SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Kia Stonic stelesňuje všetko, čo nemáme radi na malých SUV (test)

Malému Riu terénna kúra ublížila.

(Zdroj: Matej Ohrablo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Keď Kia prvý raz ukázala nový model Stonic, prezentovala ho ako auto, ktoré vyplní medzeru medzi populárnym SUV Sportage a mestským hatchbackom Rio. Takýmto malým SUV sa dnes mimoriadne darí, zákazníci nepotrebujú veľký kufor ani schopnosti v teréne, uspokoja sa s vyšším posedom a robustným vzhľadom.

Kii však zámer celkom nevyšiel. Stonic nie je od Ria dosť odlišný, nemá vlastný charakter a jeho bohatá výbava sa premietla do vysokej ceny.

Zvýšenie svetlej výšky a pridanie robustného vzhľadu len zhoršilo vlastnosti klasického Ria.

Oproti Riu príliš nevyrástol

Pri porovnávaní s Riom ešte chvíľu ostaneme. Obe autá majú rovnaký rázvor, pričom Stonic je o 7,5 centimetra dlhší - celý tento rozdiel pripadá na zadný previs, kde vďaka mohutnejšiemu oplastovaniu nepôsobí Stonic ako mestský hatchback.

Pri pozornejšom pohľade má Rio aj Stonic úplne rovnakú líniu strechy. Stonic je o niečo vyšší, čiastočne vďaka vyššiemu podvozku (+25 mm svetlá výška), čiastočne vďaka strešným lyžinám, ktoré Rio nemá.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


12 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
Skryť Zatvoriť reklamu