SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Skúšali sme driftovať na Hyundai s pohonom vzadu a samosvorným diferenciálom

Hyundai H-1 je výborné auto na prepravu osôb.

(Zdroj: Hyundai)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Súčasná generácia minivanu Hyundai H-1 je na trhu s miernymi obmenami už jedenásty rok. Pri osobných autách je to ohromne dlhá doba, no dodávky a minivany akoby starli pomalšie a udržia sa na trhu dlhšie s miernymi obmenami.

V posledných rokoch však na trh prišiel nový Volkswagen Multivan, nový Renault Traffic aj nová trojica minivanov od Citroënu, Peugeotu a Toyoty. Obstojí "senior" aj v tejto mladej konkurencii?

Počas testovacieho týždňa sme sa presvedčili o tom, že Hyundai má stále čo ponúknuť. Dobrý motor s prevodovkou, celkom príjemný interiér a hlavne naozaj veľa miesta pre posádku.

Nadšencov do šoférovania možno zaujme, že H-1 má snáď ako jediný minivan pohon zadných kolies a dokonca aj - aspoň podľa údajov výrobcu - samosvorný diferenciál vzadu.

Ak potrebujete auto na prevoz ľudí, H-1 by vás mohol osloviť. Hyundai však skrýva aj jedno nepríjemné prekvapenie - absolútne sa nehodí na prevoz nákladu.

Zaujmú šedé plasty a veľké svetlá

Musíme povedať, že Hyundai spravil všetko pre to, aby H-1 nepôsobila ako úplná škatuľa na kolesách. Má peknú bočnú líniu okien aj náznak tvarovania karosérie okolo blatníkov. V nich nájdeme relatívne malé kolesá, ktoré prezrádzajú úžitkový pôvod auta - žiadne trendové čierno-strieborné disky tu nehľadajte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Medzi najzaujímavejšie dizajnové prvky radíme obrovskú prednú masku a predné svetlá. Nedávny facelift sa sústredil na mierny redizajn práve týchto častí.

H-1 má na oboch stranách posuvné dvere, veko kufra je jednodielne a vyklápa sa dohora.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5733 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5733 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Tréner Štefan Tarkovič.

Slováci stále môžu postúpiť.


Juraj Berzedi 18 h
Mária Vargová a Andrej Poracký

Ak sa staráme o obeť, musíme sa starať aj o páchateľa.


18. jún
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu máva svojim podporovateľom po zverejnení prvých odhadov v predčasných parlamentných voľbách v Izraeli v centrále jeho strany Jednota (Likud) v  Jeruzaleme v utorok 23. marca 2021.

Proti dlhoročnému premiérovi sa spojili všetci.


15. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún