa v aktuálnom rebríčku slobody tlače umiestnilo na 35. mieste. (ilustračné foto)
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Neznášam, keď sa náboženstvom oháňajú politici

Netreba sa pri riadení štátu riadiť najmä zákonmi?

Maroš Šefčovič.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa