SME
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

(Zdroj: Filip Režný)

V posledných rokoch sa zdá, že sa na trhu objaví nejaký nový kompaktný crossover každých zopár týždňov. Segment sa stále rozrastá a pre nové modely je stále ťažšie zákazníkov medzi konkurenciou zaujať.

Smer, akým sa tento segment bude uberať naznačil ešte pred niekoľkými rokmi Nissan Juke so svojim extravagantným dizajnom. Imidž pri týchto vozoch stále hrá významnú úlohu, výrobcovia sa predháňajú v počte farebných kombinácií a autá často plnia úlohu aj ako módny doplnok.

Prečítajte si tiež: Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu? Čítajte 

Pri tom všetkom sa veľmi často prehliada celkom podstatná vec, a tou sú jazdné vlastnosti. Práve vďaka nim Arona oživila tento segment, ktorý možno hýri stovkami farebných kombinácii, no samotné autá veľmi vzrušujúce nebývajú.

Tieto kompaktné mestské SUV často neprinášajú výrazný zážitok z jazdy. Zväčšenie svetlej výšky ublíži obratnosti a rýchlosti reakcií automobilu, výmenou ponúka akurát lepší výhľad na strechy v dopravných zápchach a hladšie prejazdy cez spomaľovače. Väčšina z nich totiž prežije svoj život prevažne v mestách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SUV iba naoko

Aj keď mnohé z nich vrátane Arony majú poháňanú iba prednú nápravu, vďaka svetlej výške a elektronickým pomocníkom ponúkajú o niečo lepšiu prejazdnosť terénom a dávajú to svetu najavo prostredníctvom množstva plastových krytov a iných detailov. Výnimkou nie je ani druhé SUV od Seatu.

Plastové diely lemujú blatníky aj celú spodnú časť karosérie. V najvyššých výbavách FR a Xcellence ich dopĺňajú strieborné imitácie nájazdových krytov na nárazníkoch. Ide však iba o imitácie, Arona sa najlepšie cíti na spevnenej ceste medzi obrubníkmi, v náročnejšom teréne by ste s ňou nepochodili.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5668 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Na štátnej linke pracuje 40 odborníkov.


3. aug
Branislav Benčat

Hľadáme úspešné inovatívne malé a stredné firmy.


14 h
Dvojkajak Adam Botek a Samuel Baláž na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu v Tokiu.


Sportnet a 1 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Koncept Alfa Romeo Tonale príde v sériovej podobe v roku 2022.

Niektoré značky dostali čas preukázať svoju hodnotu.


11 h
Hyundai Tucson

Výkonu je dostatok, ale problém je inde.


3. aug
Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


2. aug
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug