SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Myšlienka Renaultu lacno predávať autá poskladané z konštrukčne starších dielov ako nové Dacie je hodná génia. Mnohí zákazníci, ktorí by si mohli dovoliť leda tak jazdené auto, si takto môžu kúpiť nové, so zárukou a istotou toho, že na overenej technike sa toho veľa nepokazí.

Problémom je, že Dacie sú síce robustné a spoľahlivé, no pôsobia snáď až príliš lacno na miestach, s ktorými posádka priamo prichádza do kontaktu - od hranatého dizajnu cez tvrdé plasty v interiéri a lacno pôsobiace ovládače.

Práve na zlepšenie týchto prvkov, ktoré človek vidí alebo sa ich dotýka sa Dacia (Renault) sústredila pri modernizácii modelu Duster. Hoci pod kapotou ostalo všetko po starom, človek už nemá z Dusteru pocit, že sa výberom lacného SUV vzdáva komfortu.

Duster už nie je len auto pre hipsterov

Prvá generácia Dusteru prišla na trh v roku 2009, naraz s BMW X1. Keďže obidva modely mali podobné proporcie, líniu bočných a v reklamách sa objavovali v podobnej zlatohnedej metalíze, niektorí sa neubránili posmeškom, že tie autá sú si vlastne celkom podobné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od X1 sa Duster nikdy nehral na štýlové auto. Práve naopak, svojím utilitárnym a úžitkovým dizajnom stelesňoval prístup anti-fashion, oproti štýlovým mestským hatchbackom bol príťažlivý tým, aký bol funkčný, nebojíme sa povedať - Duster je vlastne tak trochu hipsterské auto.

Na výber ostávajú štvorvalce - benzínové 1,6 a 1,2 s turbom a naftový s objemom 1,5 litra s pohonom predných alebo všetkých kolies, zo štyroch stupňov výbavy by sme uprednostnili tretiu najvyššiu Comfort. Základná cena "už od" sa medzigeneračne nezvýšila, no príplatky za pohon všetkých kolies alebo automat (oba 1800 eur) cenu dosť navýšia.

Dacia Duster - cenník
AccessEssentialComfortPrestige
Benzín1,6 SCe (114 koní)9 990 eur11 290 eur12 090 eur13 240 eur
1,6 SCe (114 koní) 4x413 090 eur13 890 eur15 040 eur
1,6 SCe LPG (109 koní)12 090 eur12 890 eur
1,2 TCe (125 koní)13 590 eur14 740 eur
1,2 TCe (125 koní) 4x415 390 eur16 540 eur
Nafta1,5 dCi (90 koní)13 240 eur
1,5 dCi (110 koní)14 440 eur15 590 eur
1,5 dCi (110 koní) 4x416 240 eur17 390 eur
1,5 dCi (110 koní) Dvojsp. prevod.15 740 eur16 890 eur

Nová druhá generácia má rovnaký rázvor, vonkajšie rozmery aj líniu strechy ako predchodca. Dizajn auta však pôsobí podstatne modernejšie, a to vďaka niekoľkým drobným zmenám.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Zdôvodnenie opisuje detaily podozrení voči inšpekcii.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


23 h
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Skryť Zatvoriť reklamu