SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Autosalón Ženeva: Kia ukázala Ceed zo Žiliny už aj ako kombi

Okrem hatchbacku už Kia ukáza aj praktický kombík.

ŽENEVA. Na stánku Kie na autosalóne v Ženeve nájdeme okrem niekoľkých modernizácií modelov aj jednu pre slovensko veľmi dôležitú novinku - Kiu Ceed. Obe karosárske verzie, hatchback aj kombi, sa budú tak ako doteraz vyrábať v závode automobilky v Žiline.

Ceed a (takisto žilinské) SUV Sportage sú dva najpredávanejšie modely značky, Kia preto pri návrhu nového Ceedu stavila na istotu, takže zvonku pôsobí celkom konzervatívne. Vetracie otvory v nárazníkoch a ďalšie detaily majú odkazovať na model Stinger.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Novinka v podstate nenarástla, hatchback má rovnakú dĺžku aj rázvor ako predchodca, je o niečo nižší a širší.

V kabíne čaká bohatá výbava aj falošná koža

Výraznejšie sa zmenil interiér, v ktorom nájdeme novú palubnú dosku, ktorá pôsobí športovejšie a opticky zaberá menej miesta. Páčila sa nám dobre vymyslená "polička" na mobilný telefón pred radiacou pákou aj vysoko umiestnený displej, no úplne nás neoslovila imitácia obšitia kožou - akýsi ozdobný steh, ktorý sa tiahne naprieč vrchom palubnej dosky.

Podľa očakávaní sa rozšírila výbava najmä o jazdných asistentov. V ponuke je tak sledovanie jazdných pruhov, núdzové brzdenie, adaptívny tempomat aj sledovanie mŕtveho uhlu. O pohodlie sa postará vyhrievané čelné sklo, volant aj sedadlá, ktoré môžu byť navyše odvetrávané.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvýkrát sa v Ceede objavuje možnosť nastavenia jazdných režimov. Zatiaľ čo Normal sa snaží o ekonomickú jazdu s úsporou paliva, režim Sport prispieva k lepšej obratnosti a pohotovejšej reakcii na zošliapnutie plynového pedála.

Objem kufra narástol na 395 litrov, čím poráža aj Volkswagen Golf. Verzia Sportswagon čiže kombi ponúka 600-litrový kufor, v ktorom nájdeme aj koľajničkový záchytný systém známy z drahších áut.

Známe motory aj vylepšený diesel

Ponuku motorov budú tvoriť tri benzínové a dva dieselové motory. Ako základ poslúži 1,4-litrový benzínový motor MPI s výkonom 100 koní. Ďalšie dva 1,0 T-GDI (120 koní) a 1,4 T-GDI (140 koní) už patria medzi turbo agregáty. Silnejší z nich v ponuke nahrádza dosluhujúci motor 1,6 GDI.

Novinkou je naftový motor 1,6 CRDi označený skratkou U3, ktorý už vyhovie emisným normám Euro 6d. V ponuke bude buď s výkonom 115 alebo 136 koní.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 696
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 610
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 145
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 489
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 298
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 218
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 11 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Gusto mal skvelú hlavu, ale nemal srdce", povedala dr.Magda Husáková". Pochodil by politicky vyhranený intelektuál v našej dnešnej politike?
  2. Jozef Bakša: Zabráňte vzniku policajnej šľachty pán Mikulec
  3. Michal Pavlík: Výroba hliníka na Slovensku končí
  4. Maroš Hrnčiar: Striptérka
  5. Otilia Horrocks: Druhý dych pre bezbariérové ihrisko na Markušovej ulici v Košiciach
  6. Ján Šeďo: 30. september mal navrhnúť Fico, volili by sme v lete.
  7. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  8. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 038
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 474
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 720
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 702
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 613
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 720
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 695
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 637
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu