SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Peugeot RifterPeugeot Rifter(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ. Peugeot sa v posledných rokoch snaží ponúkať svojim zákazníkom čoraz prémiovejšie pôsobiace modely. Výnimkou nie je ani praktický rodinný Rifter, hoci korene má v úžitkovom vozidle.

V posledných dňoch sme sa dočkali dvoch noviniek z tohto segmentu, predstavil sa nový Citroen Berlingo aj Opel Combo. Trojicu od koncernu PSA mal doplniť už iba nový Peugeot Partner.

Namiesto neho sme sa dočkali nového Peugeotu Rifter. Napriek nečakanej zmene názvu ide o čistokrvného nástupcu populárneho modelu Partner Tepee.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti svojim súrodencom pôsobí prémiovejšie a robustnejšie. Pri pohľade zvonka sa okamžite odlíši oplastovaním v štýle SUV a výraznou maskou typickou pre nové vozy francúzskej automobilky.

Prečítajte si tiež: Citroen predstavil nové Berlingo. Ponúkne viac miesta a zvládne ľahký terén Čítajte 

Viditeľnejšie zmeny nájdeme v kabíne, kde sú použité luxusnejšie materiály, najväčším rozdielom je však i-Cockpit. Dôležité informácie sprostredkuje digitálny prístrojový panel umiestnený nad malým volantom, bližšie k zornému poľu vodiča.

Druhú obrazovku s uhlopriečkou osem palcov nájdeme uprostred palubnej dosky. Podobne ako Combo a Berlingo ponúkne široký výber asistenčných systémov ako adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdných pruhoch alebo sledovanie mŕtveho uhla.

Pre tých najnáročnejších bude v ponuke aj verzia GT Line, ktorá ponúkne luxusnejšie prevedenie interiéru. Spoznáte ju tiež podľa čierneho orámovania mriežky chladiča či krytov spätných zrkadiel, vzhľad dotvoria exkluzívne 17-palcové disky kolies.

Podobne ako obaja nedávno predstavení súrodenci bude k dispozícii v dvoch rôznych variantoch karosérie. Okrem kratšieho prevedenia s dĺžkou 4,4 metra bude v ponuke aj verzia s dĺžkou 4,75 metra. Tá ponúkne tretí rad sedadiel alebo väčší objem batožinového priestoru.

Prečítajte si tiež: Opel si chce s novým Combom získať rodiny. Ponúkne veľa priestoru aj bohatú výbavu Čítajte 

Pod kapotu sa dostane benzínový motor 1,2 Puretech s výkonom 110 alebo 130 koní. Priaznivci nafty dostanú o možnosť viac, pohonná jednotka 1,5 BlueHDi bude k dispozícii v troch výkonových variantoch s výkonom 75, 100 alebo 130 koní.

Všetky verzie okrem tých najsilnejších budú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tie najsilnejšie dostanú o stupeň viac, prípadne osemstupňovú automatickú prevodovku. V ponuke bude tiež verzia s pohonom všetkých kolies od známych francúzskych špecialistov Dangel.

Práve na tejto verzii sa zakladá aj štúdia Rifter 4x4 Concept, ktorá sa spolu s produkčným modelom predvedie na autosalóne v Ženeve.

Dobrodružný charakter tohto konceptu dotvárajú terénne pneumatiky, svetlá výška väčšia o osem centimetrov, alebo stan na streche. Sivý lak zdobia kontrastné žlté detaily.

Zaujímavosťou je logo Dangel, ktoré by sa malo objaviť aj na budúcich produkčných modeloch značky, hoci nie v krikľavej žltej farbe.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Autosalón Ženeva 2018

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2