SME
reklama

Fiat plánuje ukončenie výroby dieselových motorov

Za radikálnym krokom sú čisto ekonomické dôvody.

(Zdroj: Fiat-Chrysler)

TURÍN. Fiat do štyroch rokov chce skoncovať s dieselovými motormi, tvrdí denník Financial Times odvolávajúc sa na vnútorné zdroje z automobilky.

Za radikálnym krokom pritom nemá byť snaha ukázať, aký je koncern Fiat-Chrysler ekologický, ale skôr nerentabilné investície do nových dieselových motorov. Ich reputácii ublížila kauza Dieselgate, ktorá sa v roku 2015 prevalila vo Volkswagene. Dovtedy dieselové motory automobilky prezentovali ako spôsob znižovania emisií oxidu uhličitého.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavedenie novej metodiky merania spotreby WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure) má priamy vplyv na prísnejšie emisné normy. Pri meraní sa simuluje reálne používanie auta s prudším zrýchľovaním aj dlhším jazdením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Prečo budú mať autá vyššiu spotrebu a prečo je to dobré pre firmy (otázky a odpovede) Čítajte 

Oproti predošlému meraciemu cyklu NEDC (New European Driving Cycle) sa môže spotreba zvýšiť až o 30 percent. V súčasnosti platí medziobdobie, keď automobilky môžu uvádzať spotrebu medzi meraním NEDC a WLTP

Pre automobilky táto zmena znamená veľké investície do úpravy motorov. Podľa štatistík JATO Dynamics minulý rok v Európe klesol predaj áut s dieselovým motorom o 8 percent. Mnohí výrobcovia preto obmedzujú ponuku dieselov pri menej rentabilných modeloch alebo s nimi končia úplne.

K Toyote a Porsche sa tak zrejme pridá aj Fiat, ktorému patria aj značky Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Dodge, Chrysler a RAM. Koniec dieselov sa má v tomto prípade týkať iba osobných áut, v úžitkových vozidlách zostanú aj naďalej.

Podiel dieselových áut predaných minulý rok v Európe pritom v prípade koncernu Fiat-Chrysler (FCA) predstavoval vyše 40 percent. Najviac sa koncernu darí na domácej pôde v Taliansku, kde sa predá viac ako polovica z celkového počtu európskej produkcie FCA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Automobilka informáciu o konci dieselových motorov zatiaľ odmietla komentovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 147
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 050
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 825
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 794
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu