SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

(Zdroj: Fisker)

LAS VEGAS. Na uplynulom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas sa predstavilo viacero nových značiek so svojimi elektromobilmi. Jedna z nich už skúsenosti má a hoci po ambicióznom prvom modeli prišiel bankrot, teraz sa snaží znovu uspieť - je ňou americký Fisker.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fisker Karma bol jedným z prvých sériovo vyrábaných plug-in hybridov. Jeho dizajnér a zakladateľ spoločnosti v jednej osobe, Henrik Fisker, mal podobnú víziu ako Elon Musk s Teslou. Na rozdiel od neho nakoniec Fisker ostal pri jedinom modeli a ďalšie sa už do výroby nedostali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po uvedení na trh v roku 2011 prišlo nadšenie, aké dnes zažíva Tesla. S Fiskerom Karma jazdili hviezdy ako Ashton Kutcher, Leonardo DiCaprio či Justin Bieber. Na rozdiel od Tesly nemal Fisker vlastnú technológiu a musel ju riešiť cez dodávateľov, čo sa nakoniec stalo kameňom úrazu.

Nastali problémy s výrobou aj kvalitou, spoločnosť sa zadĺžila a v roku 2013 vyhlásila bankrot. Lenže bývalý dizajnér Astonov Martin či BMW Z8 sa nevzdáva.

Prečítajte si tiež: Konkurencia Tesly rastie. Novinka Byton pripomína cestovanie prvou triedou Čítajte 

V čase príchodu množstva čínskych projektov luxusných elektromobilov, ohlásil návrat aj Fisker. Jeho tromfom má byť emotívny dizajn, autonómne riadenie aj nová generácia batérií.

Majú obsahovať pevný elektrolyt, ktorý nahradí tekutý či gélový používaný v súčasných lítium-íonových batériách. Hlavnou prednosťou je rýchle nabitie v priebehu niekoľkých minút.

SkryťVypnúť reklamu

Na podobnej technológii pracujú už viaceré automobilky, napríklad Toyota.

Emotion bude konkurentom pre Teslu model S, ale trúfne si aj na Mercedes, tvrdí Fisker. Ďalšie technické podrobnosti konceptu Emotion Fisker zatiaľ neprezradil.

Známa je zatiaľ maximálna rýchlosť 260 kilometrov za hodinu a dojazd na jedno nabitie 640 kilometrov. Sériový model by mal od konceptu prevziať aj motýlikové otváranie dverí a plne autonómne riadenie. Automobilka už teraz prijíma objednávky, cena začína pri sume 106-tisíc eur a výroba v USA začne na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 627
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 928
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 738
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 176
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 615
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 515
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 225
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  2. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  8. Irena Šimuneková: Bralce
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 285
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 507
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 422
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 450
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 363
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 091
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu