Seat vo štvrtok predstavil samostatnú značku Cupra, ktorej prvým modelom je Ateca s výkonom 300 koní. V rozhovore pre denník SME vysvetľuje šéfdizajnér Seatu ALEJANDRO MESONERO-ROMANOS čo čaká Cupru v budúcnosti, ale aj ako vyzerala spolupráca pri vývoji Seatu Ateca a Škody Karoq a kto je preňho v živote inšpiráciou.
Zatiaľ sme videli od osamostatnenej značky Cupra iba výkonnejšie verzie existujúcich modelov Seat. Budú sa budúce modely viac odlišovať?
"To, čo sme tu v Barcelone ukázali, je zatiaľ iba prvý krok značky Cupra. Je to východzí bod, v ktorom je dizajn ešte veľmi blízky Seatu, čo sa však zmení. V budúcnosti bude snaha výrazne odlíšiť modely Cupra od Seatu, takže teraz to berme len ako začiatok novej etapy. Všetko musí nejak začať a toto je cesta, ktorou sme sa rozhodli ísť, ale časom sa dizajn Cupry osamostatní."

Keď pred šiestimi rokmi prišla tretia generácia Leonu, Seatu priniesla nový dizajn používaný dodnes. Ktorý model a kedy opäť prinesie zmenu v dizajne?
"Budúci rok čaká Seat veľká evolučná zmena. Je to termín, kedy na trh príde produkt, ktorý bude z pohľadu dizajnu Seatu revolučný. Zatiaľ však nemôžem prezradiť, ktorý model odštartuje nový dizajnový jazyk, musíme si ešte počkať."
Viaceré modely Seat majú totožný základ so Škodou, aj sú spoločne vyvíjané. Ako tento faktor ovplyvňuje vývoj samostatného dizajnu oboch značiek?