Titul Auto Roka 2018 získalo nečakane Volvo XC40

Ocenenie väčšinou získajú lacnejšie nemecké či francúzske autá.

Víťazom ankety Auto roka 2018 sa stalo Volvo XC40.(Zdroj: Michael Kasarda)

ŽENEVA. V predvečer zahájenia autosalónu v Ženeve udelila porota zložená z európskych motoristických novinárov ocenenie Auto roka 2018.

Ocenenie získalo Volvo XC40 s výrazným náskokom pred Seatom Ibiza, BMW radu 5 a ďalšími súťažiacimi. Verdikt prekvapuje najmä preto, lebo porota obyčajne oceňuje hlavne lacnejšie francúzske a nemecké hatchbacky - ide o vôbec prvé Volvo, ktoré toto ocenenie získalo.

Mestské SUV mohlo porotcov osloviť mladistvým, sviežim dizajnom, ale aj odkladacími priestormi. Tie boli navrhnuté s ohľadom na využiteľnosť, vo dverách sú veľké a mäkko članúnené schránky na laptop aj slnečné okuliare, v stredovej konzole nájdeme miesto na smartfón, krabicu s papierovými vreckovkami, smetný kôš či menšie odkladacie schránky na drobnosti.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, automobilky ohlásili posledné novinky

Nechýba dokonca ani výklopný háčik na zavesenie kabelky.

Volvo XC40 je zatiaľ k dispozícii s dvomi motormi, oba sú štvorvalce s objemom dva litre. Benzínový motor T5 má 247 koní a 350 Newtonmetrov, naftový D4 má 190 koní a 400 Newtonmetrov. Slabšie verzie prídu v priebehu tohto roku.

Oba motory sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Aktuálna základná cena je 42 200 eur za T5 a o tisíc eur viac za D4.

Článok pokračuje pod video reklamou

So slabším motorom v nižšej výbave bude malé švédske SUV začínať na rovných 30 000 eurách.

ModelPočet bodov
1.Volvo XC40325
2.Seat Ibiza242
3.BMW radu 5226
4.Kia Stinger204
5.Citroën C3 Aircross171
6.Audi A8169
7.Alfa Romeo Stelvio163

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 450
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 860
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 167
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 144
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 248
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 949
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 466
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 673
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 822
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 147

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vysvetlil, prečo správu o rozchode oznámil počas Tour

Reagoval na vymyslený anonymný list.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava