Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

(Zdroj: Filip Režný)

V posledných rokoch sa zdá, že sa na trhu objaví nejaký nový kompaktný crossover každých zopár týždňov. Segment sa stále rozrastá a pre nové modely je stále ťažšie zákazníkov medzi konkurenciou zaujať.

Smer, akým sa tento segment bude uberať naznačil ešte pred niekoľkými rokmi Nissan Juke so svojim extravagantným dizajnom. Imidž pri týchto vozoch stále hrá významnú úlohu, výrobcovia sa predháňajú v počte farebných kombinácií a autá často plnia úlohu aj ako módny doplnok.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Pri tom všetkom sa veľmi často prehliada celkom podstatná vec, a tou sú jazdné vlastnosti. Práve vďaka nim Arona oživila tento segment, ktorý možno hýri stovkami farebných kombinácii, no samotné autá veľmi vzrušujúce nebývajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto kompaktné mestské SUV často neprinášajú výrazný zážitok z jazdy. Zväčšenie svetlej výšky ublíži obratnosti a rýchlosti reakcií automobilu, výmenou ponúka akurát lepší výhľad na strechy v dopravných zápchach a hladšie prejazdy cez spomaľovače. Väčšina z nich totiž prežije svoj život prevažne v mestách.

SUV iba naoko

Aj keď mnohé z nich vrátane Arony majú poháňanú iba prednú nápravu, vďaka svetlej výške a elektronickým pomocníkom ponúkajú o niečo lepšiu prejazdnosť terénom a dávajú to svetu najavo prostredníctvom množstva plastových krytov a iných detailov. Výnimkou nie je ani druhé SUV od Seatu.

Plastové diely lemujú blatníky aj celú spodnú časť karosérie. V najvyššých výbavách FR a Xcellence ich dopĺňajú strieborné imitácie nájazdových krytov na nárazníkoch. Ide však iba o imitácie, Arona sa najlepšie cíti na spevnenej ceste medzi obrubníkmi, v náročnejšom teréne by ste s ňou nepochodili.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5668 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.