LOS ANGELES. Bol to Mercedes, kto pred dvanástimi rokmi odštartoval nový fenomén štvordverových kupé s modelom CLS. Teraz prišiel čas predstaviť už tretiu generáciu. Mercedes si premiéru nechal na novembrový autosalón v Los Angeles a do predaja sa dostane ešte pred Vianocami.
Aj keď písmenko S v názve vytvára dojem, že nové štvordverové kupé je príbuzné s vlajkovou loďou Mercedesom triedy S, nie je tomu tak. CLS totiž vychádza z menšej triedy E, s ktorou zdieľa techniku aj podvozkovú platformu.
Všetky verzie budú dostupné s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4Matic. V ponuke budú tri verzie odpruženia - štandardné, adaptívne Dynamic Body Control a vzduchové Air Body Control.
Uhladenejší dizajn
Predná maska je prudšie skosená a má športovejší charakter. Tretia generácia má čistejší dizajn, bez zbytočných ozdobných prvkov. Bočný profil s úzkymi oknami ostáva zachovaný.
Zadné partie vďaka presunu evidenčného čísla do nárazníku pôsobia uhladenejšie a CLS sa tak priblížilo dizajnu ostatných nových kupé v portfóliu Mercedesu.
Ani v interiéri nové CLS nezaprie príbuzenstvo s triedou E. Prevzalo z nej celú prístrojovú dosku, no napriek tomu vďaka novým prvkom nepôsobí rovnako. Volant s lešteným hliníkom má športovo skosený spodok a otvory ventilácie využívajú turbínový dizajn. Okrem toho majú červené a modré podsvietenie, podľa nastavenia teploty.
Tak ako pri predchodcovi, stredné sedadlo vzadu je skôr núdzové, CLS je primárne navrhnuté pre štyroch pasažierov.
Bezpečnostných asistentov zdieľa CLS s triedou S. Nechýba sledovanie premávky, núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, či autonómna jazda v kolónach. Vrámci bezpečnostných asistentov Pre Safe, ktorí pomáhajú predchádzať nehode alebo zmierniť jej následky, sa objavuje aj zvukový systém, ktorý posádku dokáže pripraviť na nehodu.
Zatiaľ s troma motormi
Nové štvordverové kupé príde na trh s troma motormi. Základ tvorí diesel s výkonom 286 koní (CLS 350 d) a silnejšia verzia s 360 koňmi (CLS 400 d).
Najviac však bude novému Mercedesu svedčať benzínový šesťvalec s výkonom 367 koní (CLS 450), ktorý sa vďaka pomocnému elektrickému generátoru EQ Boost navýšiť ešte o 22 koní. Vďaka nemu môže CLS "plachtiť" aj bez spaľovacieho motora, čím šetrí na spotrebe.
Podľa britského Auto Expresu plánuje Mercedes neskôr do ponuky CLS zaradiť aj verziu so zadným náhonom a s paletou dvojlitrových benzínových aj dieselových motorov.