Vodiči v Bratislave strávili minulý rok v priemere 29 hodín státím v zápchach

Lepšia doprava je v Prahe, horšia vo Viedni.

Ilustra4n0 foto. (Zdroj: Jakubco, SME)

SEATTLE, BRATISLAVA. V meste s polmiliónom obyvateľov máme také zápchy ako v mnohonásobne väčších metropolách - v Barcelone, Dubaji, Norimbergu či Dubline.

Státie v kolónach tvorí jedenásť percent celkového času jazdy.

Za minulý rok stál vodič v Bratislave v zápchach v priemere 29 hodín. Vyplýva to z výsledkov štúdie dopravnej a analytickej spoločnosti Inrix.

Krajiny s najväčšími zápchami
1.Thajsko56 hodín
2.Indonézia51 hod.
3.Kolumbia49 hod.
4.Venezuela42 hod.
5.Rusko41 hod.
5.USA41 hod.
7.Brazília38 hod.
7.Juhoafrická republika36 hod.
9.Turecko32 hod.
10.Veľká Británia31 hod.
10.Puerto Rico31 hod.
12.Nemecko30 hod.
12.Poľsko29 hod.
14.Slovensko29 hod.
15.Luxembursko28 hod.

Spoločnosť sledovala premávku v 1360 mestách v 38 krajinách po celom svete. Krajina, v ktorej sú najhoršie zápchy na svete je Thajsko (priemerne 56 hodín v zápchach), najupchatejším mestom je Los Angeles, v ktorom vodiči strávili minulý rok 102 hodín v zápchach.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z okolitých krajín majú hladšiu dopravu v Prahe (24 hodín), ale kolóny sú podstatne horšie vo Viedni (40 hodín). Z miest v Nemecku je najhoršia doprava v Mníchove (51 hodín), nasleduje Hamburg, Berlín a Stuttgart (po 44 hodín strávených v zápchach).

Pre Nemecko Inrix vypočítal, že priame a nepriame náklady na státie v zápche za minulý rok sú približne 1770 eur na vodiča.

Mestá s najväčšími zápchami
1.Los Angeles102 hodín
2.Moskva91 hod.
3.New York City91 hod.
4.Sao Paulo86 hod.
5.San Francisco79 hod.
6.Bogota75 hod.
7.Londýn74 hod.
8.Magnitogorsk73 hod.
9.Yurga71 hod.
10.Atlanta69 hod.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  2. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  3. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  4. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  7. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  1. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 925
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 868
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 873
  4. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 13 603
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 12 584
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 557
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 978
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 307
  9. Klima efekt bez klimatizácie 2 966
  10. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 2 804

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Občania nemajú právo rozhodovať o personálnej politike vlády

Na niektoré veci nestačí byť slušný.

Píše Marián Leško

Kováčik je naozaj špeciálny prokurátor. Ako chráni mocných?

Prokuratúra ochraňuje privilegovaných.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí