Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

(Zdroj: Filip Režný)

V posledných rokoch sa zdá, že sa na trhu objaví nejaký nový kompaktný crossover každých zopár týždňov. Segment sa stále rozrastá a pre nové modely je stále ťažšie zákazníkov medzi konkurenciou zaujať.

Smer, akým sa tento segment bude uberať naznačil ešte pred niekoľkými rokmi Nissan Juke so svojim extravagantným dizajnom. Imidž pri týchto vozoch stále hrá významnú úlohu, výrobcovia sa predháňajú v počte farebných kombinácií a autá často plnia úlohu aj ako módny doplnok.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu? Článok pokračuje pod video reklamou Video reklama

Pri tom všetkom sa veľmi často prehliada celkom podstatná vec, a tou sú jazdné vlastnosti. Práve vďaka nim Arona oživila tento segment, ktorý možno hýri stovkami farebných kombinácii, no samotné autá veľmi vzrušujúce nebývajú.

Tieto kompaktné mestské SUV často neprinášajú výrazný zážitok z jazdy. Zväčšenie svetlej výšky ublíži obratnosti a rýchlosti reakcií automobilu, výmenou ponúka akurát lepší výhľad na strechy v dopravných zápchach a hladšie prejazdy cez spomaľovače. Väčšina z nich totiž prežije svoj život prevažne v mestách.

SUV iba naoko

Aj keď mnohé z nich vrátane Arony majú poháňanú iba prednú nápravu, vďaka svetlej výške a elektronickým pomocníkom ponúkajú o niečo lepšiu prejazdnosť terénom a dávajú to svetu najavo prostredníctvom množstva plastových krytov a iných detailov. Výnimkou nie je ani druhé SUV od Seatu.

Plastové diely lemujú blatníky aj celú spodnú časť karosérie. V najvyššých výbavách FR a Xcellence ich dopĺňajú strieborné imitácie nájazdových krytov na nárazníkoch. Ide však iba o imitácie, Arona sa najlepšie cíti na spevnenej ceste medzi obrubníkmi, v náročnejšom teréne by ste s ňou nepochodili.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Slovenskí oligarchovia chceli pomôcť, cesta nakoniec končí v poli

Nedokončený nadjazd na kraji Bratislavy neplánujú dostavať.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.