Článok sme aktualizovali o nové informácie a fotografie priamo z Autosalónu v Ženeve.
ŽENEVA. Hyundai do sveta vypustil svoje najväčšie SUV, nové Santa Fe.
Veľké SUV dostalo vo svojej štvrtej generácii výrazne odvážnejší dizajn podobný modelu Kona. Maska pôsobí oveľa elegantnejšie, no vďaka deleným svetlám po stranách masky podobu s menším súrodencom nezaprie.
Oproti svojmu predchodcovi ponúkne posádke viac priestoru vďaka dĺžke 4 770 milimetrov (+ 70 mm) a šírke 1 890 mm (+ 10 mm). Spolu s týmito rozmermi narástol aj rázvor, priestor navyše by mali pocítiť najmä pasažieri na zadných sedadlách.
Ochráni nepozornú posádku
V interiéri sa žiadne veľké prekvapenia nekonajú. Usporiadaním pripomína i30, pôsobí však prémiovejšie. Dotykový displej multimediálneho systému sa presunul vyššie na palubnú dosku, analógové prístroje pred vodičom nahradil digitálny displej.
Tie najpodstatnejšie technologické novinky však na snímkach nevidno. Už v základnej výbave Santa Fe dostane autonómne núdzové brzdenie a systém udržiavania v jazdnom pruhu.

Vôbec po prvý raz sa v automobile Hyundai objaví systém RCTA (Rear Cross-Traffic Alert). Ten pri cúvaní sleduje okolie zadnej časti auta a ak zaznamená blížiaci sa objekt, napríklad prichádzajúce auto pri opúšťaní parkovacieho boxu, vodiča upozorní alebo zastaví vozidlo.
Druhou novinkou je takzvaný Safety Exit Assist systém, ktorý vás podobne upozorní na prichádzajúce vozidlo pri otváraní dverí, prípadne dvere zablokuje, aby predišiel nehode.
Zaujímavý je tiež systém Rear Occupant Alert, ktorý sleduje prítomnosť pasažierov na zadnom sedadle a dokáže predísť napríklad neúmyselnému zamknutiu dieťaťa vo vozidle.
V kufri dve sedadlá, pod kapotou dva diesely
V Európe bude Santa Fe k dispozícii s trojicou motorov - naftovým dvojlitrom (150 alebo 182 koní), naftovým štvorvalcom 2,2 (197 koní) alebo benzínovým štvorvalcom 2,4 s výkonom 185 koní. Menší naftový motor môže byť skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou, pre väčšie motory je určený len automat. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.
Automobilka pripúšťa, že v budúcnosti bude mať Santa Fe aj plug-in hybridný pohon.
Mimochodom, podľa fotiek zverejnených zastúpením značky Hyundai v USA bude mať Santa Fe pár "núdzových" sedadiel v treťom rade. Súčasný sedemmiestny model Grand Santa Fe by mal ešte chvíľu ostať v predaji, neskôr ho nahradí veľké osemmiestne SUV.