SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Maskovaný Touareg už jazdí po Bratislave. Premiéru bude mať až o tri týždne

Volkswagen si pre novinku naplánoval náročnú úlohu - musí sa dostať do Pekingu.

(Zdroj: Peter Kálmán)

BRATISLAVA. Svetová premiéra tretej generácie Volkswagenu Touareg je naplánovaná až na 23. marca vrámci autosalónu v Pekingu. Napriek tomu ho môžete na cestách v Bratislave stretnúť už dnes.

Síce je Touareg na našich záberoch ešte čiastočne maskovaný, hlavné kontúry sú už zreteľné. Pod dizajn sa podpísal Klaus Bischoff a je zrejmé, že Touareg dostane podobné rysy ako Arteon, vlajková loď značky.

Koncept T-Prime GTE sa svetu predstavil práve v Pekingu pred dvoma rokmi a Volkswagen vtedy otvorene priznal, že modré SUV nemalo ďaleko k sériovej verzii. Pôvodne sa síce očakávala premiéra začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, ale Čína je pre luxusné volkswageny dôležitejším trhom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Bližšie podrobnosti zatiaľ nie sú známe, Touareg na prvý pohľad podrástol a mal by sa objaviť aj v sedemmiestnej verzii. Upravenú podvozkovú platformu MLB Evo zdieľa s ďalšími koncernovými SUV ako Porsche Cayenne, Audi Q7, Bentley Bentayga či Lamborghini Urus. Pod kapotou by sa mali opäť objaviť výkonný šesťvalec aj osemvalec a hybridná verzia.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, automobilky ohlásili posledné novinky Čítajte 

Že sa nový Touareg objavil práve v Bratislave nie je samozrejme náhoda. Tak ako jeho predchodcovia, aj tretia generácia bude schádzať z linky Volkswagen Slovakia v Devínskej Novej Vsi.

Pred premiérou v Pekingu však nové SUV čaká ešte jedna náročná úloha - dostať sa tam po vlastnej osi, čo znamená zdolať trasu dlhú 7424 kilometrov.

Výzvu tradične prijal Reiner Zietlow, nemecký cestovateľ a pretekár na dlhé trate, ktorý má za sebou viacero náročných ciest absolvovaných aj so sériovými Touaregmi. Do Pekingu vyštartuje 1. marca z Devínskej Novej Vsi.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. Dôležitosť duševnej pohody
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 760
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 645
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 284
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 017
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 173
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 083
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


2 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


21 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Martin Borecky: Život je fajn
  2. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  3. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  4. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  6. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Medvedia skala a Kukla
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 482
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 663
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 188
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 004
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 867
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 792
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 574
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 304
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu