SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Dopravná hádanka: Platí tento zákaz státia aj pre drahé, veľké SUV? (riešenie)

Niektorí vodiči môžu mať problém s dĺžkou.

(Zdroj: Mercedes-Benz)
Prečítajte si tiež: Dopravná hádanka: Platí tento zákaz parkovania aj pre drahé, veľké SUV? Čítajte 

Symbol nákladného vozidla má podľa zákona o cestnej premávke a vyhlášky k zákonu dva rôzne významy.

V prípade, že je na značke použitý tento symbol bez ďalšieho označenia, označuje tento symbol nákladné autá nad 3,5 tony (a tiež ťahače prívesu, ťahače návesu a špeciálne automobily odvodené od nákladného automobilu alebo od autobusu).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto je symbol použitý napríklad na značke B 6 Zákaz vjazdu nákladných automobilov alebo na vzore dodatkovej tabuľky E 10 Druh vozidla.

Ak je však ten istý symbol nákladného vozidla doplnený určením dĺžky ako v prípade zákazovej značky B 20, značka sa vzťahuje na všetky vozidlá, ktoré presahujú určenú dĺžku. Rovnako nákladné, ako aj osobné. Väčšinou sa totiž používa na obmedzenie vjazdu vozidiel nad 10 alebo 12 metrov dĺžky, kedy nevznikajú pochybnosti o tom, či do tej skupiny patria aj osobné autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obvyklý symbol pre všetky motorové vozidlá je vyobrazenie auta spredu, takže ak by bola pod týmto symbolom nakreslená obojstranná šípka, mohlo by to vyzerať, že ide o obmezdenie šírky, nie dĺžky. Preto sa pri označovaní dĺžky používa symbol nákladného vozidla z profilu - pri nich je najväčšia pravdepodobnosť, že dĺžkovú hranicu presiahne.

Zámerom správcu cesty bolo zrejme v zóne zakázať státie dodávok, ktoré sú síce dlhšie ako 5 metrov, ale ich celková hmotnosť je nižšia ako 3,5 tony. Značka však skutočne zakazuje státie aj osobným autám nad 5 metrov dĺžky.

Otázne je, či chce mestská polícia skutočne pokutovať aj majiteľov veľkých SUV. Keďže osobné autá presahujú päťmetrovú hranicu obvykle najviac o pár centimetrov, policajti by museli kontrolovať každé väčšie auto podľa jeho technických parametrov, aby zistili, či spĺňa povolenú dĺžku alebo nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 052
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 547
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 117
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 653
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 776
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 208
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 782
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 508
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha od krčmových rečí po beh
  2. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  3. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  4. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  5. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  6. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  7. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  8. Leonard Malacký: Čo je to za stranu ten HLAS, kde sa vzal?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 52 607
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 507
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 254
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 299
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 958
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 569
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 658
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 258
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu