SME

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

(Zdroj: Peugeot)

DETROIT. Na kongrese Automotive News, ktorý sa konal popri detroitskom autosalóne, predstavil šéf skupiny PSA Carlos Tavares plány pre najbližších sedem rokov. Týkajú sa masového príchodu elektromobilov aj návratu do USA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plány PSA sú celkom smelé - mať v roku 2025 v portfóliu 40 elektrifikovaných modelov vrámci značiek Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall a DS.

Prečítajte si tiež: Peugeot zverejnil, čo v najbližších rokoch čaká Opel Čítajte 

Pôjde o rôzne stupne elektrifikácie, od najjednoduchšej technológie mild-hybrid, cez plug-in hybridy až po čisté elektromobily.

Skupina PSA už skôr vyhlásila, že do roku 2024 bude mať Opel z každého modelu aj elektrickú verziu. Celosvetovo chce PSA podľa Tavaresa predstaviť v nasledujúcich šiestich rokoch predstaviť 124 nových modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Opel potrebuje expandovať

Minulý rok skupina PSA kúpila od General Motors stratový Opel a britský Vauxhall. Tavares súčasnú situáciu v Opeli vníma ako veľmi podobnú v Peugeote a Citroene pred piatimi rokmi. Ako vysvetlil, je veľmi dôležitá veľkosť automobilky, aby sa vedela rýchlo prispôsobiť zmenám.

"Rýchlosť, ktorú potrebujeme na prispôsobenie nezávisí od nás, ale je stanovená reguláciami a zmenami v nákupnom správaní," povedal Tavares na konferencii pre Automotive News.

Pre Opel, ktorý General Motos netlačil mimo Európu je teraz dôležité nájsť nové trhy a jedným z nich by mohla byť Severná Amerika.

Návrat do USA

Aby mohli automobilky rásť, hľadajú nové trhy. Lákadlom sú často Spojené štáty, ako druhý najväčší automobilový trh na svete. Po Fiate by sa tak za oceán mala vrátiť aj jedna zo značiek PSA. Ktorá to bude Tavares zatiaľ neprezradil. Peugeot sa z tamojšieho trhu stiahol pre nezáujem na začiatku 90. rokov..

SkryťVypnúť reklamu

PSA si už pôdu na novom trhu postupne pripravuje. Minulý rok predstavila spoločnosť Free2Move zameranú na zdieľanú dopravu, teda car sharing, ktorá bude zatiaľ využívať autá iných značiek. Tavares už potvrdil, že PSA pracuje na prvom modeli navrhnutom pre americký trh, ktorý nebude iba upravenou verziou európskeho modelu. Premiérovo sa objaví práve v carsharingovej flotile Free2Move.

"Desaťročný plán nám dáva dostatok času na správne pochopenie ako funguje tento kľúčový trh, aby sme prišli so správnym produktom a službou," dodal Tavares.

Peugeot

Súvisiace témy: Citroen
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 223
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 10 151
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 618
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 893
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 4 318
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 785
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 920
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 765
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Iveta Bakitová: Riga - elegantná dáma so severským šarmom v predvianočnom čase
  2. Martin Škopec Antal: "Fanatizmus a nevedomosť sú večne hladné"
  3. Adam Austera: iPhone 17 vyniesol Apple k novým rekoerdom. Prekoná firma magickú hranicu 4 biliónov dolárov?
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Miroslav Ferkl: Smutná reč
  6. Vladimír Krátky: Slovensko je v rici ( alebo AI „ po našém “ ) .
  7. Vladimír Bojničan: Kresťania a sloboda: Chceme ju pre seba, ale iným ju zakaždým odoprieme
  8. Peter Hroško: Keď nás mozog klame - ako vzniká skreslené vnímanie reality
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 424
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 717
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 6 829
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 987
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 431
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 428
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 801
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 463
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu