Ženeva: Nový Hyundai Santa Fe sa zamkne, aby vás iné auto nezrazilo

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Článok sme aktualizovali o nové informácie a fotografie priamo z Autosalónu v Ženeve.

ŽENEVA. Hyundai do sveta vypustil svoje najväčšie SUV, nové Santa Fe.

Veľké SUV dostalo vo svojej štvrtej generácii výrazne odvážnejší dizajn podobný modelu Kona. Maska pôsobí oveľa elegantnejšie, no vďaka deleným svetlám po stranách masky podobu s menším súrodencom nezaprie.

Oproti svojmu predchodcovi ponúkne posádke viac priestoru vďaka dĺžke 4 770 milimetrov (+ 70 mm) a šírke 1 890 mm (+ 10 mm). Spolu s týmito rozmermi narástol aj rázvor, priestor navyše by mali pocítiť najmä pasažieri na zadných sedadlách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ochráni nepozornú posádku

V interiéri sa žiadne veľké prekvapenia nekonajú. Usporiadaním pripomína i30, pôsobí však prémiovejšie. Dotykový displej multimediálneho systému sa presunul vyššie na palubnú dosku, analógové prístroje pred vodičom nahradil digitálny displej.

Tie najpodstatnejšie technologické novinky však na snímkach nevidno. Už v základnej výbave Santa Fe dostane autonómne núdzové brzdenie a systém udržiavania v jazdnom pruhu.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, pozrite si prvé ohlásené premiéry

Vôbec po prvý raz sa v automobile Hyundai objaví systém RCTA (Rear Cross-Traffic Alert). Ten pri cúvaní sleduje okolie zadnej časti auta a ak zaznamená blížiaci sa objekt, napríklad prichádzajúce auto pri opúšťaní parkovacieho boxu, vodiča upozorní alebo zastaví vozidlo.

Druhou novinkou je takzvaný Safety Exit Assist systém, ktorý vás podobne upozorní na prichádzajúce vozidlo pri otváraní dverí, prípadne dvere zablokuje, aby predišiel nehode.

Zaujímavý je tiež systém Rear Occupant Alert, ktorý sleduje prítomnosť pasažierov na zadnom sedadle a dokáže predísť napríklad neúmyselnému zamknutiu dieťaťa vo vozidle.

V kufri dve sedadlá, pod kapotou dva diesely

V Európe bude Santa Fe k dispozícii s trojicou motorov - naftovým dvojlitrom (150 alebo 182 koní), naftovým štvorvalcom 2,2 (197 koní) alebo benzínovým štvorvalcom 2,4 s výkonom 185 koní. Menší naftový motor môže byť skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou, pre väčšie motory je určený len automat. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.

Automobilka pripúšťa, že v budúcnosti bude mať Santa Fe aj plug-in hybridný pohon.

Mimochodom, podľa fotiek zverejnených zastúpením značky Hyundai v USA bude mať Santa Fe pár "núdzových" sedadiel v treťom rade. Súčasný sedemmiestny model Grand Santa Fe by mal ešte chvíľu ostať v predaji, neskôr ho nahradí veľké osemmiestne SUV.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  2. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  3. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  4. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  7. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  1. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 925
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 868
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 873
  4. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 13 603
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 12 584
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 557
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 978
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 307
  9. Klima efekt bez klimatizácie 2 966
  10. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 2 804

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Hyundai

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Pellegrini prebral Ficove témy, odborári si stretnutie pochvaľovali

Nový premiér chce presadiť aj strop na dôchodky.

KOMENTÁRE

Občania nemajú právo rozhodovať o personálnej politike vlády

Na niektoré veci nestačí byť slušný.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí