SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Seat Ibiza Xcellence vymenila športový temperament za pohodlie (test)

Trojvalec s automatickou prevodovkou je živší než sme čakali.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Keď mala minulý rok Ibiza piatej generácie premiéru v Barcelone, prišla nám až príliš podobná väčšiemu Leonu. Ako sa však neskôr ukázalo, je to niečo, čo sa dá chápať ako výhoda. Zákazník dostane podobné auto ako Leon už v o triedu nižšom segmente. Dostane však aj podobnú výbavu a navyše za akú cenu?

Koncern Volkswagen to nerád priznáva, ale Seat bol roky stratový. Z červených čísel sa mu podarilo vymaniť len nedávno a odvtedy sa mu darí. Svetlú budúcnosť si poistil dvojicou SUV Ateca a Arona a koncom roka sa k nim pridá ešte tretie. Lenže nezabudlo sa ani na tradičný model, ktorý je na trhu už cez 30 rokov - Seat Ibiza.

Po viacerých snahách o emotívny dizajn došlo k stávke na istotu. Z ponuky vypadla trojdverová karoséria aj verzia kombi. Piata generácia Ibizy je tak k dispozícii už iba ako päťdverový hatchback chváliaci sa najväčším kufrom v segmente s objemom 355 litrov (nové Polo má 351 litrov).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komu by chýbalo kombi, môže siahnuť po alternatíve v podobe malého SUV Seat Arona, ktorý odvezie v kufri 400 litrov. Či rovnaký osud postihne aj Fabiu Combi po príchode najmenšieho SUV od Škody, môžeme zatiaľ iba špekulovať.

V každom prípade cenový rozdiel medzi Ibizou a Aronou je 3 tis eur, podobne ako pri porovnaní s o triedu väčším Leonom. A keďže u nás sa malý Seat Mii nepredáva, Ibiza je najlacnejším Španielom v ponuke.

Nič nie je zadarmo

Racionalita, s akou vývojári pristupovali k Ibize sa prejavila v dobrom aj v zlom. Na jednej strane ide o moderné a bezpečné auto, na druhej je vidieť, kde sa šetrilo. Cena začína tesne pod hranicou 10-tisíc eur a plná výbava stojí aj dvojnásobok.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C56Z5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M56Z5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Seat

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson