ŽENEVA. Na stánku Kie na autosalóne v Ženeve nájdeme okrem niekoľkých modernizácií modelov aj jednu pre slovensko veľmi dôležitú novinku - Kiu Ceed. Obe karosárske verzie, hatchback aj kombi, sa budú tak ako doteraz vyrábať v závode automobilky v Žiline.
Ceed a (takisto žilinské) SUV Sportage sú dva najpredávanejšie modely značky, Kia preto pri návrhu nového Ceedu stavila na istotu, takže zvonku pôsobí celkom konzervatívne. Vetracie otvory v nárazníkoch a ďalšie detaily majú odkazovať na model Stinger.
Novinka v podstate nenarástla, hatchback má rovnakú dĺžku aj rázvor ako predchodca, je o niečo nižší a širší.
V kabíne čaká bohatá výbava aj falošná koža
Výraznejšie sa zmenil interiér, v ktorom nájdeme novú palubnú dosku, ktorá pôsobí športovejšie a opticky zaberá menej miesta. Páčila sa nám dobre vymyslená "polička" na mobilný telefón pred radiacou pákou aj vysoko umiestnený displej, no úplne nás neoslovila imitácia obšitia kožou - akýsi ozdobný steh, ktorý sa tiahne naprieč vrchom palubnej dosky.
Podľa očakávaní sa rozšírila výbava najmä o jazdných asistentov. V ponuke je tak sledovanie jazdných pruhov, núdzové brzdenie, adaptívny tempomat aj sledovanie mŕtveho uhlu. O pohodlie sa postará vyhrievané čelné sklo, volant aj sedadlá, ktoré môžu byť navyše odvetrávané.
Prvýkrát sa v Ceede objavuje možnosť nastavenia jazdných režimov. Zatiaľ čo Normal sa snaží o ekonomickú jazdu s úsporou paliva, režim Sport prispieva k lepšej obratnosti a pohotovejšej reakcii na zošliapnutie plynového pedála.
Objem kufra narástol na 395 litrov, čím poráža aj Volkswagen Golf. Verzia Sportswagon čiže kombi ponúka 600-litrový kufor, v ktorom nájdeme aj koľajničkový záchytný systém známy z drahších áut.

Známe motory aj vylepšený diesel
Ponuku motorov budú tvoriť tri benzínové a dva dieselové motory. Ako základ poslúži 1,4-litrový benzínový motor MPI s výkonom 100 koní. Ďalšie dva 1,0 T-GDI (120 koní) a 1,4 T-GDI (140 koní) už patria medzi turbo agregáty. Silnejší z nich v ponuke nahrádza dosluhujúci motor 1,6 GDI.
Novinkou je naftový motor 1,6 CRDi označený skratkou U3, ktorý už vyhovie emisným normám Euro 6d. V ponuke bude buď s výkonom 115 alebo 136 koní.