Seat Leon Cupra 300 4Drive je nenápadná raketa na každý deň (test)

Rýchle kombi je vďaka pohonu 4x4 praktickejšie a ľahšie zvládnuteľné, zážitok z jazdy ale utrpel.

Rýchle hatchbacky už dlho patria medzi populárne automobily. Väčšinou totiž ponúkajú zábavu a rýchlosť športových áut, no zároveň si zachovávajú praktickosť malého mestského auta.

Keď ale príde čas na rodinu, často je nutné vymeniť aj takéto pomerne šikovné žihadlo za niečo väčšie a “dospelejšie”. Našťastie pre mnohých milovníkov rýchlych áut dnes nie je problém kúpiť si ani ostrejšiu verziu karosárskeho prevedenia kombi.

Medzi ne patrí aj Seat Leon ST, ktorý je v aktuálnej generácii dostupný vo variante Cupra. Španielske hatchbacky nesúce tento prívlastok si už dávno vybudovali skvelú povesť medzi nadšencami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkú zásluhu na tom má Leon Cupra 280, ktorý v roku 2014 ako prvé sériové auto s predným náhonom dosiahol na slávnom Nürburgringu čas pod osem minút. Časy sa však menia a s nedávnou modernizáciou modelového radu prišli zmeny aj pre Leon.

Od čias rekordu narástol výkon Cupry už dvakrát, najprv na 290 koní, nedávno sa zaokrúhlil na plných 300 koní. Najvýznamnejšia novinka je však exkluzívna pre prevedenie ST, teda kombi, ktoré dostalo pohon všetkých kolies 4Drive.

Športiak v utajení

Okrem desiatich koní navyše sa pri nedávnom facelifte upravil aj vzhľad Cupry, aj keď možno trocha nečakaným smerom.

Kým iné automobilky čoraz viac volia krikľavé farby, spojlery a falošné nasávacie otvory, Seat sa vydal proti prúdu a nová Cupra je tak ešte nenápadnejšia ako predtým.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Everest populizmu

Na rozhodovanie o strope bude času dosť.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Píše Emil Višňovský

Tento štát nám už nepatrí

Žiadne ministerstvo nie je vlastníctvom nejakej politickej strany — aspoň nie v demokratickom štáte.

Neprehliadnite tiež

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

Auto zo skladu sa oplatí. Ušetríte čas, niekedy aj peniaze

Niektorí zákazníci sú vyberavejší ako iní.