Keď mala minulý rok Ibiza piatej generácie premiéru v Barcelone, prišla nám až príliš podobná väčšiemu Leonu. Ako sa však neskôr ukázalo, je to niečo, čo sa dá chápať ako výhoda. Zákazník dostane podobné auto ako Leon už v o triedu nižšom segmente. Dostane však aj podobnú výbavu a navyše za akú cenu?
Koncern Volkswagen to nerád priznáva, ale Seat bol roky stratový. Z červených čísel sa mu podarilo vymaniť len nedávno a odvtedy sa mu darí. Svetlú budúcnosť si poistil dvojicou SUV Ateca a Arona a koncom roka sa k nim pridá ešte tretie. Lenže nezabudlo sa ani na tradičný model, ktorý je na trhu už cez 30 rokov - Seat Ibiza.
Po viacerých snahách o emotívny dizajn došlo k stávke na istotu. Z ponuky vypadla trojdverová karoséria aj verzia kombi. Piata generácia Ibizy je tak k dispozícii už iba ako päťdverový hatchback chváliaci sa najväčším kufrom v segmente s objemom 355 litrov (nové Polo má 351 litrov).

Komu by chýbalo kombi, môže siahnuť po alternatíve v podobe malého SUV Seat Arona, ktorý odvezie v kufri 400 litrov. Či rovnaký osud postihne aj Fabiu Combi po príchode najmenšieho SUV od Škody, môžeme zatiaľ iba špekulovať.
V každom prípade cenový rozdiel medzi Ibizou a Aronou je 3 tis eur, podobne ako pri porovnaní s o triedu väčším Leonom. A keďže u nás sa malý Seat Mii nepredáva, Ibiza je najlacnejším Španielom v ponuke.
Nič nie je zadarmo
Racionalita, s akou vývojári pristupovali k Ibize sa prejavila v dobrom aj v zlom. Na jednej strane ide o moderné a bezpečné auto, na druhej je vidieť, kde sa šetrilo. Cena začína tesne pod hranicou 10-tisíc eur a plná výbava stojí aj dvojnásobok.