Škoda nám vysvetlila, ako sa správne jazdí na snehu so 4x4

Elektronika najprv vodičovi pomôže, potom mu dovolí prejsť zákrutu šmykom.

(Zdroj: Škoda)

V súčasnosti evidujú automobilky veľký záujem o autá s pohonom všetkých kolies. Takzvané štyri krát štyri vnímajú zákazníci ako vykúpenie zo všetkých nástrah snehu, zimy či terénu.

Pravdou je, že pohon všetkých kolies uľahčí rozbiehanie a zníži riziko zapadnutia, no ani on nie je všemohúci. Pokiaľ prirýchlo vletíte do zasneženej alebo zľadovatelej zákruty, nepomôže vám sebelepšia štvorkolka.

S pohonom všetkých kolies treba vedieť dobre narábať. Ako hovorí staré príslovie o ohni, podobne aj štvorkolka môže byť dobrý sluha, aj zlý pán.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo však príslovie už nespomína je, že so štvorkolkou môže byť aj ohromná zábava.

Učili sme sa od najlepších

Škoda nás pozvala do Fínska, kde nám ukázala, ako sa má jazdiť na snehu. Výber krajiny nebol náhodný - okrem toho, že na severe Fínska sa drží sneh päť mesiacov v roku, je to aj preto, že vďaka snehu majú Fíni k šoférovaniu veľmi špecifický vzťah.

Prečítajte si tiež: V škole šmyku nám vysvetlili, ako správne šoférovať v zime

Automobilka nám napríklad predstavila svojho najnovšieho továrenského rely jazdca, 21-ročného Fína Juusa Nordgrena. Šoférovať sa naučil ako dvanásťročný, svoje prvé auto - Ford Sierra s pohonom zadných kolies - si kúpil za sto eur ešte ako neplnoletý. Začínal s ním jazdiť na trati, ktorú miestnej mládeži na zasneženom poli vyfrézoval jeho sused.

Podobne vyfrézované polia nájdeme na rôznych miestach Fínska. Na jednom, pri meste Rovaniemi, sme sa jeden mrazivý februárový deň ocitli aj my.

Na pripravených tratiach, ktoré mali ľadový podklad a snehové bariéry, sme sa mali naučiť, ako správne jazdiť v šmykľavých podmienkach s pohonom 4x4 s medzinápravovou spojkou a pripojiteľnou zadnou nápravou - technikou, akú používa väčšina súčasných áut s pohonom všetkých kolies.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C597Q na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C597Q na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda Octavia


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Slávny Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Za jeden zápas Slovenska pýtajú tristo eur

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.