SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Skúšali sme driftovať na Hyundai s pohonom vzadu a samosvorným diferenciálom

Hyundai H-1 je výborné auto na prepravu osôb.

(Zdroj: Hyundai)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Súčasná generácia minivanu Hyundai H-1 je na trhu s miernymi obmenami už jedenásty rok. Pri osobných autách je to ohromne dlhá doba, no dodávky a minivany akoby starli pomalšie a udržia sa na trhu dlhšie s miernymi obmenami.

V posledných rokoch však na trh prišiel nový Volkswagen Multivan, nový Renault Traffic aj nová trojica minivanov od Citroënu, Peugeotu a Toyoty. Obstojí "senior" aj v tejto mladej konkurencii?

Počas testovacieho týždňa sme sa presvedčili o tom, že Hyundai má stále čo ponúknuť. Dobrý motor s prevodovkou, celkom príjemný interiér a hlavne naozaj veľa miesta pre posádku.

Nadšencov do šoférovania možno zaujme, že H-1 má snáď ako jediný minivan pohon zadných kolies a dokonca aj - aspoň podľa údajov výrobcu - samosvorný diferenciál vzadu.

Ak potrebujete auto na prevoz ľudí, H-1 by vás mohol osloviť. Hyundai však skrýva aj jedno nepríjemné prekvapenie - absolútne sa nehodí na prevoz nákladu.

Zaujmú šedé plasty a veľké svetlá

Musíme povedať, že Hyundai spravil všetko pre to, aby H-1 nepôsobila ako úplná škatuľa na kolesách. Má peknú bočnú líniu okien aj náznak tvarovania karosérie okolo blatníkov. V nich nájdeme relatívne malé kolesá, ktoré prezrádzajú úžitkový pôvod auta - žiadne trendové čierno-strieborné disky tu nehľadajte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Medzi najzaujímavejšie dizajnové prvky radíme obrovskú prednú masku a predné svetlá. Nedávny facelift sa sústredil na mierny redizajn práve týchto častí.

H-1 má na oboch stranách posuvné dvere, veko kufra je jednodielne a vyklápa sa dohora.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu