SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test)

Trojvalec s automatickou prevodovkou je živší než sme čakali.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď mala minulý rok Ibiza piatej generácie premiéru v Barcelone, prišla nám až príliš podobná väčšiemu Leonu. Ako sa však neskôr ukázalo, je to niečo, čo sa dá chápať ako výhoda. Zákazník dostane podobné auto ako Leon už v o triedu nižšom segmente. Dostane však aj podobnú výbavu a navyše za akú cenu?

Koncern Volkswagen to nerád priznáva, ale Seat bol roky stratový. Z červených čísel sa mu podarilo vymaniť len nedávno a odvtedy sa mu darí. Svetlú budúcnosť si poistil dvojicou SUV Ateca a Arona a koncom roka sa k nim pridá ešte tretie. Lenže nezabudlo sa ani na tradičný model, ktorý je na trhu už cez 30 rokov - Seat Ibiza.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po viacerých snahách o emotívny dizajn došlo k stávke na istotu. Z ponuky vypadla trojdverová karoséria aj verzia kombi. Piata generácia Ibizy je tak k dispozícii už iba ako päťdverový hatchback chváliaci sa najväčším kufrom v segmente s objemom 355 litrov (nové Polo má 351 litrov).

Komu by chýbalo kombi, môže siahnuť po alternatíve v podobe malého SUV Seat Arona, ktorý odvezie v kufri 400 litrov. Či rovnaký osud postihne aj Fabiu Combi po príchode najmenšieho SUV od Škody, môžeme zatiaľ iba špekulovať.

V každom prípade cenový rozdiel medzi Ibizou a Aronou je 3 tis eur, podobne ako pri porovnaní s o triedu väčším Leonom. A keďže u nás sa malý Seat Mii nepredáva, Ibiza je najlacnejším Španielom v ponuke.

Nič nie je zadarmo

Racionalita, s akou vývojári pristupovali k Ibize sa prejavila v dobrom aj v zlom. Na jednej strane ide o moderné a bezpečné auto, na druhej je vidieť, kde sa šetrilo. Cena začína tesne pod hranicou 10-tisíc eur a plná výbava stojí aj dvojnásobok.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.