SME
reklama

Autosalón Ženeva: Peugeot ukázal 508, novú vlajkovú loď

Novinka dostala športovo strihnutý interiér a bezrámové okná.

ŽENEVA. Vo svete, kde čoraz viac automobiliek ponúka ako svoju vlajkovú loď či najluxusnejší model veľké SUV, ide Peugeot svojou cestou. Veľmi sympatickým a exkluzívne pôsobiacim modelom 508.

Novú generáciu modelu 508 predstavil Peugeot na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Starší, klasický manažérsky sedan sa zmenil na nízke a štýlové, športovo a luxusne pôsobiace auto.

508 už nie je sedan ale "päťdverové kupé" či liftback, kedy sa s vekom kufra dvíha aj zadné sklo. To odhaľuje 485-litrový kufor, o niečo väčší ako mal predchodca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riešenie zadnej časti nás mimoriadne oslovilo hlavne zvonka. Čiernym pásom prepojené zadné svetlá s 3D LED grafikou auto opticky znižujú a tlačia k zemi, takže auto pôsobí ešte nižšie, než v skutočnosti je.

Predku dominujú výrazné vodorovné pásy denného svietenia a Zaujímavým detailom je netradične umiestnené označenie modelu 508 na kapote. Odkazuje tak na Peugeot 504, svojho predchodcu spred päťdesiatich rokov.

Volant je nízko, i-Cockpit nad ním

Interiér 508 sa podobá na tie, ktoré poznáme z SUV 3008 a 5008. Koncepcia s malým, nízko uchyteným volantom však pasuje do nízkeho auta lepšie, ako do veľkých SUV. Vodič sa ponad volant pozerá na veľký displej namiesto budíkov - Peugeot túto koncepciu interiéru označuje ako i-Cockpit.

Vodič v aute sedí príjemne nízko, chválime športové sedačky verzie GT, v ktorej sme sedeli. Pasažieri sú zo všetkých strán obklopení vysokou palubnou doskou a vysokou líniou okien. Vodiča a spolujazdca oddeľuje mohutný stredový tunel, na ktorom je vysoko umiestnená radiaca páka, ktorá pripomína páku z lietadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Manuál len pre najmenší motor

Na začiatok budú v ponuke dva benzínové a tri naftové motory. Základom je naftová 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ako jediná dostupná s šesťstupňovým manuálom. Všetky ostatné pohonné jednotky dostanú automatickú prevodovku. Ponuku naftových motorov dopĺňajú dvojlitre BlueHDi s výkonom 160 alebo 180 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oba benzínové motory PureTech majú objem 1,6 litra. Slabší dodáva 180 koní, rovnako ako najsilnejší diesel. Vrcholom ponuky je verzia GT, pre ktorú je vyhradený výkon 225 koní.

Prvé kusy by sa mali k novým majiteľom dostať v septembri tohto roka. Uvádzacia verzia "First Edition" by mala stáť okolo 50-tisíc eur, lacnejšie verzie Allure a GT prídu na trh neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 317
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 715
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 209
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 129
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 868
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 362
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 098
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  2. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  3. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  4. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  5. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  6. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  7. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  8. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 902
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 71 457
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 233
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 681
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 423
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 550
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 411
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 13 062
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu