SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

(Zdroj: Filip Režný)

V posledných rokoch sa zdá, že sa na trhu objaví nejaký nový kompaktný crossover každých zopár týždňov. Segment sa stále rozrastá a pre nové modely je stále ťažšie zákazníkov medzi konkurenciou zaujať.

Smer, akým sa tento segment bude uberať naznačil ešte pred niekoľkými rokmi Nissan Juke so svojim extravagantným dizajnom. Imidž pri týchto vozoch stále hrá významnú úlohu, výrobcovia sa predháňajú v počte farebných kombinácií a autá často plnia úlohu aj ako módny doplnok.

Prečítajte si tiež: Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Pri tom všetkom sa veľmi často prehliada celkom podstatná vec, a tou sú jazdné vlastnosti. Práve vďaka nim Arona oživila tento segment, ktorý možno hýri stovkami farebných kombinácii, no samotné autá veľmi vzrušujúce nebývajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto kompaktné mestské SUV často neprinášajú výrazný zážitok z jazdy. Zväčšenie svetlej výšky ublíži obratnosti a rýchlosti reakcií automobilu, výmenou ponúka akurát lepší výhľad na strechy v dopravných zápchach a hladšie prejazdy cez spomaľovače. Väčšina z nich totiž prežije svoj život prevažne v mestách.

SUV iba naoko

Aj keď mnohé z nich vrátane Arony majú poháňanú iba prednú nápravu, vďaka svetlej výške a elektronickým pomocníkom ponúkajú o niečo lepšiu prejazdnosť terénom a dávajú to svetu najavo prostredníctvom množstva plastových krytov a iných detailov. Výnimkou nie je ani druhé SUV od Seatu.

Plastové diely lemujú blatníky aj celú spodnú časť karosérie. V najvyššých výbavách FR a Xcellence ich dopĺňajú strieborné imitácie nájazdových krytov na nárazníkoch. Ide však iba o imitácie, Arona sa najlepšie cíti na spevnenej ceste medzi obrubníkmi, v náročnejšom teréne by ste s ňou nepochodili.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu (píše Michal Havran)

Posolstvo Veľkej noci sa stráca.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.

Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov

Raz do roka sa dá Liptovská Mara zažiť inak.

Aj časť Bobrovníka skončila pod vodou. Takto sa vynárajú základy.

Rebríček slobody tlače je zmanipulovaný, tvrdia politici Smeru

Novinári sa stávajú škodnou, tvrdí analytik.

Slovensko sa v aktuálnom rebríčku slobody tlače umiestnilo na 35. mieste. (ilustračné foto)
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Neznášam, keď sa náboženstvom oháňajú politici

Netreba sa pri riadení štátu riadiť najmä zákonmi?

Maroš Šefčovič.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa