Skúšali sme driftovať na Hyundai s pohonom vzadu a samosvorným diferenciálom

Hyundai H-1 je výborné auto na prepravu osôb.

(Zdroj: Hyundai)

Súčasná generácia minivanu Hyundai H-1 je na trhu s miernymi obmenami už jedenásty rok. Pri osobných autách je to ohromne dlhá doba, no dodávky a minivany akoby starli pomalšie a udržia sa na trhu dlhšie s miernymi obmenami.

V posledných rokoch však na trh prišiel nový Volkswagen Multivan, nový Renault Traffic aj nová trojica minivanov od Citroënu, Peugeotu a Toyoty. Obstojí "senior" aj v tejto mladej konkurencii?

Počas testovacieho týždňa sme sa presvedčili o tom, že Hyundai má stále čo ponúknuť. Dobrý motor s prevodovkou, celkom príjemný interiér a hlavne naozaj veľa miesta pre posádku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nadšencov do šoférovania možno zaujme, že H-1 má snáď ako jediný minivan pohon zadných kolies a dokonca aj - aspoň podľa údajov výrobcu - samosvorný diferenciál vzadu.

Ak potrebujete auto na prevoz ľudí, H-1 by vás mohol osloviť. Hyundai však skrýva aj jedno nepríjemné prekvapenie - absolútne sa nehodí na prevoz nákladu.

Zaujmú šedé plasty a veľké svetlá

Musíme povedať, že Hyundai spravil všetko pre to, aby H-1 nepôsobila ako úplná škatuľa na kolesách. Má peknú bočnú líniu okien aj náznak tvarovania karosérie okolo blatníkov. V nich nájdeme relatívne malé kolesá, ktoré prezrádzajú úžitkový pôvod auta - žiadne trendové čierno-strieborné disky tu nehľadajte.

Medzi najzaujímavejšie dizajnové prvky radíme obrovskú prednú masku a predné svetlá. Nedávny facelift sa sústredil na mierny redizajn práve týchto častí.

H-1 má na oboch stranách posuvné dvere, veko kufra je jednodielne a vyklápa sa dohora.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5733 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5733 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

dnes píše jaroslav rumpli

Už to s nimi nevydržal ani prezident

Špina je zažratá.

PLUS

Koľko partnerov treba mať, kým nájdeme pravú lásku

Matematické tipy, ako zlepšiť svoje šance na úspešné zoznámenie.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.