Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

(Zdroj: Daniel Kaplavka)

V posledných rokoch sa v automobilke BMW hovorí o tom, že by mala pomaly začať zužovať svoje portfólio. Modelov je príliš veľa, zákazníci sú zmätení a predajcovia hlásia nedostatok výstavnej plochy na to, aby ukázali všetky karosárske varianty.

V Mníchove si však nenechali ujsť príležitosť ponuku ešte trochu vynoviť a rozšíriť.

Tento rok ohlásilo BMW príchod viacerých noviniek, ako napríklad svoje najmenšie kupé-SUV BMW X2, ale tiež novú generáciu X3 a model 6 Gran Turismo.

Na posledných dvoch menovaných sme absolvovali prvé kilometre v okolí Bratislavy. Sú dôstojnými nástupcami doterajších áut? Pobavia tak, ako sa od áut z Mníchova očakáva?

Článok pokračuje pod video reklamou

Zväčšili sa mu nozdry

Posledné dve generácie stálo BMW X3 trochu v tieni svojho väčšieho súrodenca X5. Menšia X3 bola veľmi úspešné auto, ale hlavne preto, že to bolo to menšie a lacnejšie SUV s logom BMW.

X3 tak spĺňala všetky základné požiadavky, ktoré zákazníci na takéto auto mali - dostatok priestoru, dobré motory, výbornú automatickú prevodovku a pohon xDrive. Po mnohých rokoch vo výrobe ale vyhotovenie interiéru či ponuka technológií nezodpovedá štandardom segmentu.

Prečítajte si tiež: Nové BMW X3 sme si do detailu pozreli s vedúcim jeho vývoja

Vývojári tak X3 zlepšili práve v týchto oblastiach - kvalita a technológie. Príjemne nás prekvapilo, že najsilnejšia motorizácia do tohto mixu pridáva aj vlastný - a veľmi zábavný - charakter.

Faceliftované BMW X3 spoznáte najmä podľa masky chladiča v tvare ľadvín, ktoré sú naozaj obrovské, najmä vysoké. Inak na karosérii nájdeme známe línie a dizajnové prvky iných modelov značky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56AA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56AA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.