SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Najväčšie brzdy na svete bude vyrábať Bugatti na 3D tlačiarni

Strmene vyrobené z titánovej zliatiny merajú 41 centimetrov, montovať sa budú na Chiron.

(Zdroj: Bugatti)

MOLSHEIM. Francúzska automobilka Bugatti sa po svojom znovuzrodení v deväťdesiatych rokoch preslávila svojimi extrémne výkonnými autami. Takéto výkony si často vyžadujú aj rôzne zaujímavé technické riešenia.

Najnovším z nich sú nové brzdy z titánovej zliatiny, ktoré sa začnú montovať na model Chiron koncom tohto roku. Pôjde o najväčšie brzdové strmene, aké sa kedy dostali na produkčné auto.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd Čítajte 

Napriek dĺžke až 41 centimetrov, šírke 21 centimetrov a výške takmer 14 centimetrov vážia iba 2,9 kilogramu. Pre porovnanie, súčasné hliníkové strmene Chironu vážia takmer päť kilogramov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Tento spôsob výroby totiž umožňuje minimalizovať akýkoľvek nadbytočný materiál, čo sa odráža aj na zvláštnom organicky pôsobiacom vzhľade. Pevnosť im napriek tomu nechýba, použitá zliatina unesie až 125 kilogramov na štvorcový milimeter.

Práve pre jej odolnosť nie je možné použiť tradičné metódy výroby. Proces pozostáva z ukladania vrstiev titánového práška a ich zahrievania štyrmi vysokovýkonnými lasermi. Týchto vrstiev je spolu 2213 a výroba jedného takéhoto dielu trvá 45 hodín.

Využitie 3D tlačiarní pri výrobe automobilov je ešte stále v plienkach, najmä pokiaľ ide o funkčné časti. Nejde však o úplnú novinku, podobnú technológiu využíva napríklad Koenigsegg pri výrobe turbodúchadiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 816
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 073
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 607
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 999
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 304
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.