PALO ALTO, BRATISLAVA. Najnovší elektromobil od Tesly začal po cestách jazdiť v júli, no zaťažkávaciu skúšku zvládol až teraz. Na internete sa objavili správy o vôbec prvej vážnej nehode Modelu 3, na ktoré vzápätí reagoval aj riaditeľ automobilky Elon Musk.
Nehoda sa stala niekde v Spojených štátoch, majiteľ auta sa s fotkami rozbitého auta pochválil na sociálnej sieti Reddit.
Podľa jeho komentára s Modelom 3 narazil do stojaceho auta v rýchlosti 60 míľ za hodinu čiže približne 96 kilometrov za hodinu. (Tento komentár neskôr - pravdepodobne kvôli poisťovni - neskôr vymazal.)
Auto vyhodnotila poisťovňa vyhodnotila ako totálnu škodu, no posádka obišla len s drobnými zraneniami. Majiteľ opisuje, že pri nehode si o plynový pedál poranil pravý členok, ktorý má teraz opuchnutý.

Jeho spolujazdkyňa narazila rukou o veľký, sklom prekrytý stredový displej, ktorý rozbila a spôsobila si tým rezné rany na ruke.
Zaujímavosťou je, že cez tento stredový displej vedie jediná cesta, akou sa dá na Modeli 3 otvoriť schránka pred spolujazdcom - žiadne, ani núdzové mechanické tlačidlo či tiahlo v aute nenájdeme. Keďže sa displej pri nehode rozbil, majiteľ nemal ako schránku otvoriť a vybrať z nej doklady k autu.
Šéf Tesly Elon Musk už na nehodu stihol zareagovať. Na Twitteri napísal, že v najbližšej aktualizácii pridajú do softvéru auta funkciu, ktorá po nehode automaticky otvorí schránku pred spolujazdcom.
Loading
...
Okrem toho sa chce Musk pozrieť na zvýšenie bezpečnosti stredovej obrazovky. Na sklo chce z vrchnej alebo spodnej strany nalepiť tenkú vrstvu plastu, aby sa zo skla po rozbití neuvoľnovali črepiny.
Nie je to prvý raz, čo Tesla dodatočne zvyšuje bezpečnosť svojich áut. V roku 2013 mali dve rôzne Tesly Model S nehody, pri ktorých boli zospodu poškodené batériové články - a keď sa lítium z nich dostane do kontaktu so vzduchom, môže spôsobiť reťazovú reakciu, pri ktorej auto prakticky vybuchne.
Elon Musk vtedy tvrdil, že batérie sú dostatočne bezpečné a aj pri ich poškodení od cesty nehrozí posádke v aute žiadne riziko.
O pár mesiacov neskôr začala Tesla dodatočne vybavovať Modely S krytom podvozka z hliníka a titánu, ktorý mal batériové články dodatočne ochrániť pred poškodením pri náraze do ťažkého alebo tvrdého predmetu.