SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Ktoré autá sú na Nürburgringu najrýchlejšie? Prehľad rekordov za rok 2017

Uplynulý rok bol na nové rekordy bohatý, pozrite si kto pokoril legendárny okruh za najkratší čas.

(Zdroj: Porsche)

Nemecký okruh Nürburgring patrí k najznámejším na svete, hlavne vďaka svojej popularite medzi výrobcami automobilov. Časy dosiahnuté na tomto okruhu totiž často používajú ako referenčnú hodnotu.

Ide konkrétne o časy dosiahnuté na severnej slučke okruhu, ktorá si vyslúžila prezývku Zelené peklo. Na dĺžke takmer 21 kilometrov sa nachádza 73 zákrut, ktoré preveria schopnosti každého športového auta.

Práve vďaka jej náročnosti začali automobilky používať túto trať na testovanie a ladenie športových automobilov. Každý chce dosiahnuť najrýchlejší čas, no najmä pri týchto rekordéroch je to často na úkor využiteľnosti v bežnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri týchto športiakoch je však prioritou rýchlosť, nie pohodlie či spotreba. Pozrime sa teda na tie, ktoré to v roku 2017 zvládli najrýchlejšie.

Najrýchlejšie sériové auto: Porsche 911 GT2 RS

Načítavam video...

Jednoznačne najvýznamnejší rekord patrí automobilke Porsche, ktorá má na tomto okruhu bohaté skúsenosti. Porsche 911 GT2 RS dokázalo trať zdolať za šesť minút a 47,3 sekundy. Získali tak naspäť rekord, ktorý v minulosti patril modelu 918 Spyder, no v marci 2017 ho prekonalo Lamborghini Huracán Performante.

Hoci Lamborghini bolo tak rýchle, že ich času takmer nikto neveril, čas ktorý dosiahlo Porsche o pol roka neskôr bol ešte o takmer päť sekúnd rýchlejší.

Najrýchlejšie auto spôsobilé do premávky: McLaren P1 LM

Načítavam video...

Tohto rekordéra s časom šesť minút a 43,2 sekundy má na svedomí britská firma Lanzante. Základom je McLaren P1 GTR, čisto okruhová verzia známeho hyperšportu. Zmeny sa týkajú hlavne spôsobilosti do bežnej premávky, no niektoré majú za úlohu zlepšiť aerodynamiku či znížiť hmotnosť. Zmien sa dočkala aj pohonná jednotka, ktorá po úprave ponúka viac ako 1 000 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Aby nebolo pochýb, že McLaren P1 LM je spôsobilý do premávky, na trať prišiel z Veľkej Británie po vlastnej ose. Napriek tomu pri prekonaní rekordu vozidlo spôsobilé nebolo, keďže pri jazde po okruhu chýbala predná tabuľka s evidenčným číslom. Vyrobilo sa šesť kusov, päť z toho bolo predaných a prototyp XP1 LM slúži firme na vývoj a testovanie.

Najrýchlejšie elektrické auto: Nio EP9

Načítavam video...

Prvý rekord čínska firma dosiahla s časom sedem minút a 5 sekúnd, v máji tohto roka sa ale na Nürburgring vrátila a čas zlepšila na šesť minút a 45,9 sekundy. Štyri elektromotory poháňajú jednotlivé kolesá, spolu dodávajú výkon jeden megawatt, teda 1360 koní.

Hoci tento automobil v malej sérii 16 kusov zamieril aj do výroby, rekord nemôže byť platný pre autá spôsobilé na cesty. Pri pokuse mal totiž obuté okruhové pneumatiky vyvinuté špeciálne pre toto vozidlo. Vo väčšej sérii by sa malo vyrábať druhé vozidlo novej automobilky, nedávno ohlásené elektrické SUV Nio ES8.

SkryťVypnúť reklamu

Najrýchlejšie auto s predným náhonom: Honda Civic Type R

Načítavam video...

Práve autá z tejto kategórie vídame na bežných komunikáciach najčastejšie, športové hatchbacky sa stále tešia veľkej popularite pre svoju kombináciu praktickosti a rýchlosti. Tie najostrejšie z nich bývajú často ladené práve pre tento rekord, o ktorý sa automobilky neustále doťahujú.

S časom sedem minút a 43,8 sekundy je momentálnym rekordérom v tejto kategórii nová Honda Civic Type R. Predošlou najrýchlejšou predokolkou bol Volkswagen Golf GTI Clubsport, ktorý rekord získal po prekonaní predošlej generácie Hondy Civic Type R.

Tento rekord by mohol v blízkej budúcnosti opäť prekonať Renault, ktorý v tejto kategórii v minulosti niekoľkokrát viedol. Na okruhu už dlhšie testujú nový model Megane RS.

SkryťVypnúť reklamu

Najrýchlejší štvordverový sedan: Jaguar Project 8

Načítavam video...

Nevídame ich možno tak často ako hatchbacky, tiež však kombinujú výkon a praktickosť. Vďaka tomu a aj vďaka výrobe v pomerne veľkých množstvách ide tiež o dôležitú kategóriu pre výrobcov.

Momentálne si prvenstvo drží sedan, pri ktorom sa o produkcii vo veľkom počte určite hovoriť nedá. Jaguar Project 8 je už na prvý pohľad určený skôr na okruh ako do premávky, o čom svedčí aj jeho čas sedem minút a 21,2 sekundy. Vyrobených bude maximálne 300 kusov.

Predošlým najrýchlejším sedanom bola Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, ktorá síce bola až o 11 sekúnd pomalšia, no vyrobených bude podstatne viac kusov. Mnohé z nich narozdiel od Projectu 8 budú jazdiť aj v premávke.

Najrýchlejšie kombi: Mercedes-AMG E63 S

Načítavam video...

Túto kategóriu výrobcovia prehliadajú aj keď na trhu je v ponuke množstvo výkonných kombíkov. Nezáujem o tento rekord dosvedčuje aj fakt, že ho nedosiahla priamo automobilka, ale novinári z nemeckého časopisu Sport Auto.

SkryťVypnúť reklamu

Čas sedem minút a 45,1 sekundy dosiahnutý s kombi Mercedes-AMG E63 S je však doložený videom a všeobecne považovaný za najrýchlejší čas pre tento typ karosérie. Predošlým držiteľom bol od roku 2015 Seat Leon ST Cupra s výkonom iba 280 koní oproti takmer 612, ktorými disponuje Mercedes.

Najrýchlejšie SUV: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Načítavam video...

O najrýchlejší čas medzi sedanmi síce prišli, s rovnakým pohonným ústrojenstvom v inej karosérii im však patrí rekord pre vozy SUV. S časom sedem minút a 51,7 sekundy prebrali titul najrýchlejšieho SUV, ktorým bol predtým Range Rover Sport SVR.

Tento rekord pravdepodobne neprežije jar roku 2018. Na túto trofej si totiž robí zálusk nové Lamborghini Urus, talianska automobilka čaká iba na lepšie počasie. S výkonom 650 koní a zrýchlením na stovku za 3,6 mu predpoklady na najrýchlejšie kolo rozhodne nechýbajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 17 089
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 117
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 440
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 692
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 227
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 3 625
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 942
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na rozdiel od iných zahraničných platforiem YouTube v Rusku stále funguje.


12. aug
Natália Germani vo filme Svetlonoc Terezy Nvotovej.

Jej film Svetlonoc triumfoval v Locarne.


11 h

Dve knihy o budúcnosti - dve odlišné vízie vývoja ľudstva.


5. aug
Štiavnica v Liptovskom Jáne je v 700-metrovom úseku prázdna.

Vodu nemá Štiavnica ani Demänovka. Prepadla sa pod zem.


12. aug

Blogy SME

  1. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  2. Gabriel Daniš: Invázia do bývalého Československa ako paralela s ruskou agresiou na Ukrajine
  3. Věra Tepličková: Lacný Jožko a iné rozprávky (stručný výcuc z tlačovky)
  4. Martin Sústrik: Legenda o vzniku Európskej Únie
  5. Martin Červenka: Nie je most ako most
  6. Erik Kriššák: Jethro Tull v Trnave
  7. Teodor Hasala: Lož má krátke nohy
  8. Tomáš Vodvářka: Moje druhé a poslední taneční - Manželské toccaty a fugy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 872
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 086
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 907
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 846
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 7 300
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 733
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 4 155
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 051
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu