PARÍŽ. Peugeot oficiálne odhalil novú generáciu modelu 508, po dizajnovej stránke oproti svojmu konzervatívnemu predchodcovi zvolil podstatne odvážnejší prístup.
Mierne prekvapujúci je aj fakt, že sa tento model druhej generácie vôbec dočkal. Hoci predchodca nebol vyslovene neúspešný, predaje klesali. Sedany sú na ústupe, stúpajúca popularita SUV ukrojila z predajov aj im.
Aj preto sa Peugeot rozhodol zvoliť atraktívnejší tvar v štýle kupé, so zvažujúcou sa líniou strechy smerom k zadnej časti. Navyše táto zmena spravila auto praktickejším, kufor sa teraz otvára spolu so zadným oknom a jeho objem narástol zo 473 na 485 litrov.
Napríklad taká Octavia ponúka v prevedení hatchback až 590 litrov, Peugeot s novým modelom však mieri skôr na prémiovejšiu konkurenciu. Batožinový priestor je porovnateľný s nemeckými prémiovými vozmi ako Audi A4 alebo BMW radu 3, no ponúka väčší a lepší nakladací otvor.

Prebrať zákazníkov nemeckým prémiovým značkám sa im asi nepodarí, mnohých ľudí by mohol osloviť skutočne atraktívny dizajn. V tom francúzske automobilky vždy vynikali a Peugeot 508 patrí k najkrajším autám, ktoré v posledných rokoch ponúkli.
Výrazne ťaží zo štúdie Peugeot Instinct, ktorú automobilka predstavila pred rokom na autosalóne v Ženeve. Z konceptu prebral napríklad čierny pruh, v ktorom sa nachádzajú zadné LED svetlá s trojrozmerným efektom.
Podobne aj v prednej časti štúdia ovplyvnila najmä vzhľad svetiel, konkrétne vertikálne pruhy denného svietenia. Tie zasahujú hlboko do nárazníka a zaujímavým spôsobom ohraničujú masku.