SME

Lancia Stratos sa konečne vráti do výroby v limitovanej sérii

Podarené retro nadviaže na koncept z roku 2010.

(Zdroj: New Stratos)

TURÍN. Od informácie o návrate legendárnej Lancie Stratos uplynulo už osem rokov. Ako sa zdá, projekt teraz opäť ožíva a sľubuje príchod limitovanej série moderných stratosov.

Za snahou vrátiť na cesty 25 stratosov nie je Lancia, ale nemecký podnikateľ Michael Stoschek a rakúsky dizajnér Chris Hrabalek. Obaja sú veľkými fanúšikmi pôvodného Stratosu zo 70. rokov a po spoločnom stretnutí v roku 2002 začali snívať o návrate talianskej relly legendy v modernej podobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvýkrát koncept pistáciovo zeleného Stratosu zaujal návštevníkov frankfurtského autosalónu v roku 2005. Vtedy športovú Lanciu pre 21. storočie navrhol ešte len 23-ročný študent Chris Hrabalek. Jeho otec však je zberateľom pôvodných stratosov, takže mal k autu blízky vzťah. Hrabalek síce založil dizajnérske štúdio Fenomenon spolupracujúce s britským špecialistom na športové autá Prodrive, ale do úspešného konca sa mu projekt nepodarilo dotiahnúť.

SkryťVypnúť reklamu

Michael Stoschek, podnikateľ a majiteľ spoločnosti Brose, ktorá vyrába automobilové komponenty je tiež veľkým fanúšikom Stratosu a Hrabalekov koncept ho natoľko zaujal, že do vývoja investoval tri milióny eur, aby v roku 2010 prišiel na svet prvý funkčný prototyp. Vyrobilo ho slávne dizajnérske centrum Pininfarina s použitím motora a skráteného podvozku z Ferrari F430 Scuderia.

O Stoschekov moderný Stratos síce bol záujem, lenže jeho snahu prekazilo samotné Ferrari. Vedenie totiž rozhodlo, že automobilka, ani jej dodávatelia nebudú na projekte participovať.

Čierny športiak s vidlicovým osemvalcom a výkonom 532 koní tak ostal jediným vyrobeným. Lenže Stoschek sa svojho sna nevzdáva. Novú spoluprácu dohodol s talianskym štúdiom Manifattura Automobili Torino, ktoré sa špecializuje na malosériové superšporty aj renovácie vzácnych áut.

SkryťVypnúť reklamu

Podrobnosti o najnovšom Stratose sa dozvieme v marci na ženevskom autosalóne. Zatiaľ je len známe, že vzniknúť má 25 kusov a budú mať homologizáciu pre väčšinu krajín. K dispozícii budú tri verzie Stratosu - cestný superšport, pretekárska okruhová verzia a verzia Safari pre relly, informuje britský Top Gear.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 120
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 180
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 583
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 746
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 707
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 417
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 271
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Slnečnice
  2. Dagmar Olajošová: Realita dneška- nechceme spaľovňu
  3. Veronika Pirošík Mešková: O slovenskej Mejkpísovej (Alebo od vyšetrovateľky ku lektorke mindfulness)
  4. Viktor Pamula: Stali sme sa definitívne ruskou guberniou
  5. Jozef Huljak: Kremeľ zneužíva medzery v sankciách
  6. Štefan Šturdzík: Himaláje , drsné no zároveň dychberúce. No plné tiel obetí , ktorí podcenili silu hôr.
  7. Miroslav Ferkl: Nezávislý súddd
  8. Ján Raclavský: Imitácia práce s dátumom expirácie
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 412
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 271
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 616
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 883
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 368
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 714
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 645
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 053
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu