Seat Leon Cupra 300 4Drive je nenápadná raketa na každý deň (test)

Rýchle kombi je vďaka pohonu 4x4 praktickejšie a ľahšie zvládnuteľné, zážitok z jazdy ale utrpel.

Rýchle hatchbacky už dlho patria medzi populárne automobily. Väčšinou totiž ponúkajú zábavu a rýchlosť športových áut, no zároveň si zachovávajú praktickosť malého mestského auta.

Keď ale príde čas na rodinu, často je nutné vymeniť aj takéto pomerne šikovné žihadlo za niečo väčšie a “dospelejšie”. Našťastie pre mnohých milovníkov rýchlych áut dnes nie je problém kúpiť si ani ostrejšiu verziu karosárskeho prevedenia kombi.

Medzi ne patrí aj Seat Leon ST, ktorý je v aktuálnej generácii dostupný vo variante Cupra. Španielske hatchbacky nesúce tento prívlastok si už dávno vybudovali skvelú povesť medzi nadšencami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkú zásluhu na tom má Leon Cupra 280, ktorý v roku 2014 ako prvé sériové auto s predným náhonom dosiahol na slávnom Nürburgringu čas pod osem minút. Časy sa však menia a s nedávnou modernizáciou modelového radu prišli zmeny aj pre Leon.

Od čias rekordu narástol výkon Cupry už dvakrát, najprv na 290 koní, nedávno sa zaokrúhlil na plných 300 koní. Najvýznamnejšia novinka je však exkluzívna pre prevedenie ST, teda kombi, ktoré dostalo pohon všetkých kolies 4Drive.

Športiak v utajení

Okrem desiatich koní navyše sa pri nedávnom facelifte upravil aj vzhľad Cupry, aj keď možno trocha nečakaným smerom.

Kým iné automobilky čoraz viac volia krikľavé farby, spojlery a falošné nasávacie otvory, Seat sa vydal proti prúdu a nová Cupra je tak ešte nenápadnejšia ako predtým.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55PZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.