SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Najväčšie brzdy na svete bude vyrábať Bugatti na 3D tlačiarni

Strmene vyrobené z titánovej zliatiny merajú 41 centimetrov, montovať sa budú na Chiron.

(Zdroj: Bugatti)

MOLSHEIM. Francúzska automobilka Bugatti sa po svojom znovuzrodení v deväťdesiatych rokoch preslávila svojimi extrémne výkonnými autami. Takéto výkony si často vyžadujú aj rôzne zaujímavé technické riešenia.

Najnovším z nich sú nové brzdy z titánovej zliatiny, ktoré sa začnú montovať na model Chiron koncom tohto roku. Pôjde o najväčšie brzdové strmene, aké sa kedy dostali na produkčné auto.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd Čítajte 

Napriek dĺžke až 41 centimetrov, šírke 21 centimetrov a výške takmer 14 centimetrov vážia iba 2,9 kilogramu. Pre porovnanie, súčasné hliníkové strmene Chironu vážia takmer päť kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tento spôsob výroby totiž umožňuje minimalizovať akýkoľvek nadbytočný materiál, čo sa odráža aj na zvláštnom organicky pôsobiacom vzhľade. Pevnosť im napriek tomu nechýba, použitá zliatina unesie až 125 kilogramov na štvorcový milimeter.

Práve pre jej odolnosť nie je možné použiť tradičné metódy výroby. Proces pozostáva z ukladania vrstiev titánového práška a ich zahrievania štyrmi vysokovýkonnými lasermi. Týchto vrstiev je spolu 2213 a výroba jedného takéhoto dielu trvá 45 hodín.

Využitie 3D tlačiarní pri výrobe automobilov je ešte stále v plienkach, najmä pokiaľ ide o funkčné časti. Nejde však o úplnú novinku, podobnú technológiu využíva napríklad Koenigsegg pri výrobe turbodúchadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 874
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 878
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 484
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 537
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 4 050
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 820
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Februárový test ruskej medzikontinentálnej balistickej rakety Yars.

Západ vyhrážky od podpory Ukrajiny neodradili.


1 h
Peter Schutz.

Taký pohyb v ruskej spoločnosti nebol minimálne od perestrojky.


39m
Tragická nehoda na zastávke v Bratislave má piatu obeť.

V nemocnici podľahlo zraneniam 21-ročné dievča.


4 h
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  3. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  4. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  5. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  6. Mária Drahošová: Máte pravdu
  7. Ján Šubák: Plán "B"
  8. Vladimír Benčík: Malta 3/3 – „Hniezdo zmijí“ - Veľké obliehanie Malty
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 013
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 601
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 156
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 361
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 764
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 421
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 827
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 717
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu