Kia Stinger: naše najobľúbenejšie auto roka je hatchback z Kórey (test)

Auto vyzerá ako športiak, ale jazdí skôr ako limuzína.

V roku 2005 Audi začalo vyrábať svoje prvé superšportové auto, model R8. Nemecká automobilka odvtedy nepredala ani 40-tisíc kusov, napriek tomu išlo o životne dôležitý model.

Aj tých 40-tisíc kusov totiž pozdvihlo imidž z výrobcu nudných áut pre starých pánov na modernú a pokrokovú automobilku. Od premiéry R8 rastie Audi na najpredávanejšiu prémiovú značku na svete. Mnohé súčasné modely (a nielen od Audi) majú v predných svetlách pásik LED denného svietenia, ktorý sa prvý raz objavil na nemeckom superšporte.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobný úspech chce zopakovať Kia s novým modelom Stinger. Ten by sme s trochou uštipačnosti mohli zaradiť do rodiny päťdverových hatchbackov Kie - Picanto, Rio a Cee'd. Na rozdiel od nich je však Stinger auto, ktoré by sme si vybrali bez ohľadu na jeho pomer ceny a výkonu, ale len preto, že sa nám páči.

Automobilke sa podarilo pripraviť auto, ktoré je krásne, ktoré vyvoláva emócie, a ktoré vôbec nejazdí zle. Stinger by sa, podobne ako tá R8, mohol stať dôležitým míľníkom v histórii kórejskej značky.

Dizajn je zámerne rušivý

Kia sama na označenie Stingeru používa vzletné označenia ako "Gran Turismo" či "Fastback", celkový tvar karosérie a otváranie kufra má Stinger spoločné napríklad so Škodou Octavia. Tam však podobnosti s ľudovým autom končia.

Stinger je postavený na platforme koncernu Hyundai/Kia určenej pre veľké sedany a limuzíny. Vďaka pozdĺžne uloženému motoru a pohonu primárne zadných kolies má auto klasický krásne tvary - krátky predný previs, dlhú vodorovnú kapotu, nízku a dlhú strechu a široký zadný rozchod.

Prečítajte si tiež: Šéf európskych dizajnérov Kia: Novým modelom som si splnil sen

Ozdobných prvkov je na náš vkus možno až priveľa - napríklad otvory na kapote sú falošné, podobne ako otvory v zadnom nárazníku. Pri pohľade zboku prekáža červený prúžok natiahnutý zo zadných svetiel.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56RY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56RY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.