SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

McLaren predstavil model Senna, je určený na okruh a má okná v spodnej časti dverí

Všetkých 500 kusov už má majiteľa.

(Zdroj: McLaren)

LONDÝN, BRATISLAVA. Senna je najextrémnejšie auto, aké sme kedy vyrobili, píše sa v tlačovej správe. Nerobili sme pri ňom žiadne kompromisy a ponúkame doteraz najčistejšie spojenie jazdca a stroja.

Týmito odvážnymi vyhláseniami uvádza McLaren na trh svoju novinku - model Senna. Po McLarene P1 z roku 2013 ide už o druhé "hyperauto" od tejto malosériovej britskej automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

McLaren o novinke hovorí ako o okruhovom aute, ktoré je ale schválené aj do premávky. Využíva techniku známu z ostatných modelov značky - karbónový monokok a za ním umiestnený osemvalec so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Všetky línie niekam vedú

Štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami dosahuje výkon 800 koní a krútiaci moment 800 Newtonmetrov. Napriek tomu, že Senna má relatívne dlhú kapotu, motor je uložený až za kabínou, ako je to zvykom pri ostatných modeloch značky.

Na rozdiel od ostatných modelov značky sa Senna podľa automobilky nehodí na použitie na cestách, len ho znesie. Aj pneumatiky Pirelli Trofeo R či špeciálny podvozok sú navrhnuté primárne na okruh.

Odpruženie využíva systém skutočne nezávislého zavesenia kolies, pri ktorom hydraulické prepojenie tlmičov nahrádza klasické mechanické stabilizátory.

McLaren si tiež dal záležať na aerodynamike. Podľa automobilky nenájdete na karosérii jedinú linku, ktorá by nesmerovala z alebo do nejakého výduchu, nasávania či aerodynamicky funkčného prvku.

SkryťVypnúť reklamu

Senna by mal málo miesta na kufre

Senna nemá kufor, do schránky za sedadlami sa zmestia len dve prilby a dva pretekárske obleky. Vodič a pasažier by však mali mať v interiéri pocit priestoru aj vďaka tomu, že aj spodná polovica dverí môže byť (na želanie) presklená.

S váhou 1 198 kilogramov je McLaren druhým najľahším autom v histórii značky - hneď po McLarene F1. Ten v rokoch 1998-2005 držal s maximálkou 386,4 km/h svetový rekord ako najrýchlejšie auto na svete.

Názvom Senna odkazuje McLaren na brazílskeho pretekára Ayrtona Sennu, ktorý získal svoje tri tituly šampióna Formuly 1 (v rokoch 1988, 1990 a 1991) práve v tíme McLaren. McLaren sa chystá vyrobiť 500 kusov modelu Senna (Sennov?). Predávať ich bude po 750-tisíc libier (približne 850-tisíc eur) a všetky kusy už majú svojho majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 891
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 202
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 579
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 482
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 240
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čerpacia stanica Slovnaft v Záhorskej Bystrici.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


23m
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


4 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  5. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 351
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 6 908
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 955
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 692
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 316
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 659
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 332
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 260
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu