SME

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

(Zdroj: Land Rover)

SOLIHULL. Legendárny britský off-road Land Rover Defender ešte neodišiel do automobilových dejín. Síce sa jeho výroba oficiálne skončila pred dvoma rokmi, teraz na chvíľu opäť ožije.

Automobilka tento rok oslavuje 70. narodeniny a chystá predstavenie moderného Defenderu. Kým sa tak stane, pre milovníkov pôvodnej generácie vznikne limitovaná zberateľská edícia pod názvom Defender Works V8 Edition.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako už názov napovedá, pod kapotou bude päťlitrový vidlicový osemvalec, najsilnejší v histórii úspešného Land Roveru.

SkryťVypnúť reklamu

Konštrukcia bola vyladená tak, aby zvládla výkon 405 koní so zrýchlením z nuly na sto za 5,6 sekundy a s maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Obyčajný Defender si pritom musel vystačiť s výkonom 122 koní.

Radenie rýchlosti zabezpečí osemstupňová automatická prevodovka od ZF. Okrem športového režimu je Defender V8 vybavený upraveným pružením a silnejšími brzdami skrytými za 18-palcovými kolesami s dvojfarebným dizajnom.

Prečítajte si tiež: Land Rover oslavuje 70 rokov. Opraví prototyp z roku 1948 Čítajte 

Zrejme už naozaj posledná zberateľská edícia ponúka dve dĺžky karosérie, osem farieb s hliníkovými doplnkami či vylepšené LED svetlá.

Značne zastaralý interiér pomáha kompenzovať kvalitná koža Windsor, ktorou sú okrem športových sedadiel Recaro obšité aj výplne dverí a časť prístrojovej dosky.

Zatiaľ čo prvý majiteľ legendárneho Land Roveru v roku 1948 zaplatil 450 libier, čo je na dnes v prepočte 18 350 eur, cena posledných kusov začína pri čiastke 180-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

História názvu Defender sa začala písať až v roku 1990 a vychádza z modelu predstaveného v roku 1983. Už ten je evolúciou pôvodného modelu Series 1 z roku 1948.

Nadšenci off-roadov preto oprávnene považujú Defender za posledný klasický Land Rover. Jeho nasledovník už nebude mať rebrinový rám a dostane hliníkovú karosériu. Opäť však ponúkne množstvo verzií, od pracovných až po luxusné do mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 614
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 346
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 787
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 122
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 582
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 209
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 133
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 846
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Turčan: Krajina padajúceho mosta, kde skapal pes
  2. Štefan Šturdzík: Hranol,semafor a F1.
  3. Marek Tocimák: Chytrá Láska
  4. Viktor Pamula: Postavme radšej sochy generálom Viestovi a Golianovi
  5. Anna Miľanová: "Chaos je tímová práca", čítala som v časopise Kamarát...
  6. František Kukura: 10 prikázaní občana SR 2025 - Manuál pre prežitie
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Rozhodovanie o monitorovacom náramku odhalilo, že kauzu takáčovcov pojednával nezákonný senát
  8. Vladimír Čuchran: Putovná nemocnica v Sk. V televíziách sa predháňajú rozličné seriály a často z nemocničného prostredia, ale kto natočí tento?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 184
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 106
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 194
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 214
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 734
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 915
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 828
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 514
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu