PARÍŽ. Peugeot sa v posledných rokoch snaží ponúkať svojim zákazníkom čoraz prémiovejšie pôsobiace modely. Výnimkou nie je ani praktický rodinný Rifter, hoci korene má v úžitkovom vozidle.
V posledných dňoch sme sa dočkali dvoch noviniek z tohto segmentu, predstavil sa nový Citroen Berlingo aj Opel Combo. Trojicu od koncernu PSA mal doplniť už iba nový Peugeot Partner.
Namiesto neho sme sa dočkali nového Peugeotu Rifter. Napriek nečakanej zmene názvu ide o čistokrvného nástupcu populárneho modelu Partner Tepee.
Oproti svojim súrodencom pôsobí prémiovejšie a robustnejšie. Pri pohľade zvonka sa okamžite odlíši oplastovaním v štýle SUV a výraznou maskou typickou pre nové vozy francúzskej automobilky.

Viditeľnejšie zmeny nájdeme v kabíne, kde sú použité luxusnejšie materiály, najväčším rozdielom je však i-Cockpit. Dôležité informácie sprostredkuje digitálny prístrojový panel umiestnený nad malým volantom, bližšie k zornému poľu vodiča.
Druhú obrazovku s uhlopriečkou osem palcov nájdeme uprostred palubnej dosky. Podobne ako Combo a Berlingo ponúkne široký výber asistenčných systémov ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch alebo sledovanie mŕtveho uhla.
Pre tých najnáročnejších bude v ponuke aj verzia GT Line, ktorá ponúkne luxusnejšie prevedenie interiéru. Spoznáte ju tiež podľa čierneho orámovania mriežky chladiča či krytov spätných zrkadiel, vzhľad dotvoria exkluzívne 17-palcové disky kolies.

Podobne ako obaja nedávno predstavení súrodenci bude k dispozícii v dvoch rôznych variantoch karosérie. Okrem kratšieho prevedenia s dĺžkou 4,4 metra bude v ponuke aj verzia s dĺžkou 4,75 metra. Tá ponúkne tretí rad sedadiel alebo väčší objem batožinového priestoru.

Pod kapotu sa dostane benzínový motor 1,2 Puretech s výkonom 110 alebo 130 koní. Priaznivci nafty dostanú o možnosť viac, pohonná jednotka 1,5 BlueHDi bude k dispozícii v troch výkonových variantoch s výkonom 75, 100 alebo 130 koní.
Všetky verzie okrem tých najsilnejších budú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tie najsilnejšie dostanú o stupeň viac, prípadne osemstupňovú automatickú prevodovku. V ponuke bude tiež verzia s pohonom všetkých kolies od známych francúzskych špecialistov Dangel.
Práve na tejto verzii sa zakladá aj štúdia Rifter 4x4 Concept, ktorá sa spolu s produkčným modelom predvedie na autosalóne v Ženeve.
Dobrodružný charakter tohto konceptu dotvárajú terénne pneumatiky, svetlá výška väčšia o osem centimetrov, alebo stan na streche. Sivý lak zdobia kontrastné žlté detaily.
Zaujímavosťou je logo Dangel, ktoré by sa malo objaviť aj na budúcich produkčných modeloch značky, hoci nie v krikľavej žltej farbe.