SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Skúšali sme driftovať na Hyundai s pohonom vzadu a samosvorným diferenciálom

Hyundai H-1 je výborné auto na prepravu osôb.

(Zdroj: Hyundai)

Súčasná generácia minivanu Hyundai H-1 je na trhu s miernymi obmenami už jedenásty rok. Pri osobných autách je to ohromne dlhá doba, no dodávky a minivany akoby starli pomalšie a udržia sa na trhu dlhšie s miernymi obmenami.

V posledných rokoch však na trh prišiel nový Volkswagen Multivan, nový Renault Traffic aj nová trojica minivanov od Citroënu, Peugeotu a Toyoty. Obstojí "senior" aj v tejto mladej konkurencii?

Počas testovacieho týždňa sme sa presvedčili o tom, že Hyundai má stále čo ponúknuť. Dobrý motor s prevodovkou, celkom príjemný interiér a hlavne naozaj veľa miesta pre posádku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nadšencov do šoférovania možno zaujme, že H-1 má snáď ako jediný minivan pohon zadných kolies a dokonca aj - aspoň podľa údajov výrobcu - samosvorný diferenciál vzadu.

Ak potrebujete auto na prevoz ľudí, H-1 by vás mohol osloviť. Hyundai však skrýva aj jedno nepríjemné prekvapenie - absolútne sa nehodí na prevoz nákladu.

Zaujmú šedé plasty a veľké svetlá

Musíme povedať, že Hyundai spravil všetko pre to, aby H-1 nepôsobila ako úplná škatuľa na kolesách. Má peknú bočnú líniu okien aj náznak tvarovania karosérie okolo blatníkov. V nich nájdeme relatívne malé kolesá, ktoré prezrádzajú úžitkový pôvod auta - žiadne trendové čierno-strieborné disky tu nehľadajte.

Medzi najzaujímavejšie dizajnové prvky radíme obrovskú prednú masku a predné svetlá. Nedávny facelift sa sústredil na mierny redizajn práve týchto častí.

H-1 má na oboch stranách posuvné dvere, veko kufra je jednodielne a vyklápa sa dohora.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5733 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5733 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.