MNÍCHOV, BRATISLAVA. Koncom roka na naše cesty prišla nová generácia stredného SUV BMW X3, už po pol roku ukazuje výrobca aj kupé verziu tohto modelu. Novinka absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve - a patrí medzi modely značky, ktoré môže vo vrcholnej verzii M poháňať aj naftový motor.
Podobne ako pri minulej generácii, ani tu sa dizajnéri príliš nesnažili zakryť podobnosť s praktickejším súrodencom. X4 a X3 majú prakticky zhodnú prednú časť, X4 sa odlišuje hlavne klesajúcou strechou v štýle kupé, zozadu má potom novú odtrhovú hranu kufra a úzke svetlomety.
Ako pri podobných autách býva zvykom, automobilka sa aj pri modeli X4 sústredila viac na jazdné vlastnosti na ceste než v teréne. Medzi technológiami podvozka, ktoré má X4 v ponuke v základnej alebo príplatkovej výbave uvádza automobilka variabilné riadenie, adaptívny podvozok, športové brzdy a športový zadný diferenciál so systémom torque vectoring čiže schopnosťou v zákrute preniesť výkon na vonkajšie koleso.

Novinka bude dostupná vo verziách xLine, M Sport a M Sport X, o pohon sa budú starať naftové a benzínové štvorvalce vo verziách xDrive20i, xDrive30i, xDrive20d a xDrive25d. Neskôr sa ponuka rozšíri o naftový trojlitrový šesťvalec xDrive30d.
Na vrchole budú stáť hneď dve verzie M Performance - X4 M40i a X4 M40d. Obe majú pod kapotou trojlitrový šesťvalec, benzínový má 360 koní a 500 Newtonmetrov, naftový ponúka 326 k a 680 Nm.