
. Nový systém taktiež oveľa viac odráža úroveň elektronicky riadených systémov používaných v automobilovom priemysle. Je priebežne prepojený i s ďalšími prvkami elektronickej výbavy, ako sú ABS, EDS a ESP. Viaclamelová medzinápravová spojka je umiestnená medzi spojovacím hriadeľom a rozvodovkou zadnej nápravy. Pracuje v olejovom kúpeli a pôsobia na ňu dvojice piestov, ku ktorým dodáva potrebný tlak axiálne hydraulické čerpadlo s rotujúcimi piestami umiestnenými v telese spojky. Sú ovládané sústavou regulačných ventilov riadených elektronickou riadiacou jednotkou. Tá priebežne sleduje trakčné podmienky a v prípade akejkoľvek zmeny presne a rýchlo vyhodnotí rozdiely v uhlovej rýchlosti otáčanie oboch náprav a zabezpečí zväčšenie alebo zmenšenie tlaku oleja pôsobiaceho na spojku. Pritom vychádza z informácií čidiel systému ABS, EDS a ESP. Takto ovládaná medzinápravová spojka prenáša na kolesá zadnej nápravy vždy len taký krútiaci moment, aký je v daných podmienkach optimálny. Rozdelenie hnacej sily sa samočinne reguluje v rozmedzí prenášaného krútiaceho momentu v pomere od 100 : 0 až do : . V prípade akejkoľvek poruchy dôležitého ovládacieho zariadenia sa medzinápravová spojka samočinne rozopne a poháňané sú len kolesá prednej nápravy. Spojka sa taktiež rozopne pri intenzívnom brzdení, aby tak mohli s plnou účinnosťou pracovať systémy ABS, EDS, ESP.
Autor: g