Seat Leon Cupra 300 4Drive je nenápadná raketa na každý deň (test)

Rýchle kombi je vďaka pohonu 4x4 praktickejšie a ľahšie zvládnuteľné, zážitok z jazdy ale utrpel.

Rýchle hatchbacky už dlho patria medzi populárne automobily. Väčšinou totiž ponúkajú zábavu a rýchlosť športových áut, no zároveň si zachovávajú praktickosť malého mestského auta.

Keď ale príde čas na rodinu, často je nutné vymeniť aj takéto pomerne šikovné žihadlo za niečo väčšie a “dospelejšie”. Našťastie pre mnohých milovníkov rýchlych áut dnes nie je problém kúpiť si ani ostrejšiu verziu karosárskeho prevedenia kombi.

Medzi ne patrí aj Seat Leon ST, ktorý je v aktuálnej generácii dostupný vo variante Cupra. Španielske hatchbacky nesúce tento prívlastok si už dávno vybudovali skvelú povesť medzi nadšencami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkú zásluhu na tom má Leon Cupra 280, ktorý v roku 2014 ako prvé sériové auto s predným náhonom dosiahol na slávnom Nürburgringu čas pod osem minút. Časy sa však menia a s nedávnou modernizáciou modelového radu prišli zmeny aj pre Leon.

Od čias rekordu narástol výkon Cupry už dvakrát, najprv na 290 koní, nedávno sa zaokrúhlil na plných 300 koní. Najvýznamnejšia novinka je však exkluzívna pre prevedenie ST, teda kombi, ktoré dostalo pohon všetkých kolies 4Drive.

Športiak v utajení

Okrem desiatich koní navyše sa pri nedávnom facelifte upravil aj vzhľad Cupry, aj keď možno trocha nečakaným smerom.

Kým iné automobilky čoraz viac volia krikľavé farby, spojlery a falošné nasávacie otvory, Seat sa vydal proti prúdu a nová Cupra je tak ešte nenápadnejšia ako predtým.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Slovenskí oligarchovia chceli pomôcť, cesta nakoniec končí v poli

Nedokončený nadjazd na kraji Bratislavy neplánujú dostavať.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.