Nová čínska značka má veľké ambície. Jej prvý model sa vypredal za rekordný čas

Lynk & Co sa bude predávať celosvetovo a zdieľa techniku s Volvom.

(Zdroj: Lynk & Co)

LUQAIO. Ak vás v nadpise odradilo, že reč bude o nejakej vzdialenej čínskej automobilke, vedzte, že Lynk & Co má oveľa väčšie ambície ako ostať len na domácom trhu. Chystá sa do USA aj do Európy.

Za novou automobilovou značkou, ktorá vznikla iba minulý rok stojí čínsky koncern Geely. Medzi jeho značky patrí napríklad aj výrobca londýnskych taxíkov či osobné automobily Volvo. Okrem toho sa dajú v portfóliu nájsť rôzne Európanom nič nehovoriace automobilky ako Emgrand, Emglon či Gleagle.

Spolu s Geely ich nielen v Európe, ale aj doma v Číne spája jeden problém: nie sú pre vyššiu strednú vrstvu dostatočne lákavé a Volvo je zas už príliš prémiové.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vedenie Geely sa preto rozhodlo prísť s novou značkou atraktívnou aj pre mladých ľudí. Prišla tak príležitosť začať takpovediac na čistom papieri a využiť pritom technológiu aj skúsenosti Volva. Aj keď je auto čínske, vznikalo vo vývojovom centre Volvo Göteborg.

Prečítajte si tiež: Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Na svojho švédskeho súrodenca sa síce nepodobá, ale má rovnakého autora. Je ním Peter Horbury, ktorý od 80. rokov až do súčasnosti ovplyvňuje dizajn Volva. Ak vám Lynk niečím pripomína SUV od Porsche, Horbury zrejme nebude namietať.

"Snažili sme sa skombinovať dizajn dvoch svetov SUV. Veľmi priamočiary reprezentuje Jeep a Land Rover, naopak Porsche či Infiniti využíva organické, športovo pôsobiace tvary. Spojením sa nám podarilo získať nový dizajnový jazyk, ktorý sa dá navyše aplikovať na celý modelový rad," povedal Horbury. Po SUV 01 Lynk chystá aj príchod sedanu 03.

Zrodený pre dobu digitálnu

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55XE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55XE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 637
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 431
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 755
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 628
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 364
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 232
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 004
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 507
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.