Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test)

Trojvalec s automatickou prevodovkou je živší než sme čakali.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď mala minulý rok Ibiza piatej generácie premiéru v Barcelone, prišla nám až príliš podobná väčšiemu Leonu. Ako sa však neskôr ukázalo, je to niečo, čo sa dá chápať ako výhoda. Zákazník dostane podobné auto ako Leon už v o triedu nižšom segmente. Dostane však aj podobnú výbavu a navyše za akú cenu?

Koncern Volkswagen to nerád priznáva, ale Seat bol roky stratový. Z červených čísel sa mu podarilo vymaniť len nedávno a odvtedy sa mu darí. Svetlú budúcnosť si poistil dvojicou SUV Ateca a Arona a koncom roka sa k nim pridá ešte tretie. Lenže nezabudlo sa ani na tradičný model, ktorý je na trhu už cez 30 rokov - Seat Ibiza.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po viacerých snahách o emotívny dizajn došlo k stávke na istotu. Z ponuky vypadla trojdverová karoséria aj verzia kombi. Piata generácia Ibizy je tak k dispozícii už iba ako päťdverový hatchback chváliaci sa najväčším kufrom v segmente s objemom 355 litrov (nové Polo má 351 litrov).

Komu by chýbalo kombi, môže siahnuť po alternatíve v podobe malého SUV Seat Arona, ktorý odvezie v kufri 400 litrov. Či rovnaký osud postihne aj Fabiu Combi po príchode najmenšieho SUV od Škody, môžeme zatiaľ iba špekulovať.

V každom prípade cenový rozdiel medzi Ibizou a Aronou je 3 tis eur, podobne ako pri porovnaní s o triedu väčším Leonom. A keďže u nás sa malý Seat Mii nepredáva, Ibiza je najlacnejším Španielom v ponuke.

Nič nie je zadarmo

Racionalita, s akou vývojári pristupovali k Ibize sa prejavila v dobrom aj v zlom. Na jednej strane ide o moderné a bezpečné auto, na druhej je vidieť, kde sa šetrilo. Cena začína tesne pod hranicou 10-tisíc eur a plná výbava stojí aj dvojnásobok.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Slávny Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Za jeden zápas Slovenska pýtajú tristo eur

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.