SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Kia Stinger: naše najobľúbenejšie auto roka je hatchback z Kórey (test)

Auto vyzerá ako športiak, ale jazdí skôr ako limuzína.

V roku 2005 Audi začalo vyrábať svoje prvé superšportové auto, model R8. Nemecká automobilka odvtedy nepredala ani 40-tisíc kusov, napriek tomu išlo o životne dôležitý model.

Aj tých 40-tisíc kusov totiž pozdvihlo imidž z výrobcu nudných áut pre starých pánov na modernú a pokrokovú automobilku. Od premiéry R8 rastie Audi na najpredávanejšiu prémiovú značku na svete. Mnohé súčasné modely (a nielen od Audi) majú v predných svetlách pásik LED denného svietenia, ktorý sa prvý raz objavil na nemeckom superšporte.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobný úspech chce zopakovať Kia s novým modelom Stinger. Ten by sme s trochou uštipačnosti mohli zaradiť do rodiny päťdverových hatchbackov Kie - Picanto, Rio a Cee'd. Na rozdiel od nich je však Stinger auto, ktoré by sme si vybrali bez ohľadu na jeho pomer ceny a výkonu, ale len preto, že sa nám páči.

Automobilke sa podarilo pripraviť auto, ktoré je krásne, ktoré vyvoláva emócie, a ktoré vôbec nejazdí zle. Stinger by sa, podobne ako tá R8, mohol stať dôležitým míľníkom v histórii kórejskej značky.

Dizajn je zámerne rušivý

Kia sama na označenie Stingeru používa vzletné označenia ako "Gran Turismo" či "Fastback", celkový tvar karosérie a otváranie kufra má Stinger spoločné napríklad so Škodou Octavia. Tam však podobnosti s ľudovým autom končia.

Stinger je postavený na platforme koncernu Hyundai/Kia určenej pre veľké sedany a limuzíny. Vďaka pozdĺžne uloženému motoru a pohonu primárne zadných kolies má auto klasický krásne tvary - krátky predný previs, dlhú vodorovnú kapotu, nízku a dlhú strechu a široký zadný rozchod.

Prečítajte si tiež: Šéf európskych dizajnérov Kia: Novým modelom som si splnil sen

Ozdobných prvkov je na náš vkus možno až priveľa - napríklad otvory na kapote sú falošné, podobne ako otvory v zadnom nárazníku. Pri pohľade zboku prekáža červený prúžok natiahnutý zo zadných svetiel.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56RY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56RY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor

Ak niekto vystupuje proti sankciám, je to slabý líder, hovorí HROJSMAN.

Volodymyr Hrojsman (41) je od apríla 2016 premiérom Ukrajiny. Predtým bol predsedom parlamentu, ministrom pre regionálny rozvoj aj starosta mesta Vinnycia.
Ilustračná fotografia.
Autorská strana Michala Havrana

Posolstvo Veľkej noci sa stráca (píše Michal Havran)

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.
Mesto Derry v Severnom Írsku.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa