SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Ženeva: Nový Hyundai Santa Fe sa zamkne, aby vás iné auto nezrazilo

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Článok sme aktualizovali o nové informácie a fotografie priamo z Autosalónu v Ženeve.

ŽENEVA. Hyundai do sveta vypustil svoje najväčšie SUV, nové Santa Fe.

Veľké SUV dostalo vo svojej štvrtej generácii výrazne odvážnejší dizajn podobný modelu Kona. Maska pôsobí oveľa elegantnejšie, no vďaka deleným svetlám po stranách masky podobu s menším súrodencom nezaprie.

Oproti svojmu predchodcovi ponúkne posádke viac priestoru vďaka dĺžke 4 770 milimetrov (+ 70 mm) a šírke 1 890 mm (+ 10 mm). Spolu s týmito rozmermi narástol aj rázvor, priestor navyše by mali pocítiť najmä pasažieri na zadných sedadlách.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ochráni nepozornú posádku

V interiéri sa žiadne veľké prekvapenia nekonajú. Usporiadaním pripomína i30, pôsobí však prémiovejšie. Dotykový displej multimediálneho systému sa presunul vyššie na palubnú dosku, analógové prístroje pred vodičom nahradil digitálny displej.

Tie najpodstatnejšie technologické novinky však na snímkach nevidno. Už v základnej výbave Santa Fe dostane autonómne núdzové brzdenie a systém udržiavania v jazdnom pruhu.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, pozrite si prvé ohlásené premiéry Čítajte 

Vôbec po prvý raz sa v automobile Hyundai objaví systém RCTA (Rear Cross-Traffic Alert). Ten pri cúvaní sleduje okolie zadnej časti auta a ak zaznamená blížiaci sa objekt, napríklad prichádzajúce auto pri opúšťaní parkovacieho boxu, vodiča upozorní alebo zastaví vozidlo.

Druhou novinkou je takzvaný Safety Exit Assist systém, ktorý vás podobne upozorní na prichádzajúce vozidlo pri otváraní dverí, prípadne dvere zablokuje, aby predišiel nehode.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímavý je tiež systém Rear Occupant Alert, ktorý sleduje prítomnosť pasažierov na zadnom sedadle a dokáže predísť napríklad neúmyselnému zamknutiu dieťaťa vo vozidle.

V kufri dve sedadlá, pod kapotou dva diesely

V Európe bude Santa Fe k dispozícii s trojicou motorov - naftovým dvojlitrom (150 alebo 182 koní), naftovým štvorvalcom 2,2 (197 koní) alebo benzínovým štvorvalcom 2,4 s výkonom 185 koní. Menší naftový motor môže byť skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou, pre väčšie motory je určený len automat. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.

Automobilka pripúšťa, že v budúcnosti bude mať Santa Fe aj plug-in hybridný pohon.

Mimochodom, podľa fotiek zverejnených zastúpením značky Hyundai v USA bude mať Santa Fe pár "núdzových" sedadiel v treťom rade. Súčasný sedemmiestny model Grand Santa Fe by mal ešte chvíľu ostať v predaji, neskôr ho nahradí veľké osemmiestne SUV.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. Opäť sme na dobrej vlne
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 893
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 387
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 791
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 929
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 6 618
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 805
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 422
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 106
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 783
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 890
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


3 h
Kritický pohľad Michala Havrana.

Je stále naším spojencom proti tým, ktorí s ním narábajú horšie ako obchodníci s otrokmi so živým tovarom.


1. dec
Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


6 h
Nataša Holinová

Výsledky prvého kola voľby detského komisára sú vzrušujúce. Druhé nás ani nemusí zaujímať.


3 h

Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


9 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Babenkám
  2. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  3. Roland Ondrus: Lockdown
  4. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  5. Štefan Vidlár: Darmožráč
  6. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  7. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený
  8. Rudolfa Vallová: Je ľahko kritizovať každú vládu
  1. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 2 564
  2. Zuzana Šubová: Ako využije anakonda v dažďovom pralese poukážku na kúpu bicykla 2 421
  3. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 1 906
  4. Tupou Ceruzou: Pozdravy z kaviarne pre pána Blahu 1 865
  5. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ 1 726
  6. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 1 709
  7. Marek Strapko: Ale očkovať sa nedám! 1 705
  8. Martin Pilnik: S titulom MUDr. vykročili od lekárov k šarlatánom a ešte k tomu spíšu oslavný epos 1 590
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu