Fiat plánuje ukončenie výroby dieselových motorov

Za radikálnym krokom sú čisto ekonomické dôvody.

(Zdroj: Fiat-Chrysler)

TURÍN. Fiat do štyroch rokov chce skoncovať s dieselovými motormi, tvrdí denník Financial Times odvolávajúc sa na vnútorné zdroje z automobilky.

Za radikálnym krokom pritom nemá byť snaha ukázať, aký je koncern Fiat-Chrysler ekologický, ale skôr nerentabilné investície do nových dieselových motorov. Ich reputácii ublížila kauza Dieselgate, ktorá sa v roku 2015 prevalila vo Volkswagene. Dovtedy dieselové motory automobilky prezentovali ako spôsob znižovania emisií oxidu uhličitého.

Zavedenie novej metodiky merania spotreby WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure) má priamy vplyv na prísnejšie emisné normy. Pri meraní sa simuluje reálne používanie auta s prudším zrýchľovaním aj dlhším jazdením.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečo budú mať autá vyššiu spotrebu a prečo je to dobré pre firmy (otázky a odpovede)

Oproti predošlému meraciemu cyklu NEDC (New European Driving Cycle) sa môže spotreba zvýšiť až o 30 percent. V súčasnosti platí medziobdobie, keď automobilky môžu uvádzať spotrebu medzi meraním NEDC a WLTP

Pre automobilky táto zmena znamená veľké investície do úpravy motorov. Podľa štatistík JATO Dynamics minulý rok v Európe klesol predaj áut s dieselovým motorom o 8 percent. Mnohí výrobcovia preto obmedzujú ponuku dieselov pri menej rentabilných modeloch alebo s nimi končia úplne.

K Toyote a Porsche sa tak zrejme pridá aj Fiat, ktorému patria aj značky Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Dodge, Chrysler a RAM. Koniec dieselov sa má v tomto prípade týkať iba osobných áut, v úžitkových vozidlách zostanú aj naďalej.

Podiel dieselových áut predaných minulý rok v Európe pritom v prípade koncernu Fiat-Chrysler (FCA) predstavoval vyše 40 percent. Najviac sa koncernu darí na domácej pôde v Taliansku, kde sa predá viac ako polovica z celkového počtu európskej produkcie FCA.

Automobilka informáciu o konci dieselových motorov zatiaľ odmietla komentovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.