Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test)

Trojvalec s automatickou prevodovkou je živší než sme čakali.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď mala minulý rok Ibiza piatej generácie premiéru v Barcelone, prišla nám až príliš podobná väčšiemu Leonu. Ako sa však neskôr ukázalo, je to niečo, čo sa dá chápať ako výhoda. Zákazník dostane podobné auto ako Leon už v o triedu nižšom segmente. Dostane však aj podobnú výbavu a navyše za akú cenu?

Koncern Volkswagen to nerád priznáva, ale Seat bol roky stratový. Z červených čísel sa mu podarilo vymaniť len nedávno a odvtedy sa mu darí. Svetlú budúcnosť si poistil dvojicou SUV Ateca a Arona a koncom roka sa k nim pridá ešte tretie. Lenže nezabudlo sa ani na tradičný model, ktorý je na trhu už cez 30 rokov - Seat Ibiza.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po viacerých snahách o emotívny dizajn došlo k stávke na istotu. Z ponuky vypadla trojdverová karoséria aj verzia kombi. Piata generácia Ibizy je tak k dispozícii už iba ako päťdverový hatchback chváliaci sa najväčším kufrom v segmente s objemom 355 litrov (nové Polo má 351 litrov).

Komu by chýbalo kombi, môže siahnuť po alternatíve v podobe malého SUV Seat Arona, ktorý odvezie v kufri 400 litrov. Či rovnaký osud postihne aj Fabiu Combi po príchode najmenšieho SUV od Škody, môžeme zatiaľ iba špekulovať.

V každom prípade cenový rozdiel medzi Ibizou a Aronou je 3 tis eur, podobne ako pri porovnaní s o triedu väčším Leonom. A keďže u nás sa malý Seat Mii nepredáva, Ibiza je najlacnejším Španielom v ponuke.

Nič nie je zadarmo

Racionalita, s akou vývojári pristupovali k Ibize sa prejavila v dobrom aj v zlom. Na jednej strane ide o moderné a bezpečné auto, na druhej je vidieť, kde sa šetrilo. Cena začína tesne pod hranicou 10-tisíc eur a plná výbava stojí aj dvojnásobok.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Ja som si svoje urobil

Rozhovor s exministrom vnútra Kaliňákom.

KOMENTÁRE

Čo všetko sme nevedeli o našej slobode

Slobodu nestačí vdychovať ako paru v saune.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Dokedy sa budú autá predávať v showroomoch?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.

Aston Martin už testuje svoje prvé SUV, bude jedným z najkrajších

Z dvojdverového konceptu DBX vyrástlo päťdverové SUV.