SME

Do dražby idú vzácne Bugatti. Pýtajú za ne milióny

Majiteľov bude meniť model EB110 SS aj nový Chiron.

(Zdroj: Tim Scott - RM Sotheby’s)

PARÍŽ. Najnovší model alebo ikona rýchlych áut z 90. rokov. Záujemcovia vzácnych Bugatti si v oboch prípadoch prídu na svoje. Aukčný dom RM Sotheby´s totiž ponúka v dražbe dva exkluzívne kusy.

Starší z dvojice tento rok oslávi 25. narodeniny a pochádza z éry, keď legendárne Bugatti vzkriesil podnikateľ Romano Artioli. Veľkolepý návrat sa síce skončil bankrotom, ale stihol vzniknúť aspoň model EB110.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto, aké vlastnil aj Schumacher

Premiéru mal 15 septembra v roku 1991, teda presne na 110. výročie od narodenia zakladateľa automobilky Ettoreho Bugatti, z čoho bol odvodený aj názov auta. Celkovo sa vyrobilo iba 139 kusov z modelu EB110.

SkryťVypnúť reklamu

Auto poháňa v strede umiestnený vidlicový dvanásťvalec až so štyrmi turbami a pohonom všetkých kolies. Ponúkaný exemplár je navyše vo výkonnejšej verzii Supersport, teda SS, z ktorej vzniklo iba 36 kusov.

Superšport má výkon 604 koní a z 0 na 100 zrýchli za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je obdivuhodná aj dnes - až 343 kilometrov za hodinu. Jedno žlté EB110 SS si v roku 1994 kúpil aj Michael Schumacher.

Strieborný kus, ktorý putuje do aukcie, bol až dodatočne prestavaný na verziu SS a jeho prvým majiteľom bola samotná automobilka Bugatti. Auto totiž slúžilo na homologizačné testy pre ďalšie verzie a je funkčným prototypom, čo ho robí výnimočným.

Do súkromných rúk sa dostalo až v roku 1997, keď Bugatti krachovalo a do 2015 bolo súčasťou jednej holandskej zbierky. Najazdených má iba 3 300 kilometrov a jeho cena sa odhaduje na 850 000 až 1 100 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Chiron za trojnásobok

História druhého z ponúkaných kúskov sa začala písať iba minulý rok. Po krachu Bugatti automobilku na konci 90. rokov kúpil Volkswagen a vlastní ju dodnes. Po desiatich rokoch výroby Veyronu prišiel v roku 2016 nástupca Chiron. Najnovší model od Bugatti dostal meno po monackom pretekárovi Louisovi Alexandrovi Chironovi.

Stal sa slávny v medzivojnovom období a v 50. rokoch stihol bodovať aj vo Formule 1. Jeho meno zľudovelo a dodnes sa občas hovorí, že "ide ako širón", čím sa myslí, že niekto rýchlo jazdí. Chiron skutočne rýchly je, poháňa ho štvorradový šesťnásťvalec s objedmom osem litrov, preplňovaný štvoricou turbodúchadiel a výkonom 1 500 koní. Na stovku zrýchli za 2,5 sekundy.

Ponúkaný modrý Chiron patrí k dvadsiatke prvých dodaných áut a najazdených nemá ani 1 000 kilometrov. Celá výroba je limitovaná na 500 kusov a momentálne je už prvá tretina rozpredaná. Odhadovaná cena sa pohybuje medzi 3 200 000 až 3 600 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Obe autá si zrejme nájdu nového majiteľa na aukcii, ktorá bude 7. februára v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 167
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 097
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 349
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 013
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 798
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 515
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 489
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 987
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  2. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  3. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  4. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  5. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  6. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  7. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 430
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 398
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 14 380
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 363
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 151
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 863
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 941
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 042
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu