SME

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. Prešlo už tridsať rokov, odkedy športová divízia BMW vypustila do sveta svoj prvý kabriolet. Bolo ním M3 prvej generácie z modelového radu E30.

Počas nasledujúcich rokov sa prestriedalo niekoľko ďalších generácií kabrioletov nesúcich označenie M3. Dnes by ste ho v ponuke hľadali márne, kabriolet sa presunul do modelového radu 4.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

M4 Cabrio je však stále priamym nástupcom pôvodnej M3. Preto sa divízia BMW M rozhodla osláviť výročie práve týmto modelom v limitovanej edícii 30 Jahre.

SkryťVypnúť reklamu

Každý z 300 vyrobených kusov dostane balík M Competition čo znamená nárast výkonu na 450 koní (331 kW). Ďalej zahŕňa výfukové potrubie M Sport, adaptívny podvozok a aktívny M diferenciál.

Súčasťou balíka sú aj isté kozmetické zmeny, ktoré sa tiež prenášajú na limitovanú edíciu. Patrí k nim napríklad čierne orámovanie typickej masky chladiča alebo ľahké 20-palcové disky Star-Spoke.

Tie však dostali novú matnú sivú farbu, ktorú v inej verzii nedostanete. Podobne aj lak karosérie dostal dve farby, ktoré v bežnej ponuke nenájdete.

Prvá z nich, modrá metalíza Macao Blue odkazuje na pôvodnú M3 z druhej polovice 80. rokov. Druhou možnosťou je zaujímavejšia nemetalická žltá Mandarin II, tá má pripomínať farbu Dakar Yellow dostupnú pre druhú generáciu M3 (E36) v deväťdesiatych rokoch.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér je čalúnený kožou Merino, farebné prevedenie sa odvíja od zvolenej farby laku. Pre modrú metalízu je na výber kombinácia čiernej so striebornou alebo modrou, k žltému laku dostanete čierny interiér s kontrastným žltým prešívaním. Obe verzie dostanú tiež ozdobné karbónové lišty.

Exkluzivitu limitovanej série ďalej pripomína označenie "30 Jahre" na prahoch dverí a opierkach hlavy. Pred spolujazdcom sa tiež nachádza malá plaketa na ktorej sa nachádza poradové číslo kusu v rámci limitovanej série.

Zatiaľ nie je jasné koľko presne zákazníci za výročnú edíciu zaplatia. Cena za M4 Cabrio začína na spodnej hranici 87 550 eur, za exkluzivitu si pravdepodobne priplatíte ešte podstatne viac.

BMW

Ilustračné foto.

Zipse je presvedčený, že norma EÚ sa v roku 2028 zmení.


TASR 4
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 999
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 8 521
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 834
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 246
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 135
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 029
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 992
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 991
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Fico s Tarabom chcú mať Vianoce po celý rok, nielen na Ježiška, alebo Gabčíkovo po krk vo vode.
  2. Miroslav Ferkl: Vy ste tu tiež prvýkrát?
  3. Jozef Sitko: Úrad prezidenta na dvore Hradu
  4. Ján Škerko: Keď pokrok znamená, že toaleta vie o vás viac než vaša rodina
  5. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (2)
  6. Štefan Šturdzík: Simona Leskovská no.1
  7. Eva Bachletová: Dovolenkujeme?
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite.
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 18 186
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 702
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 309
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 8 395
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 129
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 626
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 110
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 627
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  6. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
SkryťZatvoriť reklamu