Súčasná generácia minivanu Hyundai H-1 je na trhu s miernymi obmenami už jedenásty rok. Pri osobných autách je to ohromne dlhá doba, no dodávky a minivany akoby starli pomalšie a udržia sa na trhu dlhšie s miernymi obmenami.
V posledných rokoch však na trh prišiel nový Volkswagen Multivan, nový Renault Traffic aj nová trojica minivanov od Citroënu, Peugeotu a Toyoty. Obstojí "senior" aj v tejto mladej konkurencii?
Počas testovacieho týždňa sme sa presvedčili o tom, že Hyundai má stále čo ponúknuť. Dobrý motor s prevodovkou, celkom príjemný interiér a hlavne naozaj veľa miesta pre posádku.
Nadšencov do šoférovania možno zaujme, že H-1 má snáď ako jediný minivan pohon zadných kolies a dokonca aj - aspoň podľa údajov výrobcu - samosvorný diferenciál vzadu.
Ak potrebujete auto na prevoz ľudí, H-1 by vás mohol osloviť. Hyundai však skrýva aj jedno nepríjemné prekvapenie - absolútne sa nehodí na prevoz nákladu.
Zaujmú šedé plasty a veľké svetlá
Musíme povedať, že Hyundai spravil všetko pre to, aby H-1 nepôsobila ako úplná škatuľa na kolesách. Má peknú bočnú líniu okien aj náznak tvarovania karosérie okolo blatníkov. V nich nájdeme relatívne malé kolesá, ktoré prezrádzajú úžitkový pôvod auta - žiadne trendové čierno-strieborné disky tu nehľadajte.

Medzi najzaujímavejšie dizajnové prvky radíme obrovskú prednú masku a predné svetlá. Nedávny facelift sa sústredil na mierny redizajn práve týchto častí.
H-1 má na oboch stranách posuvné dvere, veko kufra je jednodielne a vyklápa sa dohora.